Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Sprukket" muskel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-13, 23:36   #1
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

"Sprukket" muskel?

Åkei, jada, jeg skulle sikkert ha gått til legen, men jeg har aldri tid fordi det betyr at jeg må ta fri fra jobben, eller så må jeg bruke den bittelille fritiden jeg har annenhver uke på å sitte på venterommet og lese utleste blader...

Vel, altså.

For to uker siden falt jeg i trappen.. Joda det er bare å le, det gjorde jeg.. Men jeg traff med tykkeste rumpeballen på spissen av et tinn og det gjorde sinnsykt vondt, for å si det mildt. Etter et par dager ble rumpa mi blålillasvart, og det at det tok så lang tid sier meg at blødningen var dyp..

Nå er blåmerket nesten borte, men det er en klump inne i det jeg antar er muskelen, selve musculus gluteus maximus(jada, jeg har gått sykepleien, og liker sånne latinske navn å slenge om meg med..). Når jeg strekker meg, for eksempel bøyer meg ned for å ta opp noe, kjennes det ut som noe "sprekker" inni der, og det svir egentlig mer enn det gjør vondt. Som når man stikker seg på noe skarpt.

Kan muskelen være "sprukket"? Og er det noen sjans for at den gror sammen til det normale uten kirurgisk inngrep?

Og igjen, joda, jeg må helt sikkert dra til legen, jeg skulle bare høre om noen har opplevd noe lignende...

__________________
Ja, jeg har bare et barn. Det er ikke bare bare det..
FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 09:32   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sprukket" muskel?

Det går i hvert fall helt fint an å rive over noen muskelfibre, og det gror tilbake igjen uten inngrep. :btdt:
Du har sikkert fått deg en god trøkk, og det gjør jo gjerne vondt lenge.
God bedring!

(Bare synseføling, jeg er it-utdannet. )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no