Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Noe å strikke for en nybegynner?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-17, 23:53   #1
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Noe å strikke for en nybegynner?

Jeg synes denne genseren er veldig fin, og har lyst til å prøve meg. Jeg er ingen racer på strikking, men klarer å legge opp og felle av, og strikke rett og vrang.

Har strikket et par Mor Signes helsetepper fra Nøstebarn, ellers lite strikkeerfaring bortsett fra luer og skjerf på barneskolen.

Jeg innser at det nok ikke blir sommergenser sommeren 2017, men det blir vel sommer i 2018 også.

Er dette et ok prosjekt for en nybegynner mon tro?



Fra Sandnes Garn, strikkes med MYK og silk mohair, på pinner nr 6

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-17, 23:54   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noe å strikke for en nybegynner?

Beklager veldig stort bilde.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-17, 08:33   #3
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noe å strikke for en nybegynner?

Det tror jeg skal gå bra ja Veldig fin!

Ellers anbefaler jeg denne:



Holder på med den nå, veldig artig å strikke.

(Sommerfin - Knitting Inna)

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 00:00   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe å strikke for en nybegynner?

Hvis det er genser du vil strikke, hva med å strikke en med rundfelling? Det er utrolig mye enklere og raskere ift montering og etterarbeid.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 00:11   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noe å strikke for en nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hvis det er genser du vil strikke, hva med å strikke en med rundfelling? Det er utrolig mye enklere og raskere ift montering og etterarbeid.

Det sier litt om nivået mitt når det du skrev om rundfelling var helt gresk.

Jeg har tittet litt på Skappelgenseren også, men likte stripeeffekten i denne.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 00:18   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noe å strikke for en nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Det sier litt om nivået mitt når det du skrev om rundfelling var helt gresk.

Hvis du strikker med rundfelling eller raglan (som den andre genseren du viser), slipper du å sy i ermene etter at du er ferdig å strikke. Den første genseren du viser har isydde ermer.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 01:02   #7
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noe å strikke for en nybegynner?

Ah, sånn! Næh, montering tenkte jeg å lure kona til pappa å fikse for meg. Jeg sitter hjemme og er sykmeldt, og er særs lite mobil, jeg må ha noe å pusle med, men har kun sett for meg strikkebiten.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 01:14   #8
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe å strikke for en nybegynner?

KJør på.Du lærer underveis!! Tips: Ikke studer oppskriften på forhånd, men ta det etterhvert som det kommer. Sår du fast noe sted, så bruk goodgle, fp eller fb. Der vil du finne hjelp til det aller meste!!

Lykke til!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no