Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-15, 11:13   #21
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Jeg har sådd klokkeranke, stemorsblomster, en type prydgress og to typer Petunia, pluss chili. Etter hvert kommer mange flere ettårige blomster til krukkehagen, urter og kanskje litt grønnsaker. Treåringen var fast bestemt på at han ville ha gulrøtter - helst NÅ - så blir kanskje nødt til å så noen i melkekartonger innendørs i tillegg til ute.

Når setter dere ting ut? Jeg har ikke drivhus, kun vinterhage som er kald nå, men blir glovarm snart, og her kan jeg tidligst sette ting ut fra midten av mai. Kan altså ikke begynne for tidlig heller...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 12:02   #22
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Kan blomkål sås rett ute? Og vil den i det hele tatt vokse plantet i blomsterkasser som vil stå ute på verandaen?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 13:10   #23
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Jeg gidder ikke å dyrke noe annet enn grønnkål i år. Da trenger man minimalt med forberedelser, sneglene er uinteressert og fluene vil ikke ha dem. Men jeg har hatt diverse ting før og mine kåltips er:

Ja, forkultiver gjerne. Jo større og jo mer robuste de er når de kommer ut, jo bedre står de seg mot angrep. Jeg anbefaler også å bruke duk/netting over. Jeg har noen jeg har kjøpt på solhatt.no.


De har ikke fått inn enda, men følg med på "Utstyr".

Det anbefales å plante gressløk og tagetes sammen med kålvekster for å holde fluer og annet svineri unna.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 13:20   #24
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Når bør de si så fall forkultiveres? Trenger man nett hvis de står på en verande i høy 2. etg? Får de dype røtter eller kan de stå i blomsterkasser?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 13:53   #25
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

De kan ikke stå i blomsterkasse, tror jeg. MIne kålvekster har hatt voldsomt rotnett. De bør nok stå i pallekarm. Du bør forkultivere dem fra påsketider (mars/april). Fuer bryr seg nok ikke om at de må fly oppover litt.
http://growcamp.com/wp-content/uploa...ider_norsk.pdf

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-15, 20:00   #26
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Er seint ute som vanlig, men eg har i alle fall bestilt frø Da skal eg prøve meg på lavendel, blodtopp, salatmiks, og to typar allium. I tillegg har eg frø frå i fjor - frå akeleier og ruteliljer. Eg har ein stor vinterhage med masse golvplass, og her er det småkjølig om eg held døra lukka. Men det blir veldig varmt om sola kjem, sjølv nå i februar, så eg får håpe på overskya veker framover...

Den der brikkett-lage-saken såg veldig smart ut, men var utsolgt såg eg. Prøvd å finne den på ei uk-side, men dei sender ikkje over dammen.... Nuvel.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 13:15   #27
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Jeg lurer på om jeg skal ta sjansen på å starte forkultivering av blomkål. Rekker jeg ikke å lage i stand planteplass i hagen får jeg kjøpe noen svære blomsterpotter.

Hva bør jeg tenke på ved kjøp av pallekarmer? De må være ubehandlet, ja? Ikke impregnert?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 13:41   #28
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Jeg har sådd tomater, sukkererter, blomkarse, chili, paprika, oregano, sitrongress, japanske lykter og sitronmelisse. De fleste har spirt, og mange er pottet om. Nå drømmer jeg om drivhus... (må bare ha litt større hage først).

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 13:38   #29
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Ubehandlete pallekarmer, ja. Jeg stiftet plast på innsiden av mine (har tre i høyden) og fylte på med 1/3 lecakuler og 2/3 jord iblandet skjellsand. Jeg beiset dem med to strøk på utsiden.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 13:43   #30
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ubehandlete pallekarmer, ja. Jeg stiftet plast på innsiden av mine (har tre i høyden) og fylte på med 1/3 lecakuler og 2/3 jord iblandet skjellsand. Jeg beiset dem med to strøk på utsiden.

Det var omtrent noe sånt jeg hadde tenkt med mine, kjekt å se at jeg ikke er helt på jordet. Gjorde du noe grunnarbeid, eller plasserte du dem bare rett ut?

Jeg skulle så i helga, men har hatt barnebursdag kombinert med travel jobbuke på mannen og barn som ikke vil sove, så det blei ikke noe. Kanskje i kveld. Jeg har i grunnen fulle hender med å prikle alt jeg sådde i første runde, men det begynner å hjelpe nå. Tror jeg skal så litt tynnere neste gang, ja.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 13:49   #31
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Jeg har sådd 5 sorter tomater nå og tre sorter agurk. Tomatene er allerede 10 cm høye og skal prikles om til helgen.

Jeg har flyttet stemor ut i drivhuset og pottet opp dahliaene mine der også. Jeg har frostvakt og plantelys (0600-2200). Paprika og chili står på det ene barnerommet foran et vindu med en halvoptimal sterk skrivebordslampe med lysrør over. Ikke helt nok kelvin, men det ser ut som det er kaldt nok til at de ikke blir strantete allikevel. Jeg har noen engletrompeter der som også ser ok ut. Stemorene blir ekstra fine om de står litt kaldt, så jeg er kjempespent på dem. Jeg har noen helt hvite (penny white) og noen hvite med rosa, Pink Wing. De ser så sarte og fine ut.



Jeg har bredsådd ryllik (Cerise queen), utrolig god spiring. De er så sterke og fine og jeg hadde knallbra blomstring på de jeg sådde i fjor. Skal ha dem overalt i hagen.


har også breisådd rosa og blå forglemmegei. Skal plante de mellom tulipanene for å få denne effekten:


På vaskerommet er det dørgende fullt. Jeg sådde et stort brett med solhatt nå. Skal så spanske flagg, purpurvindel og løk til helgen.

Det rareste jeg har sådd hittil er oljeplante. God spiring. De er allerede 20 cm høye, en uke gamle.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 21-03-15 kl 18:22.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 15:18   #32
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Er det for seint å så tomat og chili nå?
Og hvis jeg kan gjøre det nå, vilken type rekomenderer dere til meg som skal så det for første gang? Gjerne litt søt tomat.

Har sådd potet og gulrot før. Og forskjellige blomster. Noe annet spisendes som er enkelt at få til?

Christa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 15:40   #33
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Er det for seint å så tomat og chili nå?
Og hvis jeg kan gjøre det nå, vilken type rekomenderer dere til meg som skal så det for første gang? Gjerne litt søt tomat.

Har sådd potet og gulrot før. Og forskjellige blomster. Noe annet spisendes som er enkelt at få til?

Tomat går helt fint. Chili er litt sent dersom du skal ha de ute.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 16:32   #34
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Jeg ble bitt av hagebasillen i fjor, så i år er første året med forkultivering. Ser at det kan komme til å ta over de fleste flater nær vinduer.

Så langt har jeg sådd tomat, cherrytomat, vårløk, sølvløk, blomkål, fennikel, kornblomst, calendula, gresskar, gule månedsjordbær, røde månedsjordbær, sukkererter, lavendel, jødekors, solsikke, anisbasilikum, krageringblomst, akeleiefrøstjerne, hvite løyntnantshjerter, oregano, merian og masse tagetes. De står i minidrivhus/plantebrett med plastfolie i vinduskarmen, foreløpig.

I tillegg forkultiverer jeg to dahliaer inne før utplanting.

Sådde noen frø i senhøstes også. Ramsløk, akeleie, akeleiefrøstjerne, lavendel og hvit løyntnantshjerte, og kanskje noe mer. Spent på om det kommer opp noe.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 22:01   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Jeg sådde chili senest i dag, men jeg har egentlig ikke planer om å ha dem ute, jeg har hatt det i store potter i stuevinduene før, og det er planen min i år også, egentlig. All min chili ble sådd for sent, de fleste i februar. Men mye har ikke spiret, så det spørs hva det blir til.

Jeg sådde en sort til med tomat (da er jeg oppe i 13...) og agurk og salatløk og gressløk og noe oregano og spisskummin også i dag, når jeg først var igang.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 23:14   #36
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Normalt sett hadde jeg kunnet bidra med en god del i denne tråden, men siden vi står midt i husbytte så har jeg måttet sette alle planer på vent. Men, nå får jeg stor og fin hage med plass til drivhus, så neste år er jeg helt med!

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 23:27   #37
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Jeg er helt rookie og har ikke engang hage å boltre meg i. Egentlig litt takk og pris for det. Men jeg har en balkong. Der skal jeg gro litt. Jeg har ikke grønne fingre og ikke en eneste plante innendørs. Såeh ...

Balkongen min har sol hele dagen bortsett fra tidligst på morgenen og sent på kvelden. 1/4 har tak. Den delen uten tak har mest sol. I fjor kjøpte jeg frø til sukkererter, gulrøtter og minitomater. Tror nok de har "gått ut på dato", men satser på at det blir noen spirer læll. Tar det litt på slump. Spørsmålet er hva jeg skal så i. Gulrøtter kan vi kanskje så i mekekartonger? Men hva med sukkertertene og tomatene? Og skal tomatene stå inne heller?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 23:32   #38
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Vi har parsell (heter det det?) i år og har sådd masse inne i år. Neste uke plantes rosenkål og hvitløk ut. Senere kommer mais, tomat, sjalottløk, rødløk,vårløk, rødbet, kålrabi, jordbær og bringebær. Gleder meg til å være bybonde for en sesong. I hagen hjemme har vi masse tulipaner og påskeliljer. Til sommeren skal vi ha mye urter i hagen.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 23:42   #39
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Jeg har sådd tomatfrø og brokkoli, sistnevnte i dag.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 11:05   #40
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Mini fikk minidrivhus og en mengde frø i bursdagsgave, så vi må nok så alt fra salat til gress i år.

Drivhuset mitt blåste overende her en storm for noen uker siden, så taket er ødelagt.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
forkultivering, frø, hage, sådd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no