Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-13, 21:26   #41
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Nei :boikott:.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 21:30   #42
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

For å presisere: De må gjerne komme hit, jeg kommer ikke til å sette mine bein hos dem. Først og fremst fordi man får langt bedre kaffe en sillion andre steder, men også fordi jeg synes det er trist at store internasjonale kjeder kommer for å skvise ut mer genuine, lokalt forankrede steder.

På oppsiden frigjør det kanskje en plass på Dromedar for min rumpe+ familie midt på tjukkeste lørdagen? .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 21:39   #43
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Opprinnelig lagt inn av Shane, her.

Jeg er ikke særlig begeistret for Starbucks-kaffen. Skvipete kaffe, syns jeg. Overpriset også.

Her i Oslo har vi så utrolig mange gode kaffebarer og jeg er blitt veldig kresen på kaffen min etter årevis med Stockfleth's og Kaffebrenneriet + mange andre. Så mine "kaffepenger" kommer ikke til å havne hos Starbucks ihvertfall.

Hvor i Oslo har de Stockfleth's?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 21:40   #44
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

I Norge, dyrt og dårlig som mange andre kjeder som har etablert seg her.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 21:41   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.


Min yndlingskaffe får jeg på Steam (min mening). Gode alternativer er Stockfleths, Kaffebrenneriet og Dromedar i Bergen.

Steam lager god kaffe i Stavanger også, veldig god latte.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 21:41   #46
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor i Oslo har de Stockfleth's?

Oslo City, ved Tinghuset, i Grensen (eller deromkring) og sikkert flere som jeg ikke vet om.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 21:43   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Nei, det er den ikke. Men den største er veldig stor. De fleste kaffe armene jeg har vært på har stor og liten, mens starbucks har tre størrelser, og den største er veldig stor. Den koster mer også, men jeg liker stor kaffe.

Åja, sånn ja. Jeg er ikke så glad i masse melk med litt kaffe i.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor i Oslo har de Stockfleth's?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Oslo City, ved Tinghuset, i Grensen (eller deromkring) og sikkert flere som jeg ikke vet om.

Her er en liste over alle:
http://www.stockfleths.as/?page_id=96

Gamlebyen, Bygdøy Alle, Lillegrensen, Tinghuset, krysset Prinsensgate/Droningensgate (min favoritt), Oslo City og Sandvika og SKi storsenter.

Deres tidligere stjernebarista har for øvrig gått ut og startet eget brenneri og utsalg på Grünerløkka. Veldig minimalistisk og fokus på kaffesmaker og ikke masse annet. http://timwendelboe.no/

Min favoritt er Supreme Roastworks øverst i Thv. Meyersgate. De har brenneri på Torshov, de beste prisene og de hyggeligste baristaene. Også har de platespiller. http://www.supremeroastworks.no/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 21:43   #48
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Nei. Kaffen er i beste fall middelmådig. Vi trenger definitivt ikke Starbucks i Oslo.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 21:44   #49
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Jeg syns de er en utrolig dyktig bedrift, og det kan man jo respektere sånn i seg selv. De er er gode på konsepter og produktutvikling og branding og alt det der.

Men kaffen er kjedelig og for meg har det aldri vært så kjempestas. Norge ligger jo ganske langt fremme på kaffebarer og "trenger" ikke Starbucks for å utvikle det markedet, syns jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 21:45   #50
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor i Oslo har de Stockfleth's?


Voila! Her finner du oversikt

http://www.stockfleths.as/

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 21:48   #51
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Neh, frappuccinoene er morsomme et par ganger, men så er det BTDT.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 21:50   #52
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Jeg er frelst på frappucinoen. Den synes jeg ikke man får bedre noe annet sted. Men de kan ikke leve på å selge den til sånne som meg -jeg kommer kanskje til å kjøpe den 3-4 ganger i løpet av et år.
Ellers kommer jeg sikkert til å gå innom der hvis jeg vil ha en stor latte -jeg synes både den er bedre der + at jeg liker den skikkelig stor. Men latte kjøper jeg kanskje 1 gang i måneden eller noe. Selv om vi har en meget god kaffebar i bygget der jeg jobber.
Svart kaffe kjøper jeg ikke på Starbucks, nei. Bare i utlandet, der svart kaffe gjerne smaker høgg de fleste andre steder.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 21:51   #53
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Jeg liker egentlig ikke kaffe, men tenkte å prøve en variant i NYC i fjor. Jeg ga opp, det var for mange valg. Tviler på jeg kommer til å prøve i Norge da jeg synes sjarmen med kjeden er at den er i "utlandet".

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 21:51   #54
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Skikkelig stor latte, det vil si latte med dobbel melk eller noe sånt?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 21:52   #55
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Steam lager god kaffe i Stavanger også, veldig god latte.

Ledelsen for Steam har veldig god opplæring av sine barista og har kaffe av relativt høy kvalitet. De setter sin stolthet i å levere god kaffe.
Det er kun Steam jeg går på her i Stavanger, men der er jeg til gjengjeld hyppig innom. Gode frapper, god "vanlig" kaffe og godt bakverk.
Jeg har egentlig også alltid likt Starbucks, men det var før jeg fant ut hva god kaffe var. Men enda går jeg gladelig innom når jeg er i London eller usa. Frappen er god synes jeg, og sesongvarene pleier å være brukbare.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 21:54   #56
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Skikkelig stor latte, det vil si latte med dobbel melk eller noe sånt?

For min del vil det si så stor som den store til Starbucks, sånn at det ikke bare er plass til en ekstra espresso, men også mer melk. Når jeg bestiller Starbucks latte, pleier jeg å ha med 3 espresso i. Det blir beskt uten dobbel melkedose.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 22:02   #57
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Frappuchinoen er jo god. Men jeg syns det er synd hvis de fortrenger lokale kaffesjapper i Oslo.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 22:03   #58
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Åja, sånn ja. Jeg er ikke så glad i masse melk med litt kaffe i.

Det er jo ekstra kaffe i, da, så det er jo en kjempestor latte, ikke en diger kopp melk med en espressoshot i.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 22:03   #59
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Frappuchinoen er jo god. Men jeg syns det er synd hvis de fortrenger lokale kaffesjapper i Oslo.

Jeg tror ikke de fortrenger de lokale. I mitt hode er det to ulike målgrupper for starbucks og lokale kaffesjapper.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 22:04   #60
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Aldri vært der, verken i Norge eller i ytlandet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no