Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

OK, juleservise. Yay or nay?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-20, 11:43   #261
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg er også innom denne tråden årlig for å sjekke om jeg kanskje bør ha et juleservise. Og er veldig fornøyd med å hver gang lande på at nei, det trenger jeg ikke. Både lommeboka, skapene og miljøet - for ikke snakke om Teomannen, er fornøyd med det.

Jeg har masse annet julestasj da, så jeg moraliserer ikke altså. Er bare fornøyd med å innse at dette er en ting jeg ikke savner. Jeg har helhvitt servise og rød juleduk, så det blir ganske julete middagsbord likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-20, 19:10   #262
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg har også rødt Iittala-servise. Skulle så veldig gjerne ha utvidet samlingen, men det er jo umulig å finne nye deler! Noen som har peiling på hvor man kan få tak i flere deler til dette serviset?

Jeg kan se hvor jeg har fylt på. Jeg fant en nettside som hadde på høsten/før jul.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-20, 19:20   #263
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg har også rødt Iittala-servise. Skulle så veldig gjerne ha utvidet samlingen, men det er jo umulig å finne nye deler! Noen som har peiling på hvor man kan få tak i flere deler til dette serviset?

Jeg tror det var her jeg bestilte. https://www.glassoginterior.no/iitta...SABEgKpO_D_BwE

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-20, 11:42   #264
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Takk for tips, Pelen, men jeg har jo skrevet feil; det er Iittala Origo i rødt jeg har, ikke Teema. Denne serien er det jeg trenger deler til:

https://sep.yimg.com/ay/finnstyle/ii...owl-set-61.jpg

Jeg har lagt inn søk på Finn, kanskje det dukker opp noe.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-20, 12:48   #265
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Vi digger fremdeles Disneyserviset vårt. Gutta har vokst opp med det, så det er blitt en tradisjon. Vi skal til en leid leilighet på julaften, da tar vi med oss deler av serviset. Vi har gjort det flere ganger. Det er julaften for oss. (Det var mannen min som ønsket seg dette, han er veldig glad i Donald Duck.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-20, 12:54   #266
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Det er veldig fint når man får en sånn tradisjon, Anne!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-20, 13:18   #267
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Denne tråden er jo en tradisjon hvert år.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-20, 11:53   #268
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, fra et forbruker- (økonomisk- og plassmessig) perspektiv er det jo veldig greit at jeg ikke har funnet det perfekte juleserviset.


Det er jo også bedre for miljøet å bruke 3-7 år på å lete for å finne det perfekte, enn å kjøpe noe som er nesten bra nok, hvert eneste år...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-20, 11:54   #269
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Det er jo også bedre for miljøet å bruke 3-7 år på å lete for å finne det perfekte, enn å kjøpe noe som er nesten bra nok, hvert eneste år...

Godt poeng!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-20, 12:34   #270
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Denne tråden er jo en tradisjon hvert år.

Slå sammen til "Knertens juleservice"?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-20, 16:12   #271
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg lurer på om vi hoppa over "knertens juleselskap" i fjor?

Det kan vi jo gjøre noe med i år, men jeg har en konfirmasjon å gjøre unna før jeg tenker på jul.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-10-20, 22:17   #272
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Nå fikk jeg opp reklame for dompapserviset som Che lenket til for et år eller to siden, og tror jeg liker det ... :neiskalikkeha:

https://cdn-yotpo-images-production....resolution.jpg

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-20, 22:58   #273
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Det er så rart, i år har jeg blitt helt "ja, det disneyserviset, det er ikke så dumt!".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-20, 23:03   #274
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nå fikk jeg opp reklame for dompapserviset som Che lenket til for et år eller to siden, og tror jeg liker det ... :neiskalikkeha:

https://cdn-yotpo-images-production....resolution.jpg

Jeg også. Ikke veldig julete, så kan jo fint brukes hele desember eller mer. Men, jeg har jo ikke plass i skapene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-20, 23:19   #275
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg har kjøpt inn frokosttallerkener av denne:

https://www.nordicnest.no/4a706f/glo...jpg?width=1200
De er egentlig veldig dyre, synes jeg. Men de passer godt til serviset jeg allerede har, og de er virkelig skjønne.
Jeg skal ta en Tally og bruke dem i hele adventstiden.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-20, 23:23   #276
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Nydelige!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-20, 23:33   #277
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?



m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-20, 23:44   #278
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Den MÅ jo du ha, M^2.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-20, 00:02   #279
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg har fått Firkløverens dompapservise i fanget. Not helt min cup of tea.
https://www.juleservise.com/dompapen-firkloveren/

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-20, 00:07   #280
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg har fått Firkløverens dompapservise i fanget. Not helt min cup of tea.
https://www.juleservise.com/dompapen-firkloveren/

Selg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no