Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Selge bil som jeg fortsatt har lån på

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-16, 23:55   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selge bil som jeg fortsatt har lån på


Jeg skal selge en bil som jeg fortsatt har billån på. Det vil jo si at det er en heftelse på bilen. Bør jeg betale ut bilen før jeg selger den, slik at heftelsen forsvinner? Eller kjøper folk bruktbil med heftelse med lovnad om at jeg betaler bort heftelsen når jeg får penger for bilen?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-16, 00:13   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Selge bil som jeg fortsatt har lån på

Jeg kjøpte bil privat med hefte på. Da kontaktet jeg banken som hadde heftet og fikk skriftlig fra dem at hvis jeg betalte inn summen/restlånet til dem innen en dato og klokkeslett tror jeg det var så skulle de slette heftet.

Egentlig hadde jo selgeren fremskaffet dette, men jeg er litt skeptisk av natur så jeg sjekket det opp selv...

Resten av kjøpesummen betalte jeg til selgeren.

Jeg hadde ikke stolt på at en privatperson betalte ut billånet sitt, nei.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-16, 00:42   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Selge bil som jeg fortsatt har lån på

Har du tatt opp lånet med sikkerhet i bilen, da? Hvis ikke er det ikke knyttet til bilen og skulle ikke ha noe å si.

Jeg byttet bil i sommer ved at jeg overtok foreldrene mine sin bil og ga min gamle videre til nevøen min. Hadde fortsatt lån på den jeg ga bort, men det hadde ikke noe å si fordi det var tatt opp med annen sikkerhet. (Jeg innfridde det en måneds tid etterpå, men det var to helt separate saker. I teorien kunne jeg fortsatt å betale på lånet i to år til uten at banken hadde brydd seg, selv om jeg har en annen bil nå.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-16, 00:55   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Selge bil som jeg fortsatt har lån på

Jeg har lån med sikkerhet i bilen ja. Hvis ikke hadde det jo ikke vært noen lure på.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-16, 00:57   #5
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Selge bil som jeg fortsatt har lån på

At det står heftelse på lånebeløp på biler er helt normalt, og det er ingen grunn til at du som selger må betale ned dette før et salg. Ved salgsoppgjør på bilen så får du kjøper til å betale inn restbeløpet direkte til banken, eller dere får en bekreftelse fra banken om at dette beløpet vil bli trukket fra din konto når oppgjøret er inne, og heftelsen er da borte.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no