Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Noen som skal på Norway Cup her?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-17, 13:06   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Hvordan er man en kjip forelder som forhindrer at laget får dra?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-17, 13:12   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Ungen min elsker fotball, jeg hater fotball. Jeg er overlykkelig over alle cuper og ting og tang som laget ikke melder seg på. Norway Cup har de heldigvis ikke meldt de på enda. Men det er kanskje aldersgrense på det. Jeg synes det er skikkelig kjipt at jeg må bruke tusenvis av ferie-kroner på å dra på Dana Cup neste år. Vi har ikke råd til noe mer ferie enn det. Men ungen gleder seg om en gal. Så jeg får fortsette å late som jeg liker fotball.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 12:53   #23
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvordan er man en kjip forelder som forhindrer at laget får dra?

Samme tenkte jeg. Ferien er sårt tiltrengt for min del, og det å reise på cup er ikke ferie i den forstand. Ikke sikkert jeg hadde syntes det var ok å prioritere å bruke masse penger på det heller, for kan hende da at vi ikke hadde fått noen annen ferie.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 13:42   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Det koster tusenvis av kroner for nabogutten å dra på Norway Cup. De har i tillegg hatt mye dugnad det siste året for å samle inn penger.

Det er ikke kjipt å ikke ville bruke ferien sin på NC eller andre cuper i ferien.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 13:51   #25
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ungen min elsker fotball, jeg hater fotball. Jeg er overlykkelig over alle cuper og ting og tang som laget ikke melder seg på. Norway Cup har de heldigvis ikke meldt de på enda. Men det er kanskje aldersgrense på det. Jeg synes det er skikkelig kjipt at jeg må bruke tusenvis av ferie-kroner på å dra på Dana Cup neste år. Vi har ikke råd til noe mer ferie enn det. Men ungen gleder seg om en gal. Så jeg får fortsette å late som jeg liker fotball.

Jeg har vært der Anne C - men jeg har virkelig endret oppfatning av Dana! Jeg forbannet lagledere som hadde nerver til å ødelegge min sårt etterlengtede ferie. I år tok jeg ekstra ferie så jeg fikk med meg Dana cup. For Mini er dette fantastiske ungdomsminner. Helt ærlig.... Norway Cup er en nedtur når de kommer rett fra Dana til Norway, det å bo på skoler, alt det sosiale rundt, er 98% av opplevelsen - uansett nivå. Det er fint i Danmark.

Vi har meldt opp lag, Mini er sliten i beina etter 2 intense fotballuker, men mulig han skal spille noen kamper.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 14:26   #26
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Problemet er at vi bruker opp det lille vi har av feriebudsjett på en fotballcup. Vi kunne selvsagt nektet ungen å dra, men det er ikke så aktuelt.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 15:05   #27
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Samme tenkte jeg. Ferien er sårt tiltrengt for min del, og det å reise på cup er ikke ferie i den forstand. Ikke sikkert jeg hadde syntes det var ok å prioritere å bruke masse penger på det heller, for kan hende da at vi ikke hadde fått noen annen ferie.

Som sagt man må ikke være med som foreldre, ikke betales det noe særlig heller.
Koster mer å dra på den årluge sosiale turen med laget faktisk.
Full forståelse for at ikke alle foreldre vil på cup jeg, ikke det det er snakk om.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 15:07   #28
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Problemet er at vi bruker opp det lille vi har av feriebudsjett på en fotballcup. Vi kunne selvsagt nektet ungen å dra, men det er ikke så aktuelt.

Kan dere bli noen ekstra dager i Danmark?
Vi dro alltid hele familien på cup, så ble vi noen ekstra dager igjen etter cupen var ferdig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 15:08   #29
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Som sagt man må ikke være med som foreldre, ikke betales det noe særlig heller.
Koster mer å dra på den årluge sosiale turen med laget faktisk.
Full forståelse for at ikke alle foreldre vil på cup jeg, ikke det det er snakk om.

Men hva er det snakk om da? Kan ikke trener og oppmann ta initiativ til dette isåfall?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 15:09   #30
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men hva er det snakk om da? Kan ikke trener og oppmann ta initiativ til dette isåfall?

Må uansett ha nok spillere med.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 15:11   #31
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Må uansett ha nok spillere med.

Ja, men jeg hadde ikke likt å bli kalt en kjip forelder dersom jeg sa nei til uansett hvilken cup det måtte være, det kan hende man har sine grunner til å ikke melde på barnet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 15:18   #32
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Problemet er at vi bruker opp det lille vi har av feriebudsjett på en fotballcup. Vi kunne selvsagt nektet ungen å dra, men det er ikke så aktuelt.

Å leie hus rundt Hjørring den uken koster 2 armer, 1 bein og det hvite ut av begge øynene. I år booket vi oss hotell i Aalborg - en HELT annen pris og veldig hyggelig sted å være om kveldene.Ingen overfylte restauranter, 10 min lenger å kjøre i teorien, men du slipper kø på småveiene fra f.eks. Løkken. Fra Aalborg tar det 30 min på fine motorveier. Gå inn på Trivago allerede nå.

Å kjøre rundt er IKKE økonomi. Det er 510,- for å krysse Malmø-køben og 240,- DK over Storebælt. Jeg betalte 799,- med Larvik-Hirtshals båten onsdag morgen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 30-07-17 kl 15:23.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 15:19   #33
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Ja, men jeg hadde ikke likt å bli kalt en kjip forelder dersom jeg sa nei til uansett hvilken cup det måtte være, det kan hende man har sine grunner til å ikke melde på barnet.

Klart man kan, noen ganger vet man grunnene , vi snakker altså sammen vi foreldre.
Jeg må få lov å synes det er kjipt,uansett grunn til at man ikke blir med.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 15:23   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Klart man kan, noen ganger vet man grunnene , vi snakker altså sammen vi foreldre.
Jeg må få lov å synes det er kjipt,uansett grunn til at man ikke blir med.

Hva man synes selv er så sin sak, men å erklære at andre foreldre er kjipe fordi de ikke prioriterer Norway Cup bør man forvente motbør på. Cupen er en stor utgift for mange, selv om kun påmeldingsavgifta ikke nødvendigvis er det mest avskrekkende.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 15:25   #35
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva man synes selv er så sin sak, men å erklære at andre foreldre er kjipe fordi de ikke prioriterer Norway Cup bør man forvente motbør på. Cupen er en stor utgift for mange, selv om kun påmeldingsavgifta ikke nødvendigvis er det mest avskrekkende.

Helt enig. Stor forskjell på å syns noe er kjipt og å syns at jeg som forelder er kjip fordi jeg sier nei.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 15:29   #36
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Det er mange foreldre som ikke er med på cupene og det er selvfølgelig helt greit! Men at ungene har lyst å være med laget skjønner jeg. Nå vet ikke jeg hva NC koster, men Dana koster ca 3.500,- for 1 uke all inklusive + lommepenger.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 15:36   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Her er prisene. Jeg er ikke inne i dette, men så vidt jeg kan se koster det ca 2350 pr pers (om man ikke vil bo på hotell, da er det dobbelt så dyrt), også kommer reiseutgifter, lommepenger og noe lagpåmeldingsutgifter i tillegg. https://norwaycup.no/nb/pamelding/

For veldig mange er ikke dette "småpenger", men noe som gjør kraftig innhogg i feriebudsjettet (om man i det hele tatt har det) i tillegg til å spise av ferietiden man kanskje har lyst til å prioritere på annet, uansett om man skal være med selv som forelder eller ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 15:36   #38
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Lyspære

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det er mange foreldre som ikke er med på cupene og det er selvfølgelig helt greit! Men at ungene har lyst å være med laget skjønner jeg. Nå vet ikke jeg hva NC koster, men Dana koster ca 3.500,- for 1 uke all inklusive + lommepenger.

Ja, skjønner også at barna vil , kjipt når de ikke får lov.
Her er det dugnad , svært lite betales i følge andre som har vært der fra klubben vår.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 15:47   #39
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Ja, skjønner også at barna vil , kjipt når de ikke får lov.
Her er det dugnad , svært lite betales i følge andre som har vært der fra klubben vår.

Her har det også vært dugnader i forkant, så det ble mindre for våre spillere. Men det er mye penger om hele familien drar og skal bo, så jeg forstår de som prioriterer annerledes.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-17, 15:49   #40
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som skal på Norway Cup her?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Her har det også vært dugnader i forkant, så det ble mindre for våre spillere. Men det er mye penger om hele familien drar og skal bo, så jeg forstår de som prioriterer annerledes.

Ser den, men for vål del som sagt før så er det ikke snakk om å bo, vi bor for nærme Oslo til det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no