Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Feriestrikking

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-17, 19:33   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.849
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Feriestrikking

Hva strikker dere på i ferien?
Jeg er nesten ferdig med Mollykofta så gidder ikke drasse på hele strikketøyet sydover for jeg kommer til å bli ferdig med strikkingen før sying og oppklipp foran om jeg blir sittende etpar dager.

Har så lyst til å stikke en Setesdalskofte men da vil jeg prøve Holstgarnet og det får jeg uansett ikke tak i nå før vi drar sydover.

Lurer på å prøve å stikke sokker. Har aldri gjort det og lurer på om jeg har oppskrift på Karisokken hjemme. Det er lite og enkelt å dra med.

Hva stikker dere på nå i sommer?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 19:39   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriestrikking

Eg held på med Lang boblegenser frå Pickles. Akkurat nå lurer eg på om det er greit som ferietur-strikk eller om eg skal ta med noko enklare når vi reiser bort.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 20:03   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feriestrikking

Jeg har 4 kofter som skal være ferdig til jul, men kofter er tungt å dra med seg på fly, så jeg fant noe enklere - teppe i oldemorsruter. Gikk bananas i hylla til du store alpakka - Sterk, skal ha hvite kanter ellers har jeg valgt veldig klare farger - tror det blir fint! Kjekt å ha et lite prosjekt man kan ta med seg rundt om.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 15-07-17 kl 19:08.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 20:06   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriestrikking

Har kjøpt meg garn fra Arne og Carlos, blir to mønstrete sokker av et nøste. De skal bli hent like. Men har ikke pinner. Måtte kjøpe det på en annen butikkonsept glemte det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 20:08   #5
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Feriestrikking

Jeg strikker pledd til mellomste som begynner på internatskole om en god mnd. Lappeteppe som strikkes i remser, så det er greit å ha med seg. Såvidt over halvveis nå, satser på at jeg rekker å bli ferdig!

Hadde to dagers pause nå fordi jeg bare måtte prøve den islandske Plötulopi'en jeg kjøpte på Røros. Strikka et par tovavotter til eldste og de veier bare 38 gram! Utrolig lette og mjuke!

__________________
-99 -01 -05
mina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 20:19   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriestrikking

Alt for mange prosjekter, alt for liten tid. Strikker egentlig ovenfra-og-ned-kjole fra Pickles til meg sjøl, pluss at jeg holder på med to forskjellige sjal. Sjal er perfekt feriestrikk, men jeg er så godt i gang med den kjolen, så prioriterer den. Har riktignok en liten pause nå for Pickles Liv laga-jakke i hentesettstørrelse. Yndlingskollegaen har termin om noen uker, og jeg hadde passende garn på lager.

Jeg har sikkert fire-fem andre halvferdige prosjekter også, jeg skal skjerpe meg og strikke videre eller rekke opp. I tillegg har jeg garn liggende til Lene Tøstis Kirsebærblomstring-jakke, men det blir et vinterprosjekt.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 20:36   #7
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.999
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feriestrikking

Jeg holder på med Harley til Frøkna.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 21:09   #8
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriestrikking

Denne til meg selv: http://www.sandnesgarn.no/oppskrifter/topp-med

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 21:59   #9
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feriestrikking

Altfor mye! Tenkte å starte på en So Faded-genser.



Ellers strikker jeg opp en del av restegarnet mitt til lapper til Ull & Omtanke. Har akkurat strikket en Hitofude, og har i grunnen lyst på enda en.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 22:21   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriestrikking

Denne, håper jeg blir ferdig før sommeren er slutt så jeg får brukt den.

http://www.ravelry.com/patterns/library/whippet-2

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 22:25   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriestrikking

Jeg holder på å hekle ruter til et babyteppe. Har med meg noen nøster på feire nå, men har ikke blitt rørt siden vi dro hjemmefra.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 22:40   #12
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Feriestrikking

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7883&cid=1
Denne har jeg begynt på. I lillagrå. Måtte ha pause fra bunadsbrodering.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-17, 23:39   #13
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feriestrikking

Jeg har/skal begynne på (strikket en del omganger, ble ikke fornøyd, tror jeg skal gå ned en pinnestørrelse) et nytt sjal:

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 00:01   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriestrikking

Jeg er nettopp ferdig med bolen på denne. Gøy og rask å strikke med ofte fargeskift, garnskift og teknikk. Ikkeno vanskelig da, bare rett og riller, men nok til at det er litt endring gjennom hele. Litt varmt med silkemohair på de varmeste dagene, det klistrer litt i hendene, men den er lett og fin og ligger ikke som en tykk, varm og tung dyne i fanget.
http://www.ptdesign.no/imageresizer/...D886B2CB3B.pdf

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 12:05   #15
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriestrikking

Har strikka denne - retro poncho.
Og hekler kjøkkenhåndkle.
Har to påbegynte gensere liggende, men det går mye i kluter på sommeren. Lett å ha med i bil og på fly.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_1747.JPG (105,7 KB, 14 visninger)
Filtype: jpg IMG_9959.JPG (1,26 MB, 8 visninger)
Filtype: jpg IMG_0130.JPG (1,90 MB, 9 visninger)
__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 12:18   #16
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriestrikking

Jeg strikker Marius-genser som svigerfar skal få til bursdagen i september. Pga annen tråd enn i oppskriften gikk jeg ned en størrelse, og det tror jeg var dumt av meg. Så nå spørs det om ikke det blir studentsønnen som får ny genser.

Jeg har en halv arm igjen på Skappelgenser til mellomste, og innimellom strikker jeg på denne kjolen til meg selv:http://www.sandnesgarn.no/kjole-45

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 13:03   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriestrikking

Så fin kjole, 007!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 13:20   #18
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriestrikking

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så fin kjole, 007!

Ja, ikke sant? Den er pr nå "innimellomstrikking", så det er et evighetsprosjekt. Planen er å få den ferdig i løpet av høsten.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 13:35   #19
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Feriestrikking

Vanligvis strikker jeg gensere til barna mens vi kjører gjennom Europa. I år er det luer med motiv fra verdenskongressen i science fiction som går av stabelen i Helsinki i august.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-17, 13:35   #20
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Feriestrikking

To sjal (Kveldsro og Harlequin Opal), og en jakke til Ville (Gidday).

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no