Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-15, 11:39   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Fantastisk overskrift.

Vi har fått oss slike kjempehyggelige, koselige naboer, som kommer over med kake, snop, grillrester, matrester, som mer enn gjerne hjelper til hvis det er noe de ser vi knoter med ute.
De har sagt at der de bodde før de kom til nabohuset, var det slik at naboer var som brødre og søstre, og de må man jo selvsagt ta vare på.

I går var de ute og fisket og kom hjem med tusen millioner kilo fersk makrell til oss.

Jeg er kjempehyggelig og sosial og snill og slikt, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjengjelde dette. Vi baker aldri, fisker bare for kos (vi får aldri fisk), når vi lager mat lager vi stort sett akkurat nok, og alt slikt. Vi er vant med naboer vi hilser på, og thats it. Jeg kan ikke grunnreglene til et slikt naboskap, rett og slett.

Skal jeg begynne å bake og lage mat til dem? Skal jeg be de over? Skal jeg bare takke og være glad?
Jeg kan fint takke og være glad, jeg har ikke sånn kjempebehov for å gjengjelde hyggelige gester i seg selv, men hvis de føler at jeg avviser dem ved å ikke gjøre det de gjør, så blir det jo helt feil.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 11:40   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Jeg føler meg rådvill. Hjelp, hadde jeg tenkt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 11:43   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Det hadde jeg nesten syntes var bittelitt vanskelig og too much, tror jeg - men jeg har aldri ønsket meg at naboer skal være som brødre og søstre heller.
Syns definitivt ikke du trenger å begynne å bake og lage mat til dem, eller fiske, men be dem over på kaffe eller middag er jo hyggelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 11:45   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Jeg hadde fått angst og tenkt hjelp!

Veldig hjelpsomt svar, dømt ut fra at jeg bor i rekkehus og sier "hei" til naboene vegg i vegg om vi tilfeldigvis sees, men ikke føler for å bli nærmere kjent.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 11:48   #5
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Jeg syns du kan bare takke og være glad, du trenger ikke å gjøre gjengjeld. Jeg tipper aktiviteten demper seg dersom du ikke holder liv i den ved å kaste deg over kjøkken, grill og fiskeutstyr. Inviter dem inn på kaffe en gang i blant når de kommer med noe, det holder.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 11:49   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Det føles veldig unaturlig å be de over, men det er kanskje det som er det riktige å gjøre.

Jeg vil jo at de skal trives og tenke at de har kommet til et bra sted, men dette er liksom forbi min komfortsone.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 11:56   #7
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Gi matrester til naboen, altså?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 11:58   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Hoho, vi hadde en gang en slik nabo. Minus kakene og hjelpen. Hun kunne lukte at vi listet oss ut på terassen, da hang hun over leveggen og skravlet. Og stadig nevnte hun hvor mye moro de hadde hatt med de vi kjøpte huset av, de hadde alltid vært masse sammen, grillet og hatt spillekvelder og vært sammen flere kvelder i uka. () Åååååja, det var sikkert hyggelig... ble vår faste respons.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 11:58   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Gi matrester til naboen, altså?

Ja, ikke en halvspist kotelett, altså.
Men de lager tydeligvis alltid masse mat. Fantastisk god mat også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 12:00   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Svigermor er en sånn som baker, sylter, safter osv og deler til alle. Både naboer og min familie. Hun forventer ingen ting tilbake. Tror heller ikke hun forstår at ikke alle blir luke glad, eller at ikke alle liker det hun deler ut. Men hun forventer ikke noe tilbake.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 12:02   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Vi både liker og blir glad, vi begynner bare å syns det er litt kleint. Fordi vi føler at vi selv framstår som kalde, utrivelige mennesker som ikke helt klarer å leve opp til deres gavmildhet eller noe.
Vi prater med dem og er hyggelige og skryter av de flinke ungene deres da. Det er jo noe.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 12:02   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Er de norske? Vi hadde sånne naboer en gang, det var flyktninger fra Vietnam. Det var litt vanskelig for mamma å forholde seg til husker jeg, fordi det var hyggeli, men la føringer for en form for naboskap vi slett ikke var vant til. Jeg tenker du bare takker og er hyggelig. Og kanskje tar opp nettopp dette med dem at du ikke kan gjøre tilsvarende i retur. Be nye naboer over er uansett hyggelig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 12:05   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er de norske? Vi hadde sånne naboer en gang, det var flyktninger fra Vietnam. Det var litt vanskelig for mamma å forholde seg til husker jeg, fordi det var hyggeli, men la føringer for en form for naboskap vi slett ikke var vant til. Jeg tenker du bare takker og er hyggelig. Og kanskje tar opp nettopp dette med dem at du ikke kan gjøre tilsvarende i retur. Be nye naboer over er uansett hyggelig.

De er krigsflyktninger fra Syria. Så kulturforskjellene er ganske store. Men de er overraskende tilpasningsvillige og raske til å se forskjellene og prate om dem.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 12:11   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Jeg er norsk og forer på naboene våre hele tiden. De får kakerester, middagsrester og blomsterløk. De tar posten vår, passer huset og vanner.
Vi har et vennlig halvdistansert forhold, de er mye mye eldre enn oss og vi vet at de (særlig hun) ikke orker å lage seg mat alltid. Jeg forventer ingen retur, vi har funnet vår balanse. Jeg vil absolutt ikke ha det sånn at vi går inn og uthus hverandre, men vi slår av en prat i hagen, byr på en kaffekopp om vi alle har jobbet ute hele dagen og sånn.

Jeg ville ha bedt på kaffe og vafler, eller noe sånt, evt en middag en gang, og prøvd å holde en passe distansert vennlig nabolagsomgang.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 12:20   #15
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Jeg ville absolutt invitert en vennligsinnet flyktningfamile på kaffe i det minste.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 12:20   #16
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Jeg ville bedt dem over på en kopp kaffe en gang i blant (benytte anledningen når man har kakerester etter en bursdag f.eks.) og ellers kanskje stukket innom med påskeliljer til påske og en boks pepperkaker til jul, eller noe. Jeg ville altså benyttet en anledning i ny og ne til å gi oppmerksomhet og gjengjelde vennligheten, men ikke lagt meg på samme nivå.

Jeg tenker at dere aldri vil bli sett på som uvennlige eller noe så lenge dere tar dere tid til et smil og en prat.

(Naboen vår ble stresset over at hun hadde kommet innom for å låne sukker to ganger og vi enda ikke hadde vært over for å låne noe av dem - heeelt ubalansert! )

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 12:23   #17
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det føles veldig unaturlig å be de over, men det er kanskje det som er det riktige å gjøre.

Også kjenner jeg at jeg blir nysgjerrig på hvorfor sosialt uredde og svært omgjengelige Kirsebær (som jeg oppfatter deg gjennom nettet) synes det er "veldig unaturlig" å be dem over på en kopp kaffe? Er det noen jeg kan se for meg invitere hvem som helst når som helst, så må det jo være deg!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 12:27   #18
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg ville absolutt invitert en vennligsinnet flyktningfamile på kaffe i det minste.

Noe som jeg synes er hyggelig er å lage en stor porsjon vaffelrøre som stekes ute. Da kan naboer og nabounger komme bortom og voksne som vil kan sette seg og få en kopp kaffe også.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 12:29   #19
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Så herlig at de er så kontaktsøkende! Dette er en familie som sannsynligvis vil bli godt integrert i det norske samfunn etterhvert, for de følger de rådene de sikkert har fått ved ankomst til landet; å ta kontakt med mennesker i lokalsamfunnet for å lære språket og kulturen i Norge. De forventer nok ikke at du gjør det samme som dem med mat og sånt, men de vil nok være svært takknemlige om du inviterer dem over innimellom og spør dem om hverdagen deres og om de trenger hjelp til å forstå oss rare nordmenn. Ikke vær redd, tenk så mye du kan lære om dem og den kulturen de kommer fra! Og maten...

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 12:29   #20
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.


Jeg ville ha bedt på kaffe og vafler, eller noe sånt, evt en middag en gang, og prøvd å holde en passe distansert vennlig nabolagsomgang.

Dette ville jeg gjort.

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Jeg ville bedt dem over på en kopp kaffe en gang i blant (benytte anledningen når man har kakerester etter en bursdag f.eks.) og ellers kanskje stukket innom med påskeliljer til påske og en boks pepperkaker til jul, eller noe. Jeg ville altså benyttet en anledning i ny og ne til å gi oppmerksomhet og gjengjelde vennligheten, men ikke lagt meg på samme nivå.

Og dette.

Også ville jeg generelt strukket meg lengre utenfor komfortsonen og tatt mer initiativ overfor en flyktningfamilie, eller andre jeg hadde inntrykk av hadde lite nettverk.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no