Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mat på hyttetur

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-15, 15:35   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mat på hyttetur

Hvordan gjør dere/tenker dere om innkjøp og matlaging på hytteturer? Hvis dere er bedt til noen på hyttetur, er det da sånn at vertskapet kjøper og lager inn maten alle dagene? Hva med frokost, lunsj og drikkevarer på kveldene? Og hvis dere ber folk selv - orger dere da alt?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 15:36   #2
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.857
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: mat på hyttetur

Spørs litt på lengde.

Men er jo naturlig at både gjest og vertskap tar opp dette når man inviterer.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 15:43   #3
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: mat på hyttetur

Vi pleier å enes på forhånd. Enten at vi handler sammen og spleiser eller blir enige om at noen tar med pålegg og brød, noen fikser middag og noen kjøper godis og drikke.
Dersom det er alkohol involvert, tar oftes alle med det de selv vil drikke.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 17:32   #4
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: mat på hyttetur

Når jeg inviterer uten å si noe om mat og drikke så regner jeg med at jeg tar alt, men jeg har enda ikke opplevd at noen kommer helt tomhendt (selv om jeg oppriktig mener det når jeg sier at det ikke var nødvendig). Andre ganger inviterer jeg og spør om de kan ta med seg x, y og z. Blir jeg invitert så spør jeg hva jeg skal ta med og får som regel svar. Da tar jeg med det pluss litt til.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 17:34   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: mat på hyttetur

Hos oss er det sånn at vi inviterer og står for maten, og så hender det at gjestene tar med drikke eller godis eller annet de finner for godt (men de som har sett innhold i vinkjøleskap og godteskap lar gjerne være ). Vi har noen som er gjengangere på hytta vår og som også låner den når vi ikke bruker den og de bidrar etter evne og humør. En kompis fant ut at vi trengte nye sofaputer, så det tok han med en gang.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 17:36   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: mat på hyttetur

Vi setter for øvrig pris på at gjester spør om det er noe de skal ta med, eller om de hjelper til med middag eller oppvask, men det er ikke noe jeg forventer.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 19:29   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat på hyttetur

Sofaputer? Da hadde jeg blitt litt stressa.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 19:48   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat på hyttetur

Vi ber gjerne gjestene om å fikse mat en av dagene, men jeg har av en eller annen grunn nesten bare venner som elsker å lage mat. Hvis man er der lenger enn en helg synes det i hvert fall det er naturlig å dele på det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 20:04   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat på hyttetur

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Sofaputer? Da hadde jeg blitt litt stressa.

Neida, han kjenner oss godt nok til at han visste vi ville ta det helt greit. Nå i sommer omorganiserte han kjøkkenskuffer og kastet mat som var gått ut på dato. Lot meg ikke stresse av det heller, selv om jeg har brukt noen dager på å forstå hvor ting er. (Det var endring til det bedre, hvis ikke hadde jeg nok ikke tatt det like rolig. )

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 20:05   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat på hyttetur

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 20:12   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat på hyttetur

Hadde tatt med rundstykker og pålegg og jucie sånn at det dekket godt opp for oss 4 pluss laget med en form med lasagne og evt en kake/potetgull/brus.
Kommer aldri tomhendt når vi er invitert på hytte.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 20:16   #12
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat på hyttetur

Jeg ville spurt om hva jeg skulle tatt med. Om svaret var at de fikset det, så ville jeg tatt med litt snacks og kanskje en flaske vin om jeg visste at det var noe vertskapet satte pris på. Jeg kunne også slått til og bakt en kake.



Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hadde tatt med rundstykker og pålegg og jucie sånn at det dekket godt opp for oss 4 pluss laget med en form med lasagne og evt en kake/potetgull/brus.
Kommer aldri tomhendt når vi er invitert på hytte.

Men sier du i fra om at du tar dette med? Jeg som vert ville iallefall satt pris på å få vite det om jeg egentlig hadde tenkt at jeg skulle stå for maten.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 20:20   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat på hyttetur

Vi har så lite kjøleskap at jeg må ha oversikt over hva som skal inn i det, derfor synes jeg det er best om folk spør og ikke dukker opp med masse greier jeg kanskje ikke har plass til. Jeg har faste sommergjester som pleier å bli i tre- fire dager,not da handler jeg inn også spleiser vi litt på maten underveis.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 20:32   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat på hyttetur

Vi avtaler vel bare dette ut i fra turen vi skal på, til hvem og med hvem. Men det er iallfall noe vi har dialog på, ikke bare tar med liksom (eller ikke tar med).

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 21:42   #15
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: mat på hyttetur

Når vi er på hyttetur ilag med et vennepar(ingen av oss har hytte men mann sin jobb har firmahytte vi har brukt å leie, da betaler vi leia av hytta som er 200 kr for en helg ) så bruker jeg og min venninne og handle ilag før vi drar. Så deler vi det på 2. bruker å ta med drikkevarer begge par om vi skal ha noe,da alle er sære hehe. så o vi mangler noe eller ikke finner ut hva vi skal ha til middag alle dager så drar vi på butikken alle eller noen og handlere det vi skal ha og deler regningen på 2

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 21:56   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat på hyttetur

Vi inviterer og står i utgangspunktet for maten, men kan godt be de ta med noe vi enten ikke fikk plass til selv eller vi har glemt å kjøpe.

De fleste som kommer og blir en stund har med seg litt, noen litt mer, men vi legger ikke opp til det, vi har ikke så ofte besøk.

Ellers så har vi hyttenaboer som stadig inviterer oss. De er veldig flinke på matlaging, og det har ikke passet seg slik at vi har fått invitert tilbake ennå. Vi pleier å ta med vin da. Sist gang var det tomt og vi måtte improvisere med en pose tvist og noen kvikk-lunsj i et tomt påskeegg. Jeg liker ikke å komme tomhendt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 22:15   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat på hyttetur

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Neida, han kjenner oss godt nok til at han visste vi ville ta det helt greit. Nå i sommer omorganiserte han kjøkkenskuffer og kastet mat som var gått ut på dato. Lot meg ikke stresse av det heller, selv om jeg har brukt noen dager på å forstå hvor ting er. (Det var endring til det bedre, hvis ikke hadde jeg nok ikke tatt det like rolig. )

Haha, det hadde ikke jeg turd! Etter forvirringen det skapte da jeg kom i skade for å henge gryteklutene på gryeklutknaggen i stedet for på å la dem ligge på benken så har jeg vært forsiktig med andre endringer enn støvsuging og forsiktig rydding av ting på kjøkkenbenken.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 22:34   #18
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat på hyttetur

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Haha, det hadde ikke jeg turd! Etter forvirringen det skapte da jeg kom i skade for å henge gryteklutene på gryeklutknaggen i stedet for på å la dem ligge på benken så har jeg vært forsiktig med andre endringer enn støvsuging og forsiktig rydding av ting på kjøkkenbenken.



Men nå henger de på knagg, jeg sier det bare. Tok oss bare fem år å få hengt opp knagger på veggen.

Og skal jeg legge ut bildet av godteriskapet etter at du hadde vært her?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 22:54   #19
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Mat på hyttetur

Det kommer jo litt an på hytte"formen", tenker jeg. Hvis vi er på hytta i gokk, hvor man må bære alt inn på ryggen, så tenker jeg at "regelen" er at alle tar med seg det de spiser og drikker selv. Så avtaler man eventuelt å lage middag hver sin dag. Det er iallfall det jeg praktiserer hvis jeg skal besøke noen på hytte som ligger langt fra allfarvei, eller hvis noen skal besøke oss.

Dersom det er på hytta ved sjøen, hvor vi har bilvei og butikk i umiddelbar nærhet, så bruker jeg å si at vi gjerne ordner med maten. De fleste spør om de kan ta med noe, og da bruker jeg å si "ta med noe godt til kvelden". Så kommer folk med ost, vin, pottis, sjokkis el.l. Noen har med ei kake, eller masse god frukt. Sånt som det alltid er bruk for

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 11:04   #20
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mat på hyttetur

Vi hadde gjester i 3 dager som ikke spurte på forhånd og hadde heller ikke med noe. Det blir egentlig veldig dyrt.... og jeg synes det er litt rart at man ikke tilbyr noe annet enn å være med i butikken den ene dagen og kun kjøpe inn litt øl til seg selv, for det var jo mye i kjøleskapet vårt som de sa..... hva gjør man da? Kjente jeg ble litt muggen etterhvert. Følte at jeg drev et hotel....

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no