Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-13, 19:49   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Mange var gira da Starbucks skulle åpne på Gardermoen. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg alltid har vært skeptisk, ikke liker jeg kaffen, og jeg syns kjededominans forsøpler Oslo visuelt, og utvalgsmessig. Jeg har vel også kalt dem kaffens McDonalds.

Nå har Starbucks eksistert på Gardermoen i over ett år, og i neste uke åpner de på Oslo City. Målet er å være markedsledende innen tre år.

http://www.aftenposten.no/okonomi/St...l#.UaJLDssaySM

Syns du er det er ok? Er det fremdeles like stas med Starbucks nå som de er i landet, og ikke noe eksotisk man får på ferie? Jeg innrømmer gjerne at jeg syns det var stas med Starbucks i New Orleans i 2000, og drikker gjerne kaffe der i USA. Da vet jeg i det minste hva jeg får, og de har gratis internett. Alltid kjekt i utlandet.

Men Oslo (og sikkert andre byer jeg ikke kjenner markedet i) har så mye god kaffe, at jeg ikke syns man trenger nok en amerikansk format franchise. Vår egen kjede, Kaffebrenneriet, har både god kaffe, flinke baristaer og godt utvalg kafedrinker. Det samme med Stockfleths. I tillegg har vi fantastiske små, egen brennerier og kaffebarer med stor kunnskap og sans for god smak. Det har litt en kampsak for meg å velge små, uavhengige butikker og cafeer framfor kjeder som jeg syns forflater samfunnet.

(og jeg skal ikke engang begynne på en rant om hva jeg syns om at Gardermoen velger internasjonale konsepter som Yo Sushi, Starbucks, Ritazza, Upper Crust og Pizza Hut framfor norske alternativer. Jeg sier bare: Hull i hodet!)

__________________


Sist redigert av Tallulah : 26-05-13 kl 20:07.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 19:52   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Jeg har aldri vært veldig for Starbucks, men å andre iden liker jeg ikke kaffe. Mannen min syns ikke de HR noen god kaffe.

Min lokale Starbucks i Coconut Grove var jeg glad i når i bodde der, men et var nok mer lokasjonen som gjorde det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 19:52   #3
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Niks, har aldri syntes det har vært stas. Smakte Starbucks-kaffe for første gang i New York i 2011, og syntes det var altfor sukret, og for lite kaffesmak. Halloween-special inkludert. Men de får nå bare prøve seg.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 19:54   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Jeg synes kaffen deres er ganske vond. Jeg innrømmer at jeg synes frappucino er bittelitt stas, men ikke stas nok til at jeg ønsker dem som aktør i det norske kaffebarmarkedet. Det er jo overhengende fare for at de kan fortrenge noen som faktisk lager god kaffe.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 19:57   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.056
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Jeg syntes det var stas for noen år siden, men det gikk over, gitt. Kaffen er skitdyr og ikke spesielt god, og jeg er ikke så vilt overbegeistret for multinasjonale kjeder som skal inn overalt og overta for lokale varianter, i grunnen. Jeg er i det hele tatt helt enig med hele innlegget til Tallulah.

Det er fortsatt Peppe's på Gardermoen, da. Eller er den på vei ut?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 19:58   #6
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Kjip kaffe og jeg skjønner ikke de som jubler over deres inntog.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 20:02   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.382
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Har aldri vært på den i Oslo, men er ofte innom i utlandet når jeg ser. Helt OK kaffe og grei bakst.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 20:05   #8
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Jeg synes det er oppskrytt, rett og slett. Har vært der er par-tre ganger og har smakt litt forskjellig, og har smakt bedre versjoner av både latte, mocca og frappuchino på waynes og andre steder.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 20:06   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes kaffen deres er ganske vond. Jeg innrømmer at jeg synes frappucino er bittelitt stas, men ikke stas nok til at jeg ønsker dem som aktør i det norske kaffebarmarkedet. Det er jo overhengende fare for at de kan fortrenge noen som faktisk lager god kaffe.

Jeg fikk en fin-fin frappucino (eller mer bestemt en Mocca frappe) på uavhengige Kaffe Gram på Sagene i dag! Og har ikke Kaffebrenneriet noe slikt også?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Det er fortsatt Peppe's på Gardermoen, da. Eller er den på vei ut?

Mulig de er i ankomsthallen, og Pizza Hut på internasjonal? Jeg skjønner ikke hvorfor man prøver å få flyplasser til å bli internasjonale ingenmannsland. Det er jo så mange gode norske aktører som kunne levert det samme, men bedre. det er jo det man syns er stas med å komme til andre land, lokaler vrier.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 20:08   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har aldri vært på den i Oslo, men er ofte innom i utlandet når jeg ser. Helt OK kaffe og grei bakst.

Samme her. I Stavanger/Sandnes har vi ikke Starbucks og heller ikke noe særlig godt utvalg av kaffebarer. Jeg savner en Starbucks, eller tilsvarende med samme utvalg, i nærheten av jobb.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 20:09   #11
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Jeg har aldri smakt Starbuckskaffe annet en noe pulverkaffe vi fikk i gave derifra, den smakte høgg. Jeg foretrekker små kaffeutsalg framfor store kjeder.

Butikkmessig er Gardermoen et trist syn, man burde heller bruke en slik mulighet som en flyplass er til å vise fram den gode norske maten og det vi har å tilby.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 20:09   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Jeg er ikke starbucks-fan, synes det er gøy i utlandet, men tenker at beliggenheten Sb har valgt sier noe om hvilket segment de ønsker å nå- ungdom fra Oslo øst/drabantby, evt grupper som ikke oppsøker kb eller stockfleths i dag.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 20:11   #13
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Jeg synes kaffen er god, men god kaffe får jeg også på de fleste andre kaffebarer med respekt for seg selv. Mannen synes Caffe latten er mye bedre enn andre han har smakt, men pleier egentlig ikke drikke så mye latte.
Jeg kan ikke si jeg noen gang har forstått hypen, men registrerer at det er enkelte som synes Starbucks er det beste som finnes innen kaffesjangeren.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 20:11   #14
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Jeg synes kaffen deres er sånn passe. Ikke spesielt stas lenger nei.
Om vi er innom er det gjerne fordi ungene vil ha frappucino.

Er igrunn sjeldent jeg er innom noe som helst sted for å kjøpe kaffe, så jeg har ikke så sterke meninger om det kjenner jeg. Liker ideen om lokale da. Det skal sies.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 20:13   #15
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Jeg må innrømme at eg liker de morsomme kaffedrikkene deres. Men jeg syns det er veldig synd om de fortrenger noen av de kjempefine, lokale kaffebarene i byen. Jeg tror det vil bli en hype blandt de unge. Ser det godt blandt venninnene til niesene mine på 13 og 16 at de elsker å gå rundt med kaffekrus. Og når Starbucks kommer til byen tar det nok av.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 20:14   #16
Tyttebær
Ny-schmy
 
Tyttebær sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Innlegg: 165
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Syns ikke det er noe stas. Ser i det hele tatt ikke helt at det skal være så stilig å dra de store, utenlandske kjedene hit. Og veldig ening med HI i at det er tull å pepre vår internasjonale hovedflyplass med en masse utenlandske tilbud. Hva er så stas med det? Hadde vært mye morsommere om det var litt mer orginalt.

__________________
Ikke tro alt du tenker
Tyttebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 20:18   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Aldri smakt.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 20:19   #18
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Jeg liker Starbucks i USA. Kaffen er god, og du vet hva du får. Og så har de noen gode kaker.

Starbucks på Gardermoen er ikke noe å rope hurra for. I går kjøpte jeg en mellomstor latte med soyamelk, og betalte 57 kroner. Latterlig. Kaffen var helt grei. Men har fått skikkelig vond kaffe der tidligere. Kakene deres er også ofte kjipe, på nivå med 7-11.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 20:20   #19
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Jeg syns kaffen er ok, og jeg liker de kjempestore koppene, en vanlig liten latte forsvinner på et blunk syns jeg. Men jeg enig med Tallulah også.

Forøvrig kjøper jeg kaffe på kaffebar ca en gang i halvåret, så det spiller vel ingen rolle hva jeg mener sånn egentlig.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 20:21   #20
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Jeg prioriterer lokal sjappe med god kaffe fremfor Stockfleths fremfor Kaffebrenneriet. Og kommer neppe til å handle på Starbucks på andre steder en Gardermoen. For de har bedre kaffe enn Caffee Ritazza.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no