Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

God tomatsaus som lager seg selv

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-18, 19:43   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

God tomatsaus som lager seg selv

Jeg kom over denne reklamen i dag: https://coop.no/extra/mat--trender/d...ager-seg-selv/

Vi har testet dette til middag i dag, og det var kjempegodt! Jeg hadde en neve slitne cherrytomater, en halv sliten paprika og en liten bit søtpaprika. Jeg fulgte oppskriften ift krydder, og lot den stå ca 4 timer i ovnen (husker ikke helt). Det smakte veldig godt, og det er jo helt genialt når man skal ha en kjapp middag. Jeg bare stavmikset sausen sammen, uten pastavann, siden vi liker litt tykk saus.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-18, 20:06   #2
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: God tomatsaus som lager seg selv

Ser godt ut Takk for tipset.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 07:40   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: God tomatsaus som lager seg selv

Har sett den oppskriften før, men har ikke prøvd. Fint å høre at det faktisk funket!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 18:11   #4
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: God tomatsaus som lager seg selv

Jeg bruker denne oppskriften, etter samme prinsipp. Det blir helt usannsynlig godt!

Jeg bruker en leirgryte og fyller den ganske full, og da har jeg tomatsaus til mange middager.

Riktignok må ovnen stå på hele tiden, så min variant må passes litt mer på, men jeg jobber hjemmefra og kan passe saus hele dagen.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 20:16   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God tomatsaus som lager seg selv

Jeg stod akkurat og var skuffet over tre pakker cherrytomater som hadde begynte å bli bløte. Nå er de på vei inn i ovnen. Jeg tok med litt chili og hvitløk også. Takk for påminnelse, jeg har sett det før, men nå kom jeg på å gjøre det takket være denne tråden.


Sist redigert av Pelen : 18-05-18 kl 20:35.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 20:30   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: God tomatsaus som lager seg selv

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har sett den oppskriften før, men har ikke prøvd. Fint å høre at det faktisk funket!

Me too! Denne skal prøves nå altså

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no