Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bursdagstema eller hva, 3-åringer

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-13, 23:42   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bursdagstema eller hva, 3-åringer

Det er en stund til men jeg tenkte å bruke ebay og må da være ute i god tid. Trolla blir altså 3 år i august og selv om vi mangler familie rundt oss vil jeg stelle istand en liten feiring med de barna de leker med på fritiden samt foreldrene deres(og eventuelle søsken selvsagt). Ikke så mange om alle kommer men koselig. Forhåpentligvis er været bra slik at vi kan ha det i hagen.

Jeg har tenkt "tema" som f.eks Mikkes klubbhus på kopper, muffins osv for det er lett at det blir noe for begge to. Det er jente og gutt sånn for ordens skyld, ikke at det nødvendigvis er så utslagsgivende for valg av tema. Gutten vår elsker f.eks Dora akkurat nå, det er det han aller helst vil se når han spør om å få se på barnetv. Dora er ingen problemer å fikse, poenget er bare at jeg har tenkt at interessen kan skifte mange ganger fra jeg bestiller til selskapet skal være. Da var det jeg kom til å tenke på: Hva med en salig miks av kjente(for de) barnetv-figurer? Blir det bare for voldsomt tror dere? F.eks kopper med mikke, tallerkener med dora, muffinsdekor med noe annet. Det er bare 3-åringer, de er ikke kravstore men jeg koser meg med tanken på å gjøre noe litt ekstra for de og å bestille på ebay blir virkelig mer lommebokvennlig enn det meste annet.

Tar også imot konkrete ebay-anbefalinger!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-13, 23:44   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagstema eller hva, 3-åringer

Jeg synes det høres helt OK ut, jeg, men en miks. Bursdag er gøy!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 21:01   #3
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bursdagstema eller hva, 3-åringer

Kjører på en miks, bestemt meg.

Har funnet en ebaybutikk som selger spisbare kaketopper med motiv til muffins. Har ikke klart å finne en butikk som selger både det og resten av bursdagseffektene i en og samme. Blir veldig glad for tips!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 22:00   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagstema eller hva, 3-åringer

Jeg lagde jo nettopp Hello Kitty muffins med slike spisbare topper selv. Det var en kjempesuksess. En miks er utmerket for treåringer!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 23:53   #5
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdagstema eller hva, 3-åringer

Har du link til de muffinstoppene? Høres jo genialt ut!

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 03:10   #6
Bjorgen
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Grått hus
Innlegg: 9
Bjorgen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bursdagstema eller hva, 3-åringer

http://www.bt.no/familie-og-oppvekst...l#.UcmQsssayK3

Sjekk her for noen fine bursdagstips.

Bjorgen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 10:50   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagstema eller hva, 3-åringer

Her er forøvrig de jeg lagde. Veldig lett.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 17:01   #8
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bursdagstema eller hva, 3-åringer

Kjempesøte, Apan!

Her er adressen jeg har tenkt å bestille fra på ebay.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 20:56   #9
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagstema eller hva, 3-åringer

Der var det mye flott Acino! Hadde gått rett hjem hos blivende 3-åring her, men rekker ikke å bestille noe før bursdagen, så jeg går for sjørøverkake og muffins med piratflagg.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 21:52   #10
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdagstema eller hva, 3-åringer

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Der var det mye flott Acino! Hadde gått rett hjem hos blivende 3-åring her, men rekker ikke å bestille noe før bursdagen, så jeg går for sjørøverkake og muffins med piratflagg.

Det blir ekstra tøft viss du setter flagget gjennom en lakrisbåt.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 22:55   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagstema eller hva, 3-åringer

De der bildene, hvordan bruker jeg dem, i praksis. Altså, muffins. Noe mellom? Og denne oppå? Hva, hvor mye, hvordan?

Tipper den kommende femåringen kunne digge lynet eller brannman sam på muffins, ja...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 22:59   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagstema eller hva, 3-åringer

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

De der bildene, hvordan bruker jeg dem, i praksis. Altså, muffins. Noe mellom? Og denne oppå? Hva, hvor mye, hvordan?

Tipper den kommende femåringen kunne digge lynet eller brannman sam på muffins, ja...

Jeg valgte den superenkle løsningen, kjøpte frosting på Rema. Sånn som man bare pisker opp med melk. De hadde hvit og brun. Kjøpte hvit. Istedenfor å klemme på en stor sånn topp, tok jeg bare et tynt lag hvitt og klinte bildet oppå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 23:03   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagstema eller hva, 3-åringer

Sålenge denne er eggefri, er det en løsning jeg absolutt kan gå for.

Evt et tynt lag hvit smørkrem? Ikke glasur, eller vanlig krem?

Null erfaring, mildt sagt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 23:27   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagstema eller hva, 3-åringer

Jeg tror vanlig krem blir veldig bløtt, men det er mulig melis fungerer. Jeg har ikke noe særlig erfaring jeg heller.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 00:04   #15
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bursdagstema eller hva, 3-åringer

Trenger litt ebay-hjelp, det er jo en sinnsyk jungel!

Jeg ønsker effekter som kopper, tallerkener og slikt i dora/diego, postmann pat, tøfferud osv. Ønsker å kjøpe litt av det og litt av det så altså ikke en svær pakke med alt i kun en figur. Konkrete tips om ebay-butikker ønskes!

Trenger også noen farger(har aldri prøvd med farger i kakerøre før) samt strøssel i mange ulike farger. Hvor er dette rimelig og greit mon tro?

Håper noen av dere kan hjelpe meg litt i jungelen der!!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 00:06   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagstema eller hva, 3-åringer

Cacas har farger. Det får du nok kjøpt på Jernia, men er sikkert rimeligere på ebay.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no