Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Concealer til svarte ringer?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-17, 14:34   #1
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Concealer til svarte ringer?

Jeg har dessverre trukket det genetiske vinnerloddet når det gjelder mørke ringer under øynene, og nå når jeg i tillegg sliter med søvnen er de blitt nærmest svarte. Det hender at jeg skvetter skikkelig når jeg får et glimt av meg selv i speilet på jobb, fordi da har concealeren fra Max Factor på mystisk vis forsvunnet. Jeg trenger altså tips til en annen concealer, som fungerer nærmest som sparkel.

Noen tips?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 14:39   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Tryllepenn fra Dior

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 14:58   #3
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Tryllepenn fra Dior

Ja, den er bra. Jeg brukte tidligere en tilsvarende sak fra YSL som jeg var fornøyd med, men Dior sin er faktisk enda bedre.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 15:40   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Om ringene er mørke, duger det ikke med tryllepenn, for da må det sterkere skyts til, for eksempel concealeren i tube fra Lancome.

Jeg er også "velsignet" med mørke ringer, og dessuten veldig tørr hud. Jeg liker best penneconcealeren fra Glominerals, som dekker som en vanlig concealer, og MAC Pro Longwear, som holder selv gjennom en lang spinningøkt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 15:48   #5
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Jeg bruker BB-creme fra Garnier for å jevne ut huden litt, men kanskje jeg trenger enda mer her også? Er lite flink til å sminke meg, synes jeg selv, så jeg burde kanskje ta et kurs? Hvor tar man sånt?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 16:42   #6
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Jeg har en fra Estee Lauder som dekker skikkelig, og en fra Lancome som dekker litt.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 16:59   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Blått skjules best med rødt, så jeg har sett et striks med rødbrun leppestift og det fungerer. Men jeg har en egen under-øynene-sak, fra Isadora og den går i brunrødt. Youtube er fin for tutorials.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 17:01   #8
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Jeg har Smashbox color correcting stick (oransjeaktig) som jeg tar på etter primer der jeg er som mørkest. Deretter har jeg på Smasbox Studio Skin 24 Hour Waterproof Concealer under hele øyeområdet og så YSL Touche Éclat på områder som trenger å lysnes litt ekstra.
Jeg begynte nylig med concealeren fra Smashbox, og den er mye mer holdbar enn den jeg hadde før (som jeg følte forsvant etter noen timer).

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 17:13   #9
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Blått skjules best med rødt, så jeg har sett et striks med rødbrun leppestift og det fungerer. Men jeg har en egen under-øynene-sak, fra Isadora og den går i brunrødt. Youtube er fin for tutorials.

Interessant! Kan du linke til en god tutuorial?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 17:21   #10
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Jeg har en fra Estee Lauder som dekker skikkelig, og en fra Lancome som dekker litt.

Jeg bruker også Estee Lauder sin som de sa var den "beste" for den type mørke ringer jeg har. Den er som sparkel, fantastisk beskrivelse

Tryllepenn fra Dior har heller ingen effekt på mine ringer og poser lenger ...

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 00:14   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Interessant! Kan du linke til en god tutuorial?

Jeg husker ikke hvilken jeg sa den ganngen, nå har jeg funnet en tilfeldig. Men mulig det virker best på kvinner som er mørkere i husen enn de fleste av oss her i landet? Jeg har prøvd det en gang på meg selv, det virket, men jeg har ikke prøvd flere ganger.


(Kilde: youtube.com)

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 01:04   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Jeg bruker fra dior når jeg bruker sånt. Også foundation fra samme sted. Det funker for min del.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 00:31   #13
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Ser mange er fornøyd med Dior. Har brukt YSL i mange år, men syns den "forsvinner" noe utover dagen. Er veldig fornøyd med konsistensen på den. Dere som har prøvd begge: Er de egentlig ganske like?

Estee Lauder sin: Er den tykkere i konsistensen? Ser noen av dere skriver "sparkel"... Er den vanskelig å få ut over, og legger den seg i alle rynkene så man blir stripete?

Siste spørsmål: Bruker farge 2 i YSL - hva tilsvarer det i Dior og/eller EL?

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 22:47   #14
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Jeg har prøvd det meste/de fleste og for meg er det bare concealeren fra Clinique som funker. Relativt dekkende foundation fra Estee lauder over det igjen.
Storesøs på 18 er veldig flink til å sminke seg og når hun trår til ekstra bruker hun en palett med rød farge for å skjule blått/mørkt og grønn farge for å skjule uønsket rødfarge i ansiktet. Det ser veldig jevnt og flott ut når hun er ferdig, men det krever nok mye trening. Jeg har ikke turt å prøve.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-17, 19:55   #15
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

Ser mange er fornøyd med Dior. Har brukt YSL i mange år, men syns den "forsvinner" noe utover dagen. Er veldig fornøyd med konsistensen på den. Dere som har prøvd begge: Er de egentlig ganske like?

Estee Lauder sin: Er den tykkere i konsistensen? Ser noen av dere skriver "sparkel"... Er den vanskelig å få ut over, og legger den seg i alle rynkene så man blir stripete?

Siste spørsmål: Bruker farge 2 i YSL - hva tilsvarer det i Dior og/eller EL?

Nei. Det er nettopp det den ikke gjør, den legger seg ikke mellom rynkene/linjene og ikke blir den "kakete" eller stripete.

Men jeg må si jeg lurer på hva den inneholder, jeg klarte å søle et lite "drypp" av den på en svart skjorte og får ikke vasket vekk flekken.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 00:39   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Har du lenke til den, Lisa?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 01:08   #17
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Jepp. Det er denne, kjøpt på Kicks! Jeg har 1C Light, tror det er den aller lyseste.

https://www.lookfantastic.com/estee-.../11141045.html



Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Har du lenke til den, Lisa?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 01:12   #18
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Har de denne på Gardermoen, tro?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 01:35   #19
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Det vil jeg tro, Albertine.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 02:34   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Concealer til svarte ringer?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jepp. Det er denne, kjøpt på Kicks! Jeg har 1C Light, tror det er den aller lyseste.

https://www.lookfantastic.com/estee-.../11141045.html

Supert! Takk!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no