Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? Ny tråd!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-17, 09:24   #301
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg ble ferdig med "En annen historie" på en dag, og leste ut "Ni liv" i går. Det var veldig artig å følge ruten til Jan Baalsrud i områder jeg kjenner til og har feriehus i utkanten av. Til neste sommer må vi komme oss ut til flere av øyene og stedene i det området.

Nå begynte jeg nettopp på "Halve himmelen" av NYT-journalistekteparet Nicholas D. Kristof og Sheryl Wudunn, fra 2009. Jeg er redd for at jeg kommer til å tidvis bli kvalm når de beskriver hvordan jenter og kvinner blir/ble behandlet rundt omkring i verden. Men lese den SKAL jeg.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 18-08-17, 07:25   #302
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.707
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg klarte ikke å dy meg, må lese Helga Hjorths 'Fri vilje'.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 18-08-17, 10:06   #303
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Etter sommerferie i Lofoten og et besøk på museet Kystens Arv i Stadsbygd fant jeg ut at det var på tide å begynne på "Den siste viking" av Johan Bojer (som jeg kjøpte på sistnevnte museum). Jeg har egentlig ingen god forklaring på hvorfor jeg ikke har lest den før. Bare lest utdrag fra den, på videregående.

Den lurer jeg på om jeg skal knabbe av Mutter'n. Bortsett fra at du er sjøsyk, liker du boka?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 18-08-17, 10:56   #304
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Den lurer jeg på om jeg skal knabbe av Mutter'n. Bortsett fra at du er sjøsyk, liker du boka?

Elsket den! I likhet med en del andre bøker skrevet i samme tidsperiode er det en fantastisk skildring av folk, miljø og natur. Får nesten gåsehud enkelte ganger, fordi det er så elegant beskrevet. Slitet og armoden, men samtidig det sterke samholdet, humoren og gleden over de små tingene. Wow. Dessverre alt for fort ferdig, siden jeg hadde problemer med å legge den fra meg, og boka ikke er så veldig tykk. Knabb den og les den.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 19-08-17, 08:38   #305
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Har akkurat lest ut tre bøker av Stefan Ahnhem. Ny krimfavoritt. Herlig urealistisk kompliserte plott. Men nå er det ikke flere bøker so EE ferdige.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 19-08-17, 17:09   #306
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Andre bok i serien slekten fra havet av Mariela Årsandøy. Anbefales.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 19-08-17, 17:31   #307
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Huset du elsket av Tatiana de Rosnay.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 19-08-17, 18:19   #308
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Ingrid Winters makeløse mismot av Janne Drangsholt

Normy er ikke aktiv  
Gammel 19-08-17, 18:51   #309
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Lawrence Hill: Noen kjenner mitt navn
Cecilie Enger: Pust for meg

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 22-08-17, 11:01   #310
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Sarah Perry: The Essex Serpent.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 22-08-17, 11:06   #311
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.612
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

«Vær snill med dyrene», Monica Isakstuen.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 22-08-17, 11:41   #312
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Three Days and a Life av Pierre Lemaitre.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 22-08-17, 12:12   #313
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Midnattsrosen av Lucinda Riley.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv  
Gammel 24-08-17, 08:37   #314
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Elsket den! I likhet med en del andre bøker skrevet i samme tidsperiode er det en fantastisk skildring av folk, miljø og natur. Får nesten gåsehud enkelte ganger, fordi det er så elegant beskrevet. Slitet og armoden, men samtidig det sterke samholdet, humoren og gleden over de små tingene. Wow. Dessverre alt for fort ferdig, siden jeg hadde problemer med å legge den fra meg, og boka ikke er så veldig tykk. Knabb den og les den.

Mutter'n har den ikke likevel, da får det bli et bibliotek. Eller høre med Broder'n om han har den.

Nå har jeg akkurat begynt på The Scarlet Letter av Nathaniel Hawthorne, 1850-utgaven, på Kindle.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 26-08-17, 18:57   #315
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

To søstre av Åsne Seierstad

Normy er ikke aktiv  
Gammel 29-08-17, 11:38   #316
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Sara Stridsberg: Happy Sally.

Denne sitter pang i magen, altså.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 29-08-17, 15:04   #317
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg tror ikke jeg klarer å få noe ut av "The Scarlet Letter" av Nathaniel Hawthorne og begynte på "I sommerfuglenes tid" av Julia Alvarez samtidig. Den er en fasinerende beretning om fire søstre, hvorav tre blir drept i 1960 for sin kamp mot diktaturet i Den dominikanske republikk.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 02-09-17, 17:48   #318
Frøken Frøken
Fersk fisk
 
Medlem siden: Aug 2015
Hvor: Akershus
Innlegg: 85
Frøken Frøken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Alltid tilgivelse, Anne B. Ragde.

__________________
-------------------------------------------
2004 & 2011
Frøken Frøken er ikke aktiv  
Gammel 12-09-17, 10:32   #319
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Alice Munro: "Runaway"

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 12-09-17, 15:32   #320
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Den underjordiske jernbanen

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no