Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva irriterer deg på SoMe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-19, 10:17   #61
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Dette gjelder jo de aller fleste av vennene til tenåringen min. Det er slik de bruker insta. Legger ut et bilde (fortrinnsvis en selfie), får en haug med tilbakemeldinger, fjerner det etter en stund, når tilbakemeldingene har sluttet å komme, og har stort sett ingenting liggende der. Og de følger et lass med folk. Mye av det de følger er selvsagt venner, men også brukere med makeuptips, influensere, søte valper, jodel, morsomme fails og alt mellom himmel og jord. Det betyr ikke at de snoker på folk uten å legge ut noe selv.

Jeg følger dem likevel, særlig hvis jeg får forespørsel fra dem, fordi jeg synes det er viktig å ha en viss oversikt over hva som opptar dem i aldersgruppen, og hva som beveger seg der omkring. Nå foregår selvsagt ikke en brøkdel engang av kommunikasjonen der, men det er likevel utrolig hva man kan lese ut av hva slags bilder som legges ut, og hvilke tilbakemeldinger de får. Det er et studium i seg selv.

Nå har jeg ikke tenåringsbarn enda selv, men jeg er enig med deg på det punktet.
Min instaprofil er mer privat en Face, og jeg er ikke interessert i at nabokvinnen eller mammaen til datteren min uten videre skal kunne følge med på mitt liv, uten å dele litt tilbake selv.
Jeg følger jo også en haug influensere og andre fjasebrukere for underholdningens del!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 10:27   #62
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns helt oppriktig at livet er best ute, jeg virkelig misliker å være innendørs, egentlig, når man kan være ute. Unntak for høstkvelder foran peisen og frokoster rundt kjøkkenbordet.

Og så gjør jeg sikkert mye folk ergrer seg over. Jeg blir alltid veldig glad av å være på tur, om det er gående, syklende eller løpende, og blir ekstra glad over ting jeg ser da (bekker og elver og fosser og vann, spesielt. ), så det deler jeg rett som det er i ren begeistring. Men mer på snap nå, for da vet jeg at jeg slipper å ergre sånne som 007, som jeg vet misliker det intenst.

Jeg står i det, altså Og jeg er ikke en sånn som irriterer med til dagen, bare på dager det alle er teite fordi jeg er sur.

Men jeg skjønner ikke den kamuflerte treningen. (Ikke rettet spesielt mot deg.) Hvis jeg hadde vært en løper, så hadde jeg vært så kry at jeg hadde ropt det ut til hele verden. Sånn «SE PÅ MEG DA! JEG HAR LØPT (HALV)MARATON!! ER JEG IKKE DRITFLINK?!?!» Ikke gjemt 20 km jogging bak bilde av en skogssti.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 10:28   #63
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Nå har jeg ikke tenåringsbarn enda selv, men jeg er enig med deg på det punktet.
Min instaprofil er mer privat en Face, og jeg er ikke interessert i at nabokvinnen eller mammaen til datteren min uten videre skal kunne følge med på mitt liv, uten å dele litt tilbake selv.
Jeg følger jo også en haug influensere og andre fjasebrukere for underholdningens del!

Pass deg spesielt for mammaen til datteren din.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 10:31   #64
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Pass deg spesielt for mammaen til datteren din.



Ja, på seg selv kjenner en andre!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 11:26   #65
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Jeg tror jeg må være i eksepsjonelt godt humør i dag, for jeg bare fniser overbærende av den ene vennen min på FB som alltid legger ut halvkvedede viser, og som det på forunderlig vis tydeligvis skjer ekstremt mye dramatisk med. Alt dette dramatiske, triste, halvkvedede illustreres av duckfacebilde og massiv kløft.

Ellers setter jeg lite pris på dialekt, og kjedebrev.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 11:45   #66
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Det som irriterer meg på facebook er alle tre-fire dager gamle statusoppdateringer som dukker opp.
Algoritmene til face, altså, ikke folk sin feil. Og ja, jeg går hele tida og velger "nyeste" i stedet for "topphendelser" i menyen. Det er irriterende!

I tillegg til #liveterbestute så har jeg #syktlangtnord som hæsjtægger jeg ... ikke irriterer meg over, men.. eller jo, bittelitt.
Det er ikke sykt å være så langt nord, det er helt vanlig. #getusedtoit

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 12:15   #67
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.070
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.


Men jeg skjønner ikke den kamuflerte treningen. (Ikke rettet spesielt mot deg.) Hvis jeg hadde vært en løper, så hadde jeg vært så kry at jeg hadde ropt det ut til hele verden. Sånn «SE PÅ MEG DA! JEG HAR LØPT (HALV)MARATON!! ER JEG IKKE DRITFLINK?!?!» Ikke gjemt 20 km jogging bak bilde av en skogssti.

Men jeg tror helt ærlig folk som trener mye ikke tenker at andre synes det er snikskryt av trening, altså. Treninga er jo dagligdags for de som trener masse, og det ER faktisk det idylliske vannet, fine utsikten, kule skiltet, den stemningsfulle stien osv man har lyst å vise fram. Jeg kan gjøre begge deler. Hvis jeg har sykla lenger eller tøffere enn vanlig, skryter jeg gjerne av det. Utilslørt. Men sånn ellers vil jeg gjerne bare dele noe fint jeg så på tur

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 12:19   #68
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Mye. Jeg burde egentlig logget av.

Aller lest irriterer jeg meg over alle de hjernedøde idiotene som spyr ut av seg eder og galle i kommentarfeltet til nyhetssider jeg følger. VG, Dagbladet og TV2 er i særklasse.
Deretter irriterer jeg meg over alle idiotene som deler diverse ting fra Resett og dets likemenn.

Men sånn utenom det får jeg fnatt av alle som deler teite visdomsord, som tagger «en datter/sønn du elsker over alt på jord», de som uansett hva de deler får nevnt at de har trent («Vakkert på vei hjem fra jobb i dag! (kommentar til bilde av feks et tjern) Heldige meg som får løpe forbi her to ganger for dagen. :trænesmilefjæs:», #liveterbestute (det er det for fanden ikke!), de som poster selfie så godt som daglig, uforståelig dialekt, min ukritiske gamle tante og en del av de som alltid er på en eller annen topptur.

Sånn. Det var vel (deler av) det.


Omtrent det samme her.
Jeg har høyere toleranse for stadige toppturer enn disse som poster selfier hver bidige dag.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 12:38   #69
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg er heller ingen fan av kjedemailer. Og jeg tenderer til å fortelle det når folk går på en smell og videreformidler sånn. Det irriterer meg ikke, det er mer forundring over at oppegående mennesker går på sånn.

Ellers har jeg jo ikke så sinnsykt mange SoMe-venner, jeg ryddet kraftig for er par år siden.

Men jeg tror det eneste som virkelig irriterer er sånne som bare kikker. Kikker og baksnakker. Jeg sletta faktisk ei gammel venninne etter å ha funnet ut at hun ikke poster sjait selv, men var hundre prosent oppdatert om meg og mitt liv, med tilhørende meninger.

Og Bluen, du er en favoritt!


Fnis!
For dette er faktisk en av de tingene jeg kanskje kan finne på å himle litt av (og jeg følger flere heltidspolitikere fra FrP altså just saying).
Folk som legger ut ting, for så å bli sjokka/snurt/krenka/irritert over at folk faktisk LESER hva de legger ut

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 12:43   #70
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Jeg syns #liveterbestute kunne vært erstattet med #jegelskeråværeutepåtur eller noe sånt.

Vurderer å ta i bruk #liveterverstinne

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 12:46   #71
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Algoritmene til face, altså, ikke folk sin feil. Og ja, jeg går hele tida og velger "nyeste" i stedet for "topphendelser" i menyen. Det er irriterende!

Er med -ea- på denne. Irriterer meg voldsomt over at jeg ikke kan styre feeden min selv. Da kunne jeg jo lett ha kvittet meg med alt som var irriterende! Synes generelt sett ikke at en spesifikk ting som #liveterbedreute er irriterende. Det er ofte "totalpakka" på enkeltpersoner. Samme som med folk som er rasister. Det er ikke det at de sier så sjokkerende eller hårreisende ting, det er bare så enormt mye. Hele tiden. Og så kan man ikke "ta" de, man får bare en mer og mer uggen følelse. Slik er det med enkelte på FB eller insta. Totalen blir over the top.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 12:48   #72
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Men altså, facebook. Hvor mye er det der hos dere, som er egentlige innlegg fra folk som deler ting fra livene sine?

Jeg kikket kjapt nedover FB-feeden min nå, bare for å se om noen har skrevet noe innlegg som irriterer, og her er de 10 første innleggene:

1. Reklame for et kaffebrenneri, lagt ut i REKO-RINGEN-gruppa.
2. Reklame for Ellos, dvs åpplysning om at to av vennene mine liker Ellos
3. En person jeg kjenner som har "sjekket inn" på et marked.
4. Noen jeg kjenner som har kommentert på en meme.
5. Et bakeri og konditori som reklamerer i REKO-RINGEN.
6. En venninne som anbefaler en bok (endelig et innlegg med innhold og mening!)
7. Fire venner liker KappAhl
8. En bekjent har delt en video med Anne Lindmo der hun er oppgitt over matpakker
9. En bekjent har kommentert på opplysningen om hvor mange dager det er igjen til sesong 16 av Grey's Anatomy starter.
10. Reklame for ei ny nynorsk barnebok, fra FB-siden "Nynorske barnebøker" som jeg må ha likt en gang.

Blar jeg videre nedover er det bare mer av det samme, reklame, info fra foreninger og organisasjoner, noen ytterst få som har delt boligannonser og en som takker for bursdagshilsnene hun fikk i går, i tillegg til et par praktiske beskjeder i fotballforeldregruppene.

Ikke en fjelltopp eller en endomondo-oppdatering i sikte så langt øye kan se. Og en sånn matpakke som Lindmo ranter over har jeg heller ikke sett snurten av på flere år. Hvordan er det hos dere, er det slik som hos meg, eller facebook fortsatt dominert av personlige innlegg?

Men jeg får fortsatt masse flotte naturbilder på Insta da, gudskjelov. Og ekte og utilslørt herlig skryt over deltakelse på triathlon (gud som jeg også skulle skrytt, om jeg hadde deltatt på triathlon).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-08-19 kl 13:10.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 13:04   #73
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Min FB-feed er som din, My. Det aller meste av det jeg får opp er diskusjoner og innlegg i noen av de politiske gruppene jeg er med i, ellers er det ekstreme mengder reklame og venner som kommenterer på memes. Jeg har i grunnen sluttet å bla i FB-feeden. Jeg leser meldinger (siden jeg nekter å installere messenger-appen) og leser notifikasjoner.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 13:06   #74
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Hos meg er det slik:
1. innlegg fra et blad jeg følger, med en cornbreadoppskrift.
2. reklame fra Pickles
3. washington post om en sak om en professor og en journalist som krangler (i SoMe)
4. Statusoppdatering fra et konsertsted om en kommende konsert
5. status fra en bransjeforening jeg er medlem av
6. status fra en kino jeg følger med en konkurranse
7. reklame fra Norwegian (som jeg ikke følger)
8. Innlegg i en gruppe jeg er med i
9. Innlegg i en annen gruppe jeg er med i
10. Statusoppdatering fra FUG

Jeg må helt ned til den 18. posten for å finne noe fra en jeg faktisk er venn med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 13:07   #75
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Sykt kjedelig på Facebook for folk som ikke er venn med meg, ser jeg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 13:09   #76
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Jeg får heller ikke så mange spennende oppdateringer på FB lenger, så det eneste som irriterer meg der er kollegaer fra Nordmøre som skriver på dialekt, og gæmliser som deler sånne "del denne eller så eier CIA alle bildene dine". På insta irriterer jeg meg ikke over noen ting tror jeg.

Her er min FB feed:

-Reklame for godt levert
-En bamse funnet på storsenteret har nå flyttet til en barnehage siden de ikke fant eieren
-Artikkel om at det er funnet bedbugs på kontoret til NY times
-Reklame for Nettbil
-En søt liten gutt på vei til barnehagen for første gang
-En gammel mann på undergrunnen i London som leker med rulletrappen
-En between the scenes video fra Trevor Noah
-Reklame for Venstre (de vil ha småhusplan i nabokommunen, visst)
-Noen som skal selge en hjørnesofa
-Noen som er på ferie et sted med palmer og strand.

Hvordan klarte vi oss egentlig uten SoMe?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 13:19   #77
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Min FB-feed:
1. Venns status
2. Reklame for siste bok av Anders Totland, som jeg er venn med på FB
3. Innlegg fra privat gruppe
4. Innlegg fra en annen privat gruppe
5. Innlegg fra Oil City Roller, som jeg følger
6. Statusoppdatering av venn
7. Reklame fra Stephen & Penelope, som jeg følger og har besøkt mange ganger
8. Statusoppdatering fra venn
9. Statusoppdatering fra venn
10. Reklame fra Telenor Norge

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 13:21   #78
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Ellers irriterer jeg meg skikkelig over at det er lite kritisk tenkning og ting bare repostes uten å tenke, som den statusoppdatering om at Facebook ikke eier rettighetene til bildene mine om jeg poster dette i statusen min. Og hat mot personer eller grupper i kommentarfelt gjør meg skremt og irritert og oppgitt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 13:24   #79
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Sykt kjedelig på Facebook for folk som ikke er venn med meg, ser jeg.

Jeg vil gjerne være venn! Min FB er gørr. Minus bluen da.

1. venns status med bursdagsjente (stas)
2. reklame kapp ahl
3. fra gruppe om godteri på nett
4. fra gruppe kjøp og salg
5. fra gruppe grønnsaksdyrking i norge
6. venn på ferie med fine bilder
7. fra gruppe morris minor
8. fra gruppe strikkesida
9. fjernt søskenbarn som leier ut feriehus i spania

__________________
2001 - 2003 - 2014

Sist redigert av Magica : 27-08-19 kl 13:38.
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 13:34   #80
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Hmm.. nå måtte jeg inn på sjekke FB.
Det har egentlig blitt litt bedre etter at jeg har satt favoritter på en del, og lagt en del folk til i "bekjent" gruppe.

1. Skolen som legger ut luselapp
2. SAS reklame
3. Gruppe med oppdatering
4. Gruppe med oppdatering
5. Familie med unger som har bursdag
6. Venninne som har delt en artikkel
7. Tine reklame
8. Foreslått for meg - NRK nyheter
9. Venninne som er på jakt etter noen sko
10. Kompis på fjelltur

Ikke så ille akkurat nå.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no