Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er du redd for?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-13, 01:40   #81
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg er ikke redd for så mye..

Men det er endel til jeg absolutt ikke liker, som edderkopper, nærgående klegg, veps, bier og humler(holder de seg på avstand så er det greit), høyder over 60-70 cm også er jeg bekymret hver gang mannen min skal ut å og fly, jeg er ikke redd for å fly selv, men han reiser så mye og langt, og jeg tenker at statistisk sett KAN jo flyet han reiser med få problemer..

Jeg er fryktelig, helt lamslått redd for at noe skal skje med FrkLarsen, hun er min helt klart mest dyrebare skatt, og om noe skulle skje med henne vet jeg ikke hvordan jeg skulle klare å leve videre.. Kjenner jeg blir svett og skjelven bare ved tanken!
Men jeg overvinner/undertrykker denne frykten hver eneste dag, selv om jeg ser henne sykle avgårde til skolen, og tenker at "Hva om hun blir påkjørt, noe som kunne vært forhindret hvis jeg hadde kjørt henne!" eller hvis hun skal gå de to kilometrene hjemmefra og til jobben min, så tenker jeg "Hva om noen tar henne, eller gjør noe forferdelig mot henne, når jeg egentlig kunne ha sagt at jeg kom og hentet henne etter jobben.."

Hun er heldigvis ikke klar over hvor redd jeg er for henne, hun vet ikke hvor syk verden kan være, og morens forferdelige fantasi. Når det kommer til edderkopper, veps og andre kryp, så har min skeptisk gjort henne til den tøffe, som klæsjer edderkopper og smekker til veps som har kommet inne.. Til og med den jevngamle nabogutten bruker FrkLarsen som vepsedreper når han er hjemme alene..

__________________
Ja, jeg har bare et barn. Det er ikke bare bare det..
FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 07:03   #82
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg er redd for å bli stukket av veps. Er kjempeallergisk, og hovner voldsomt opp om jeg blir stukket. Edderkoppangsten har jeg stor sett overvunnet. Men flått og, gudforby!, hjortelusflue, er de jeg helst vil unngå å trreffe på mine ferder i naturen.

Og så er jeg nok litt engstelig for å ferdes alene ute i mørket på steder der det ikke er så mange andre mennesker å se.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 07:11   #83
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Det eneste jeg er sånn virkelig, helt vetteskremt for er at mannen eller barna skal bli alvorlig syke, eller skade seg. Selve døden er jeg ikke redd, men veien dit skremmer meg. Å være dødssyk er det mest skremmende jeg kan tenke meg.


Også var jeg redd høner. Det er litt trivielt i forhold til døden, men bare nesten. Jeg var sånn hysterisk, løpe, gråte, låse meg inne redd.
Så da skaffet jeg meg høner.... Nå er jeg ikke redd lenger.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 07:22   #84
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg er bittelitt redd for edderkopper, ganske redd for høyder, skikkelig redd for heis, små trange rom og mørket.
Og så er jeg veldig redd for å gå meg bort, derfor er jeg aldri i skogen. Jeg eier nemlig ikke retningssans, så jeg surrer meg egentlig bort nærmest daglig, f.eks når jeg kjører bil eller er på et handlesenter, og jeg er alltid litt redd for å ikke finne veien hjem igjen.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 08:30   #85
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg har en helt vill høydeskrekk. Datteren minkar ikke arvet den, men jeg har jo høydeskrekk også på hennes vegne.

Jeg svetter nå i hendene bare av å skrive om høyder.

Det begrenser meg ganske mye. F.eks ferierer vi på Gran Canaria og jeg kan ikke reise innover på øya. Jeg tør ikke pga smale veier. På verandaer fra 4-5. Etg og oppover tør jeg nesten ikke gå ut, om det er sånne balkonger som henger 'i løse lufta'.

Og jeg blir verre med årene.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 10:05   #86
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Er egentlig ikke redd for så veldig mye annet enn at det skal skje fæle ting med de jeg er glad i.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 10:24   #87
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg har vært hysterisk redd for veps, men jeg har komt meg. Nå klarer jeg (oftest) å ikke være hysterisk skrikende på pulten-lærer om det kommer en veps inn i klasserommet. (En oppførsel 10.klassen min har hatt stor glede av i 3 år... )

Ellers er jeg mørkredd, noe også ungene mine er. Jeg kan også være husredd, men også her har jeg blitt bedre. Selv om jeg ennå kan bli lammet av angst når jeg tenker på X-Files-episoden med han i ventilene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 10:52   #88
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg var veldig husredd, men pussig nok har jeg sluttet å være redd nå - etter å ha flyttet inn i 100 år gammel enebolig med både stort loft og kjeller.

Jeg tror det er en kombinasjon av at huset er hyggelig og at absolutt alle lyder (som det er ganske mange av), enkelt kan forklares med "gammelt treverk". Også ikke minst det at jeg bestemte meg fra dag én for å ikke være redd her.

Men jeg går ikke opp på loftet etter at det har blitt mørkt, når jeg er alene hjemme altså. Der går grensa!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 14:53   #89
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg har ingen fobier, men jeg er nok bittelitt høyderedd. Ikke i den grad at det hindrer meg i noe og det er nok helst på usikre steder som høye, glatte, bratte skrenter ut mot sjøen.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 16:33   #90
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg er redd for orm og slanger. Veldig redd. Det hindrer meg ikke i hverdagen eller reiselysten. Jeg kvepper når jeg ser slanger i blader, aviser og tv, og kan finne på å se under sengen om det er en der (ikke så ofte). I Afrika var jeg nøye med å sjekke... Dette har jeg dels overført til barna, dvs ikke redselen, men at de ikke må gå nær, og at slanger er reddere enn oss mennesker, men at det kan være farlig.

Det gjelder vel andre ting også, som jeg ikke er direkte redd for, men som jeg vet konsekvensene av. Jeg er ikke redd for høyder, men fordi jeg vet konsekvensen av å falle ned et stup sier jeg til barna at de ikke skal balansere på kanten fordi det kan være farlig, og man kan falle. Jeg håper og tror at de ikke blir engestelige av det, men at de lærer å være forsiktige når det er grunn til det.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 16:52   #91
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg er redd for riddere, og pleier følgelig å omgi meg med tafatte menn.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 17:17   #92
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg er redd for riddere, og pleier følgelig å omgi meg med tafatte menn.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 17:45   #93
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg er redd for riddere, og pleier følgelig å omgi meg med tafatte menn.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 00:05   #94
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg er redd hunder som løper løst, spesielt det som ansees som kamphunder, jeg er ikke hysterisk, men jeg tenker kjapt på hvordan jeg evt. skal komme meg ut av en situasjon.

Vel idag fikk jeg prøvd meg på en løs hund.
Jeg satt på trappen utenfor huset, så hører jeg ett redselskrik, helt tydelig ett barn, fra fellesarealet bak garasjen, jeg spretter opp og løper rundt for å se, der ser jeg en livredd unge som løper febrilsk rundt, gråter, hyler og fekter med armene og en løshund som hopper og bjeffer. Reaksjonen min er at jeg blir rasende, hugger tak i hunden og presser den ned i gresset mens jeg brøler virkelig brøler altså, "LIGG!" (hva slags ord er det til hund da??? Men det første som datt inn i hodet mitt) Hunden klynker seg litt, men prøver å komme seg løs og bite meg, men jeg er så rasende så den har ikke mulighet til å komme ut av grepet mitt. Jeg ser at det går greit med gutten og prøver å roe han ned, mens jeg brøler til hunden :stakkars gutt, han må jo tro jeg er gal:. Så får jeg frem fra han hvor hunden kom ut fra og sleper den med meg bort til huset. Hvor eieren står på terrassen "Slapp av à, den er bare leken!" (dette var en STOR hund, type Kongepuddel. Av og til så svartner det visst for meg. Men jeg tror eieren forstod at neste gang jeg ser den hunden er løs så er politikammeret stedet å hente den ut igjen! Jeg ser ingen grunn til å opprettholde gode naboskap med slike hodeløse hundeeiere.

Det gikk fint med gutten da! Og meg. Mini m/kompiser stod måpende på gårdsplassen og så på den illsinte, gale moren til Mini. Så joda, jeg overlever løshunder bare jeg blir sint nok.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 00:15   #95
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg er redd for høyder, fly, solarium og skolopender.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 00:18   #96
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Forresten så er jeg også redd for mordere og voldtektsforbrytere i skogen. Jeg VET det er irrasjonelt, men jeg greier ikke være alene i skogen likevel.

Der er jeg også. Løsning er å låne en hund av naboen, da er jeg ikke redd for noe som helst i skogen, selv om bikkja er ganske liten.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 00:20   #97
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Pappa stankelbein (kjempeskumle) løse (store) hunder.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 07:25   #98
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Så får jeg frem fra han hvor hunden kom ut fra og sleper den med meg bort til huset. Hvor eieren står på terrassen "Slapp av à, den er bare leken!" (dette var en STOR hund, type Kongepuddel.

Å. Fy. Flate!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no