Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er du redd for?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-13, 13:40   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er du redd for?

En av mine barndomsbestevenninner var redd for mange ting - ulykker, veps, edderkopper, fremmede hunder og tordenvær. Hun hadde en mor som var akkurat lik - og da jeg var på besøk hjemme hos denne venninnen blr jeg helt forskrekket over at en voksen dame hylte av skrekk når det kom en veps inn i hagen - var helt opprørt hvis venninnen kom fem minutter senere hjem enn vanlig - da hadde hun sett for seg de fæleste scenarioer og var vettskremt. Denne mammaen satt skjelvende i trappen midt i huset når det var tordenvær.
Selv trodde jeg at mamma og pappa ikke var redd for noe - og det er de nok ikke heller, egentlig.
Venninnen min har tatt med seg disse redslene inn i voksenlivet, og har kjempet ganske hardt for å ikke overføre dem til egne barn.
I går var barna i klassen til datteren min med på noe som jeg hadde regien på som blant annet gikk ut på at de skulle de sykle fra ett sted til et annet. En av foreldrene var så engstelig for hvordan dette skulle gå at hun ringte flere ganger underveis for å forsikre seg om at alt var gått bra og at datteren hennes var kommet vel frem. Barna er 10 og 11 (femteklassinger) og har tatt sykkelprøve på skolen denne uken.

Hvordan er det med deg? Hva er du redd for? Påvirker det hva du lar barna dine få lov til å gjøre?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 31-05-13 kl 13:58.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 13:48   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg er mørkredd/husredd. Sønnen min er det også, men jeg er usikker på om det er en overført redsel, eller at vi bare er det begge to. Jeg er veldig bevisst på at jeg ikke oppfører meg unormalt når vi er alene hjemme, jeg viser ikke redsel, men han kan nok ane at jeg ustråler noe annet. Samtidig har jeg fortalt ham at jeg kan være redd for å være alene hjemme om kvelden, selv om jeg rasjonelt sett vet at at det ikke er farlig. Dette som i et ledd i prosessen for å lære ham at det ikke er alt man er redd for som er farlig. Og at eneste måten å håndtere dette på er å gjøre det likevel, og på den måten enten utrydde redselen, eller lære seg å leve med den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 13:49   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg kan ikke komme på noe som påvirker hva barna får lov til. Barna mine, særlig eldste naturlig nok, får lov til veldig mye.
Jeg er ikke redd for at det skal skje farlige ting mens barna beveger seg rundt på egenhånd. Da er jeg mer redd for å undervurdere barna mine og sette begrensninger som hindrer dem i å utvikle seg til selvstendige mennesker som tar gode valg på egne vegne.

Jeg er redd for edderkopper da, men ungene får lov til å være med inn i vaskekjelleren for det om. Begge er skeptiske til insekter og jeg kan sikkert ta det på min kappe at de har blitt det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 13:49   #4
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg er redd veps, det skriver seg fra da jeg var ett år og en sverm med flyvemaur landet på meg og kravlet overalt, inn i munn og ører (etter hva mor forteller). Triggeren er summelyd nærme øret. Jeg kan tenke rasjonelt at dette er bare et lite insekt som i verste fall kan gi meg et lite stikk. Men får jeg summelyden nærme øret så kan jeg hoppe over to kafébord i et spensthopp fra sittende stilling.

Jeg jobber hardt med at barna mine ikke skal få samme fobi og sier at det er tullete og irrasjonelt. Ingen av dem er redd veps ennå heldigvis.

Ellers er ikke så mye tror jeg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 13:51   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg er redd for veps, høyder, høy fart og for å være påtrengende. Ellers er jeg ikke redd for stort. Jeg vokste opp i et veldig lite fobisk hjem.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 13:51   #6
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Barna mine får ikke lov til å ta berg- og dalbane sammen med meg. Jeg prøvde den minste på Djurs sommarland i fjor (sammen med Punktum), og hylte hele veien og klarte ikke å åpne øynene.

Spøk til side - jeg har mine små greier, som innbefatter høyder/ting som går rundt (her er jeg ikke så redd, det er bare fryktelig ubehagelig), trange rom og sånt. Men jeg prøver ikke å overføre det til ungene. De får kjøre karusell og klatre i trær.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 13:51   #7
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg er livredd orm og slanger. Såpass redd at jeg ikke kan gå barfot på plenen i tilfelle.. Helt latterlig. I tillegg er jeg redd tannlegen. Barna er ikke redd orm, men da jeg var med mellomsten til tannlegen merket han min redsel og ble redd selv. Dette har vi løst med at mannen nå tar med ungene dit.

I tillegg er jeg redd minstemann skal dø når han sover, så han sov sammen med oss til han var ganske stor og han deler enda rom med oss. Dette jobber jeg veldig mye med slik at barna ikke skal merke dette. Dette er en veldig lei ting å være redd for og det begrenser meg i ganske stor grad. Mitt ønske er at barnet selv aldri merker noe til dette og heller ikke søskenene. Jeg merker at det smitter over på mannen, han blir urolig i søvne når jeg stresser med å sjekke at barnet puster.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 13:54   #8
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg er redd for mus, etter mye eksponering i barndommen. Det tror jeg ikke barna mine vet, men vi snakker uansett en del om at det ikke er farlig å være redd, selv om det føles sånn.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 13:55   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Fobi for edderkopper. Fullstendig irrasjonelt. Har vært veldig viktig for meg å ikke overføre det til mine barn, og det har gått fint. Er opptatt av at de har fått lære endel om de beistene - gjennom pappaen selvsagt Og at jeg ikke legger skjul på at jeg er redd, at det ikke er normalt og at jeg selvsagt sier at jeg vet at de ikke er farlige, men at hjernen min ikke kobler rett når jeg støter på en.

Ingen andre redsler - verken for dyr, insekter eller hendelser.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 13:55   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg er redd for én ting, hvis man kan kalle det redsel (for jeg er fullstendig klar over hvor irrasjonelt det er), og det er edderkopper. Jeg har blitt mye bedre da, nå får jeg ikke åndenød av de små av sorten, og jeg klarer å hanskes med de større ved hjelp av støvsuger og digre kataloger - dog ender jeg fort i fosterstilling etter et "angrep". Men jeg gjør veldig mye for å ikke overføre dette til barna. Jeg har skreket et par ganger, men de har gjerne ikke vært i nærheten, og har de vært det så har jeg forklart at de ikke er farlig osv., men at mamma bare skvatt litt og sånn. Jeg vet jo at de ikke er farlige, i alle fall ikke her til lands, men jeg klarer bare ikke å få et "naturlig"/avslappet forhold til dem. På generelt grunnlag er jeg ikke spesielt begeistert for insekter av den sorten. Jeg er jo egentlig ikke redd heller, jeg synes bare det er så forbanna ekkelt/guffent.

Det er vel det eneste som "plager" meg, sammen med tang- og bunnskrekk (som er en problemstilling jeg svært sjelden møter på), men det hemmer meg ikke på noe måte føler jeg. Jeg er ytterst lite påvirket av denne skrekken til vanlig og det er ikke noe som påvirker hva barna får lov til og ikke - altså, det de får lov til og ikke har i aller høyeste grad andre årsaker til grunn enn hva evt. jeg måtte være redd for.

Edit: Jeg opplevde forresten for første gang å være litt husredd i vinter. Det var et par netter det var fryktelig kaldt og mørkt, og det knaket og brakte i huset, og jeg fikk helt hetta. Men det er borte igjen nå.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 13:56   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Fobi for edderkopper. Fullstendig irrasjonelt. Har vært veldig viktig for meg å ikke overføre det til mine barn, og det har gått fint. Er opptatt av at de har fått lære endel om de beistene - gjennom pappaen selvsagt Og at jeg ikke legger skjul på at jeg er redd, at det ikke er normalt og at jeg selvsagt sier at jeg vet at de ikke er farlige, men at hjernen min ikke kobler rett når jeg støter på en.

Ingen andre redsler - verken for dyr, insekter eller hendelser.

Jeg kan vel egentlig signere denne.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 13:56   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Eg er redd for kveps etter å ha havna i ein sverm av jordkveps som barn. Det resulterte i fjorten stikk. Heldigvis har eg blitt rolegare i vaksen alder. Eg er også redd for mørket. Og edderkoppar hatar eg intenst. Ikkje redd for dei, men dei er så ekle at det gir meg alldeles noia. Og så likar eg ikkje å lande når me flyr. Eg ser jo at det er nødvendig, men eg sveittar alltid litt under landing.

Regelrett angst har eg for oppkast, eller egentlig smertene som følger med oppkast for min del. Den er virkelig invalidiserande til tider.

Edit:
Eg likar ikkje høgder heller, og blir smårar av å stå på ein krakk, for ikkje å snakke om stige.
Eg er heller ikkje glad i å våre åleine med barna, men det går på angsten for at dei eller eg skal få omgangssjuke ++

__________________
Bergensis

Sist redigert av Bergensis : 31-05-13 kl 15:13.
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 13:57   #13
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg er redd tannlegen. Mine barn har under sterk tvil likevel fått innvilget et og annet tannlegebesøk.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 14:00   #14
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg er redd for edderkopper, nedoverbakker på ski, flyturer og telefon (å ringe, jeg har ikke problemer med å snakke meg folk som ringer til meg), men jeg utsetter meg for det om jeg må, så fobier er det vel ikke.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 14:04   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Edderkopper og tannleger.

Jeg har prøvd å skjerpe edderkopp-greiene for å ikke overføre det til ungene, og nå hyler jeg ikke lenger. Jeg liker de fortsatt ikke, men kan tolerere dem så lenge de er ute. Det kan jeg forsåvidt med tannleger også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 14:05   #16
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Høyder, på tak og høye stiger osv. Men jeg jobber med saken, vi maler huset.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 14:06   #17
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg er redd hunder som løper løst, spesielt det som ansees som kamphunder, jeg er ikke hysterisk, men jeg tenker kjapt på hvordan jeg evt. skal komme meg ut av en situasjon. Slanger er jeg også redd, da blir jeg irrasjonell, samme med grevlinger og alligatorer. Jeg vår skrekkslagen i Everglades i fjor når alligatoren lå under en halv meter fra ståljolla vi satt i og guiden kunne fortelle at alligatorer lett kom seg opp i båten og ca 50 personer ble drept hvert år av alligatorer. Men ungene lo av sin mor, men samtidig, det er på en måte en skrekkblandet fryd, jeg hyler ikke, jeg blir bare veldig veldig stille. Jeg har ikke overført dette til ungene. Frøkna var redd løse hunder, men det etter ett ublidt møte med en som veldig liten. Men den redselen har vi klart å jobbe oss ut av.

Jeg var også kjapt ut av solstolen når vaktmesteren rotet i buskene bak meg sa: " Relax it's only a snake ..." Jeg klarer ikke å slappe av i sånne situasjoner.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 31-05-13 kl 14:13.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 14:07   #18
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg har faktisk ikke så mange redsler. Det eneste jeg kommer på som jeg har jobbet med med tanke på barna, det er torden. Det var jeg livredd før, men var veldig klar på at dette skulle jeg ikke vise barna, så dette har jeg jobbet med. Er vel der i dag at jeg synes torden er litt kult.

Jeg var husredd som ung, men det har gått seg til, heldigvis.

Veps og edderkopper er ikke noen favoritter for meg, men nei...jeg er ikke redd dem. Kan hyle litt og løpe unna når de kommer for nær, men det går mer på at jeg ikke liker at noe svirrer så tett innpå meg.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 14:08   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Veldig redd tannleger, litt redd edderkopper, redd for å bli holdt fast eller stengt inne.

Ellers er jeg ikke redd for noe særlig.

Edderkoppangsten har jeg elegant overført til de to eldste ungene, dessverre.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 14:09   #20
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er du redd for?

Jeg er redd for høyder, og jeg er redd for å fly. Jeg kan ikke klatre i stiger, for eksempel. Jeg blir helt gele i føttene, og føler jeg mister kontrollen og styrken i kroppen, det er utrolig ubehagelig. Flyskrekken er såpass ille at jeg velger bilferie framfor å fly noe sted, og gruer meg syk foran hver flytur jeg må gjøre. Og hver gang flyet lander, er jeg adrenalinhøy, og føler jeg har fått livet i gave

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no