Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva lager man når man får fine damer på besøk?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-06, 09:40   #1
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Hva lager man når man får fine damer på besøk?

Skal ha treff i Maritheimen, og jeg trenger tips til noe jeg kan lage - gjerne både lunsjmat og kake. Jeg er ikke så veldig flink på kjøkkenet, så det må ikke være for vanskelig å få til. Om det er noe våre søte små på 7-9mnd. kan smake på, så er det også et pluss, men langt fra nødvendig.

Håper noen har gode tips til meg.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 12:43   #2
Sita
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: På et jorde
Innlegg: 44
Sita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva lager man når man får fine damer på besøk?

Pai er jo godt, og kan lages klart på forhånd. Salat med pasta, kylling eller rett og slett det du ønsker er jo greit..

Jeg kan bare lage en kake jeg, og det er dajmiskake. Den er helt fantastisk god da. Blir alltid glad når det er igjen en god slump etter at vi har hatt besøk og den har blitt servert, for da har jeg kunnet spise opp den.

Sita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 13:23   #3
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lager man når man får fine damer på besøk?

Du skulle ikke tilfeldigvis ha et par oppskrifter å dele. Har både paiform og kakefat til daimiskake.
En pai med kylling i kanskje?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 13:27   #4
Sita
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: På et jorde
Innlegg: 44
Sita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva lager man når man får fine damer på besøk?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Du skulle ikke tilfeldigvis ha et par oppskrifter å dele. Har både paiform og kakefat til daimiskake.
En pai med kylling i kanskje?

Dajmkakeoppskriften finner du om du går og kjøper en pose med dajmkuler. Oppskriften står nemlig der. (og så har jeg i en pitteliten tår med sterk kaffe i tillegg. )

Pai tror jeg at jeg har her på PC'en, så hvis du bare logger deg på MSN så skal jeg sende over.

Sita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:03   #5
Mammateur
sjeftepine
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 61
Mammateur er litt kul
Standard

Sv: Hva lager man når man får fine damer på besøk?

Hvis du ikke gidder å lage paideig selv er det genialt å bruke butterdeig. Jeg synes det smaker bedre også. Pai fyller du med det du liker, men jeg pleier å bruke ca 2 dl fløte/melk, 3 egg, 2-3 dl ost (gjerne en blanding av cheddar og parmesan) og har oppi cherrytomater og purre, laks og asparges, skinke og brokkoli, alt ettersom.

Paiskallet forstekes først, så har du resten oppi etterpå, og steker en halvtimes tid.

Pai er nam!

Mammateur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:04   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lager man når man får fine damer på besøk?

Kva er fine damer da?

Eg syns forresten godt brød, godt smør og godt pålegg er fantastisk!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:10   #7
Mammateur
sjeftepine
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 61
Mammateur er litt kul
Standard

Sv: Hva lager man når man får fine damer på besøk?

Verdens raskeste sjokoladekake:

150 g smør
3 dl sukker
1 1/2 dl hvetemel
2 ts vaniljesukker
4 ss kakao
2 egg

Smelt smør, rør sammen alle ingrediensene. Inn i ovn på 200 grader i ca 15 minutter. (Skal være litt rå i midten.) Du kan med hell tilsette en håndfull hakkede mandler og litt hakket sjokolade.

Mammateur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no