Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva skal jeg gjøre med torsken?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-14, 13:27   #21
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med torsken?

Det er også mulig å skylle torsken, tørke lett og strø rikelig med salt over og under. La det ligge 15 minutt, og skyll av saltet. Da blir den fast, kvit og fin Det er jo det samme prinsippet som å legge den i saltvatn.

Eg kokar ris til, steiker torsken på panne (med lokk på og låg varme etter kvart), serverer med steikt ruccola, og kvit saus med 1 ss kvitvinseddik i og masse dill. Det er godt med hakka valnøtter over.

(ikkje heilt sikker på kor eg har fått denne oppskrifta)

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 13:30   #22
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med torsken?

Når du sier skinnfri - betyr det at du får dem til å filetere den for deg?

Pass på å få med resten av torsken, så kan du lage kraft til kjempegod fiskesuppe

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 13:30   #23
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.455
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med torsken?

Så torsk (fisk?) bør behandles motsatt av kjøtt før det stekes. Fisk bør være kald når den går i stekepannen i motsetning til kjøtt som bør være romtemperert?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 13:33   #24
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med torsken?

Vi pleier å bake forskjellige grønnsaker i ovnen. Poteter, løk, gulrøtter, fennikel, paprika, salt, pepper, og frisk persille/basilikum eller hva jeg har.
Baker det ferdig i ovnen under folie i ildfast form, og slenger fisken på toppen de siste minuttene. Veldig godt!!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 13:37   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med torsken?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Når du sier skinnfri - betyr det at du får dem til å filetere den for deg?

Pass på å få med resten av torsken, så kan du lage kraft til kjempegod fiskesuppe

Nei, den jeg skal kjøpe er ferdig filetert. Det er den de har tilbud på.

Jeg har faktisk en pose kveiterester i fryseren jeg skal koke kraft på, det kom jeg på nå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 19:54   #26
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.455
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med torsken?

Hvordan gikk det?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 20:22   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med torsken?

Kjempebra! Jeg lagde chorizotorskoppskriften med litt modifikasjoner, blomkålmos og enkel salat med tomat, agurk, reddik og balsamicoglaze.

Perfekt smaksammensetning mellom den salte og sterke chorizoen og den milde fisken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no