Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Haster: Bør bunaden ligge i håndbagasjen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-13, 22:19   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haster: Bør bunaden ligge i håndbagasjen?

Jeg skal reise med fly i morgen og skal ha med bunad. Er det tryggest å ha bunaden i håndbagasjen? Eller er sjansen for å få håndbagasjen stjålet større enn sjansen for at den innleverte bagasjen blir borte?

:stresset:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 22:21   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haster: Bør bunaden ligge i håndbagasjen?

Jeg har reist med bunad og har hatt den i håndbagasjen. Det var riktignok til USA Fikk henge den i skapet foran på flyet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 22:31   #3
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Bør bunaden ligge i håndbagasjen?

Jeg ville hatt den i håndbagasjen.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 22:37   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.868
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Bør bunaden ligge i håndbagasjen?

Jeg ville helt klart hatt den i håndbagasjen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 22:39   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Bør bunaden ligge i håndbagasjen?

Jeg ville hatt den i håndbagasjen. Om du har kniv til bunaden som noen har så må den i innsjekket bagasje. De andre søljene kan du ha i håndbagasjen. De anbefaler at du har alle søljene i en smykkepose/egen pose som du viser frem i sikkerhetskontrollen sånn at de vet at du har bunad i håndbagasjen når de gjennomlyser.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 22:56   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haster: Bør bunaden ligge i håndbagasjen?

Definitivt håndbagasje.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 08:06   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Bør bunaden ligge i håndbagasjen?

Jeg ville hatt den i håndbagasjen. Aldri opplevd stjålet håndbagasje, og den har du jo mye større grad av kontroll med selv. Sjelden noen kommer og raner folk for håndbagasjen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 08:07   #8
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haster: Bør bunaden ligge i håndbagasjen?

Vi reiste med fem bunader i håndbagasjen for to uker siden. Gikk veldig greit!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 08:52   #9
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Bør bunaden ligge i håndbagasjen?

Så bra at dere er unisone, da, så slipper jeg kvaler. Den ble pakket i håndbagasjen. Jeg er selvsagt redd for å sette igjen kofferten et sted, så jeg bør vel lenke den til kroppen eller noe.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 08:53   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Bør bunaden ligge i håndbagasjen?

Er det nå du skal hit?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 09:22   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Bør bunaden ligge i håndbagasjen?

Nei, jeg skal dit.

Jeg skal til Stavanger. Ble ingen tur nordover pga. flommen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 09:36   #12
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Haster: Bør bunaden ligge i håndbagasjen?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg ville hatt den i håndbagasjen. Om du har kniv til bunaden som noen har så må den i innsjekket bagasje. De andre søljene kan du ha i håndbagasjen. De anbefaler at du har alle søljene i en smykkepose/egen pose som du viser frem i sikkerhetskontrollen sånn at de vet at du har bunad i håndbagasjen når de gjennomlyser.

Jepp, sto endel om dette i avisen rundt 17.mai.
Jeg leste forresten Hamster, bør den ligge i håndbagasjen?
God tur, med bunad, sikkert ikke hamster...

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 09:52   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Bør bunaden ligge i håndbagasjen?

Og jeg leste "Bør hunden ligge i håndbagasjen" og det syns jeg altså IKKE.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 10:17   #14
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Bør bunaden ligge i håndbagasjen?

Hvis du har god (nok) forsikring og ikke noe spesielt sentimentalt forhold til bunaden kan du jo også legge den i bagasjen

Det finnes jo muligheter for at kofferten blir borte, blir åpnet og stjelt fra, eller ødelagt. (men det er vel åpenbart ). eller den litt kjipe "kommer etter 2 dager"-varianten når du egentlig trengte innholdet før

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 10:53   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Bør bunaden ligge i håndbagasjen?

Fascinerende. Jeg ville aldri tenkt på å legge en bunad noe annet sted enn i innsjekket bagasje. Men så har jeg jo ikke bunad heller, da, så jeg skjønner sikkert ingenting.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 13:01   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Bør bunaden ligge i håndbagasjen?

Nylig fløy jeg med en dame som styret mye med håndbagasjen sin, som hun fikk henge foran i flyet og fikk kabinpersonalet til å passe ekstra på og fikk hentet da hun skulle av, og hun forklarte og forklarte om denne DYRE BUNADEN som var så VERDIFULL og måtte passes EKSTRA på, og jeg tenkte at det var da å annonsere i overkant om verdisakene sine for eventuelle kjeltringer...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no