Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-12, 21:12   #261
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Der har dere gjort en god jobb ja!

Her går det for tiden bare i vanning. Jeg vanner tomatplanter med grønne tomater, både inne og ute. Chili med mest grønne, men også noen røde på den inne og en rød på den ene ute. Paprika med grønne, vi har spist de som har blitt røde inne så langt, ute er er bare grønne enda.

Og i blomsterkassen blomstrer jordbærplantene ivrig. Litt sent, og de viser at jeg absolutt har plantet dem for tett. Det løser jeg til neste år ved å ta opp noen av dem. Jeg hadde tenkt å så noen nye, som jeg skal plante i en sånn jordbærkrukke og gi til mine foreldre til bursdagene deres, det har de planlagt å skaffe seg siden jeg bodde hjemme. Muligens sår jeg noen, men i alle fall plukker jeg 2-3 fra blomsterkassa mi også, om jeg ikke flytter alle mine, kanskje skaffer en pallekarm eller to, eller får ei rekke lags garasjen eller noe sånn.

Det kjipeste med dette er jo det at Mikro muligens er allergisk mot jordbær da, men det får vi ta som det kommer.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 21:56   #262
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Jeg har ikke giddet å gjøre noe som helst i hagen min i år. Kanskje jeg skal bestille noen løker?

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 22:21   #263
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Imponerende Kokosbolle!

I år føler jeg at jeg har fått "pay back" for all innsatsen jeg/vi har lagt ned i hagen i åtte år (jeg har gjort det meste, men mannen har hjulpet meg med større prosjekter). Det har vært blomsterrikt og frodig både i hagen og på terrassen.

Skulle gjerne vist frem bilder, men jeg får ikke til å legge inn bilder i skikkelig størrelse her.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 12:30   #264
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Kjempefint, Kokosbolle.
Det har blomstret i hagen her i sommer også.
Synes det blir litt uryddig nå utover høsten med de ringblomstene når de velter seg utover så neste år skal jeg heller satse på litt lavtblomstrende der. Georginer feks.


__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 27-08-12 kl 15:51.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 10:06   #265
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012



Vi har fått tegninger fra hagearkitekten, og planen er klar for neste år. Så i neste års tråd er jeg med.

Legger ved en liten bit at tegningen. Er også med planteforslag.


Sist redigert av Isa : 16-11-12 kl 12:25.
Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 15:19   #266
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Kjempefint, Kokosbolle.
Det har blomstret i hagen her i sommer også.
Synes det blir litt uryddig nå utover høsten med de ringblomstene når de velter seg utover så neste år skal jeg heller satse på litt lavtblomstrende der. Georginer feks.

Jeg har også et kaotisk ringblomstbed, men det er litt deilig med slik overflod også. Letvint er det i hvert fall.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 15:25   #267
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Kjempeflott, Kokosbolle!

Nooria: Du kan ikke laget deg et privat album på FB da, som bare du ser, og kopiere bildene over hit?

Jeg venter utålmodig på løker som jeg bestilte på hageglede for godt over 2 uker siden. Er det flere som har erfaring med lang leveringstid derfra?

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 15:49   #268
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Nooria: Du kan ikke laget deg et privat album på FB da, som bare du ser, og kopiere bildene over hit?

Nå som jeg endelig har fått fjernet kopisperren i scriptet på bloggen min kan jeg lenke derfra. Her er noen bilder fra uteplassene og hagen vår:













__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 15:50   #269
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Ojj, gigantiske bilder! Er det noe å få gjort med størrelsen når man lenker til en annen kilde?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 11:23   #270
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Nydelige bilder, Nooria!

Jeg har flyttet på endel planter i hagen, jeg vil samle alle de spiselige plantene i et bed og de giftige i et annet. Så seiersløken og liljekonvallen har byttet plass, løpstikken har flyttet og blitt erstattet med diverse løk (tulipaner, narsisser, iris og krokus).

Knutekålen står fint men har innmari mye blader, mindre gjødsel til neste år tenker jeg.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 11:34   #271
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

For en nydelig hage.
En i nabolaget har et sånt flott inngangsparti nå. Det er så flott.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 11:35   #272
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Mye blader => minder gjødsel neste år er planen min for jordbærene våre...

Jeg trooooor forresten at vi kan plukke 4-5 nestenmodne bær nå, men disse plantene kom litt for sent i optimale forhold, og med altfor mye nitrogenrik gjødsel, det ble derved en skog av blader. Blomstene kom, i massevis, altfor, altfor sent, så de fleste blir ikke bær.

Jeg lurer på om jeg må forsøke å flytte inn en tomatplante eller to jeg... for der er massevis av tomater, et par av dem rødmer svakt, men de fleste er grønne, grønne, grønne. Den planten som sto inne fikk modne tomater som vi har spist, men den fikk bare noen få, de ute har mange. Grønne. Og tomatplanter skal ikkeut på våren før det er minst 8 grader på natta. Nå står de ute med sånn 0 grader på natta... ikke rart de ikkd modner.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 11:43   #273
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Vi fikk heller ingen modne jordbær i år, det har vært en kald sommer her. Til slutt ga jeg opp ventingen, og treåringen fikk tillatelse til å forsyne seg med så mange hvite umodne jordbær han ville. Han knasket fornøyd i vei. Potetene er også sørgelig små, men jeg trøster meg med at mikropoteter er gode til tapas.
Femåringen spiser bare urter, han tar seg gjerne et blad med mynte eller engsyre hver dag etter barnehagen. Men jeg må ikke finne på å blande det i maten, da er det helt feil, merkelig nok.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no