Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Steke vårruller

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-14, 14:41   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Steke vårruller

Hvordan steker man vårruller uten å frityrsteke dem? Jeg vil gjerne ha dem sprø, men likevel sunnest mulig.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 14:45   #2
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Steke vårruller

Stek i ovnen? Pensle med olje og stek til gylden farge.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 14:46   #3
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steke vårruller

Hvor mange grader? På varmluft eller med grill? Jeg har aldri laget en eneste vårrull, så det må inn med teskje.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 14:56   #4
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Steke vårruller

Jeg steker på 200 grader varmluft tror jeg, i 15-20 min. Pensler med olje blandet med bittelitt sesamolje. Blir sprø og fine da :-).

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 15:02   #5
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steke vårruller

Supert, da prøver jeg det!

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 18:32   #6
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Steke vårruller

Det skal jeg prøve neste gang! Vårruller er såå godt

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 20:37   #7
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Steke vårruller

Jeg lager to varianter vårruller:
Enten de som frityrstekes i olje og er skikkelig usunne, eller av rispapir som ikke varmebehandles i hele tatt (vietnamesiske) Begge deler er veldig gode

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 22:03   #8
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Steke vårruller

Oppskrift noen?

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 22:15   #9
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Steke vårruller

Denne oppskriften fra Matprat er knall og skal stekes i ovn og ikke i frityrkoker, de blir veldig gode!

http://matprat.no/oppskrifter/gjester/varruller

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 00:42   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steke vårruller

Hvis du bruker frossen vårrulldeig og ikke bruker rått kjøtt, men forhåndsstekt fyll kan vårrullene bli veldig bra ved å stekes i pizzapanne på pizzafunksjon i mikrobølgeovn eller på bakepapir i varmluftsovn.

Vi har slike vårruller i fryseren og når jeg har lyst på et par stykket varmes de i mikro og de blir sprø og gode uten olje.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no