Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Innafor med utearbeid første påskedag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-19, 13:30   #41
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Arbeid som ikke bråker er innafor 1. Påskedag. Ellers synes jeg man skal ta hensyn og ikke bråke før etter kirketid. Men at man ikke skal kunne klippe plen feks på en søndag gjør det ganske vanskelig når de samme naboene som synes man ikke kan det, også mener at plenen alltid bør være på G. Døgnet har virkelig ikke nok timer til at alt kan gjøres på en lørdag. Særlig når man er alene om alt og bor et sted hvor det regner ganske ofte.

Snekring og slagborr klokka 07 i helger kan man også spare seg for.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 13:32   #42
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Jeg synes også at det som ikke bråker er greit.

Jeg er ikke religiøs, men synes at det er veldig deilig med noen dager der det er stille. Nå har jeg vært ute og lukt og nytt stillheten. Gresset burde slås, men det utsetter jeg til i morgen.

Hvor mye bråkete hagearbeid har man? For meg er det bare gressklipping som bråker og selv med full jobb og en del frivillighet på ettermiddagstid så pleier jeg å ha i hvert fall to ettermiddager og noe av lørdagen hjemme og med mindre været er veldig bergensk så pleier jeg å klare gressklippingen da.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 13:38   #43
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

På grunn av denne diskusjonen stoppet jeg akkurat mannen fra å høytrykkspyle plattingen i dag. Han nøyde seg med å koste den. Vi har bestemt at trampolinemontering er innafor 2.påskedag, og naboene må dermed også finne seg i hoppeknirk og lyd fra glade unger litt senere.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 15:25   #44
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Jeg henger ut klær i hagen, de som forstyrres av det må sitte med kikkert eller bryte seg gjennom hekken for å i det hele tatt få det med seg.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 15:32   #45
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Også når det gjelder arbeid som ikke lager lyd?

Nei altså, holde seg i ro = unngå å drive med saker og ting som helt åpenbart ikke er å holde helligdagsfreden og veldig "in your face"-aktiviteter.

Jeg prøver forøvrig generelt å ta hensyn når det gjelder andres høytidsdager, uavhengig av om det er religion eller merkedag. Jeg MÅ ikke vaske vinduer eller klippe plenen mens naboen har konfirmasjon. Selv om det er på en lørdag.

Bønder synes jeg kan være fritatt - deres levebrød tar liksom ikke høyde for datoer og klokkeslett.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 19:17   #46
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Jeg tror naboungenes munn har stått på vidt gap med konstant dirrende drøvel siden kl 09 i dag, de sovner nok snart. :svettiøra:

Mini "Hvorfor skriker de så intenst?"

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no