Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-11, 08:36   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

I steden for å lage en egen tråd der jeg skryter uhemmet av arbeidet vi gjør i hagen tenkte jeg heller at jeg kunne starte en slags hagearbeidstråd. Skriv hva dere gjør i hagen, legg ut bilder, planer osv.

Jeg kan begynne.

Vi overtok huset vårt i fjor og hagen var den reneste jungel. I fjor klippet vi ned hekker, overgrodde prydbusker, tok ned en 3 meter høy barlind og klippet fruktrær. Vi fikk i tillegg laget ny biloppstillingsplass.

I år har vi fått tatt ned to digre beist av noen bjørketrær (de raget 5-6 meter over hustaket på vår tre-etasjers hus ) og dermed har mannen en god del ved å kløyve. Vi har sådd en god del ny plen og skal så mere til.

Planene videre er å grave ny drenering rundt huset og utvide verandaen i 2.etasje og bygge platting og nye trapper og nytt inngangsparti rundt huset. Biloppstillingsplassen skal også gjøres om, men ting tar tid og koster penger.

I helgen skal vi så mer gress og vi skal flytte komposten og planere et område nederst i hagen så vi kan flytte trampolinen dit. Skal legge fiberduk med pukk over så vi slipper å ha noe som vokser under trampolinen.

Skal se om jeg finner noen bilder etterhvert.

Hva med dere?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 09:08   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Vi overtok også huset i fjor, og fikk saget ned og fjernet røttene på en thujahekk som var omtrent 4 m høy og helt tett. Står igjen en bit inn mot ene naboen, og jeg tror ikke helt de er med på å bytte den ut heller. De vil skjerme for innsyn. Men jeg lurer på om ikke jeg skal foreslå f eks en espalier med villvin på? Alt er finere enn en stygg og pjuskete (men tett!) thujahekk!

I år skal vi mure opp bedene der thujahekken stod, for de er skeive og skakke, og jorda er ubrukelig og full av ugress. Der skal vi få lagt duk og ny jord, og så skal vi plante buksbomhekk og lavendel. Og kanskje kryptimian på kanten.

I fjor plantet jeg også 2 klatreroser, så de er jeg spent på om har overlevd vinteren. De skal få masse kjærlighet og en espalier.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 09:10   #3
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Gleder meg til bilder av prosjektene dine!

Vi fjernet en kjempesvær tuija i høst så nå har jeg fått et bed med mye mer lys en før. Her har jeg fjernet et par rosespireaer. Planen er å erstatte de med planter som ikke blir så store.

Vi har i tillegg fjernet dukkestua (som ungene vokser fra og ikke bruker) og planen er å utvide garasjen med en redskapsbod i bakkant. Vi deler garasje med naboen så det blir et fellesprosjekt. Deilig med stor bod til hageutstyr og hagemøbler samt sykler! Foran den nye boden blir det nok muligheter for å plante litt - sannsynligvis klematis. Vi skal male huset og bytte verandarekkverk i løpet av våren/sommeren også så de helt store hageprosjektene rekker vi nok ikke.

Minstemor og jeg sådde forresten solsikker i går

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 09:13   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Jeg glemte en ting, i forbindelse med planering av trampolineplass skal vi flytte 6 busker og lage ny hekk ned mot en annen nabo vi ikke har hekk mot. Det blir spennende. Også krysser jeg fingrene for at den hekken vi og naboen (den er felles) beskjærte til bakken i fjor kommer opp igjen og blir fin. Den var blitt 2 meter høy, men hadde ingen blader mot bakken. Jeg ser det har begynt å komme skudd fra stubbene/grenene som står igjen, så det blir nok ordnings.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 09:45   #5
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Vi overlot hagen til proffer i fjor. Den ble gravd opp og er nå noe helt annet. Om 1 mnd kommer det to stykker med bil og henger full av blomster, duk, jord, pyntestein og spader, da skal det plantes.

Mao, vi skal ikke løfte en finger, kun nyte.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 09:49   #6
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Me skal så plen og forhåpentlegvis lage ny terrasse lengs eine sida av huset. Så er planen å bygge dukkestua, men den må me sjå litt ann. Den skal vera stor, så storesøster kan ha overnatting i den er planen. Vidare har eg så vidt begynt å planlegga "fjellet" mitt. Eg har lyst på litt planter på/ rundt, men det er også leikeplass for lillesøster og vennene. Dermed har eg foreløpig sådd blomstermix og markjordbær i nedre kant.
Ellers skal me legga litt stein ved "spiseplassen", mala huset og laga blomsterbed.

I går spadde eg opp rundt epletreet, gjødsla og la ny mold på, siden treet har det litt stusseleg for tida. Handy Manny gravde (igjen ) opp tuster og myrplanter i plenen (møkkajord me fekk), fyllt i holene etter naboens kaniner (møkkakaniner) og gjødsla.
I påsken planta eg i krukkene mine , Handy Manny satte opp levegg og malte den, og me malte hagemøblane.

Det neste på planen no, er beising av terrasse og trapp.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 09:49   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Eh..

Jeg har raket/løvblåst. Og kvittet meg med 1 stk halvspist kråke, 2 mus og 3 småfugler. Møkkakatt. Men det var jo bra han tok de musene da.

Ideelt sett skal vi kvitte oss med noen busker og trær, ta bort en hekk, plante fine blomster, lage ny terrasse og en hel del andre ting. Men mest sannsynlig klipper vi stort sett gresset.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 11:37   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Etter å ha bodd i huset vårt i snart 6 år har jeg endelig fått lyst til å gjøre noe der. De første årene var preget av drenering, hogge ned gigantiske bjørketrær, planering osv. I år har jeg tenkt å gjøre det litt penere, sånn at det i alle fall ser ut som vi bryr oss. Vi har anlagt en grussti på forsiden, og jeg har laget til et bed ved terrassen. Dette er det første folk ser når man kommer til oss. Vi hadde masse bark som vi ikek brukte til noe, så jeg har lagt det i bedet, og planter i store potter. Ikke helt ferdig, men jeg og minsten pynter opp litt med steiner og noen figurer som han har vært med å valgt. Type fuglebad og sementsaker. Vi får se hvordan det blir til slutt. Det er vel det som skjer nå, må gjøre unna et par eksamen før jeg finner på noe nytt. Mottoet er i alle fall å bruke av det vi har, og bruke minst mulig penger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 12:44   #9
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Vi skal lage ferdig plenen som er halvferdig (grave opp, planere, fylle på med jord, plukke vekk det verste ugresset og så), og så skal jeg gjøre ferdig det ene blomsterbedet, med stauder, sommerblomster og urteplanter. Jeg har lyst til å lage en liten kjøkken/urtehage i pallekarmer langs stien opp til huset, mot naboen, men jeg får se om jeg får tak i billige pallekarmer før jeg bestemmer meg for om det skal gjennomføres. Nabohuset består av leiligheter, og der er det ingen som gjør noe med hagen, så det ser ikke pent ut der. Litt skjerming den veien hadde gjort seg. Resten av hagen putter jeg noen store hortensiaer og georginer i, så er det ingen som ser alt annet som burde vært gjort.
Og så skal jeg få mannen til å sage ned den store hegga forran huset, den er skadet etter at noen av stammene ble tatt i en storm, og ser mindre pen ut, pluss at den er plaget med soppangrep på bærne om høsten. Forhåpentligvis kommer den med nye rotskudd, og blir en pen busk med tiden.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 12:50   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Hagen min trenger drastiske tiltak, da det den ser ut som en slagmark. Jeg begynte med ugressfjerning sent i fjor (mengder Round Up), og i år er det gjenoppbygging som står igjen. Jeg skal plante litt blomster og sånt, men først og fremst så ønsker jeg få tatt kålen på ugress, samt få en jevn og fin gressplen og en litt mer ok hage på baksiden av huset.

Legger ikke bilder på åpent forum, men de som vil se på "herligheten" kan det i bloggen min.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 12:58   #11
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Dette kan bli en nyttig tråd! Jeg har gjemmekontor akkurat nå, og forsøker å være produktiv. Skal ta et par bilder og skrive litt senere. Vi har stor hage som vi raker fri for løv hver vår og klipper gjennom sommeren. Hekken trimmes hver vår, og that's about it. Vi hadde noen rosebusker som forsvant i et byggeprosjekt i løpet av året som har gått. Nå har vi dermed også noen sår her og der som må leges. Jeg vil ha en enkel hage å holde, litt mer bærbusker, en liten kjøkkenhage og et staudebed, kanskje? I'll be back

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 12:59   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hagen min trenger drastiske tiltak, da det den ser ut som en slagmark. Jeg begynte med ugressfjerning sent i fjor (mengder Round Up), og i år er det gjenoppbygging som står igjen. Jeg skal plante litt blomster og sånt, men først og fremst så ønsker jeg få tatt kålen på ugress, samt få en jevn og fin gressplen og en litt mer ok hage på baksiden av huset.

Legger ikke bilder på åpent forum, men de som vil se på "herligheten" kan det i bloggen min.

Kan jeg få se?

Det høres ut som noe sånt vi burde ha gjort. Er det for sent med Round up nå?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 13:02   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Kan jeg få se?

Det høres ut som noe sånt vi burde ha gjort. Er det for sent med Round up nå?

Neida. Du må vente til det har kommet blader, så sprayer du på bladene. Da kveles planten i løpet av et par uker. Legger deg til blogg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 13:04   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Da skal jeg jammen prøve det på jungelen bak garasjen. Jeg vil gjerne lage gressplen der, men jeg tør jo ikke gå bak der engang i frykt for hva som skjuler seg i ugresset.. Plantasjen da, eller er det sånt man må på Felleskjøpet for å få fatt i?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 13:05   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Da skal jeg jammen prøve det på jungelen bak garasjen. Jeg vil gjerne lage gressplen der, men jeg tør jo ikke gå bak der engang i frykt for hva som skjuler seg i ugresset.. Plantasjen da, eller er det sånt man må på Felleskjøpet for å få fatt i?

Plantasjen har. Kjøp konsentrat og sånn sprayflaske, så vanner du ut. Og husk at alt du treffer dør...

Her var det ikke noe gress under ugresset, så vi har lagt bark og sånt. Ble mye bedre, og det er ikke så mye styr... ennå i alle fall.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 13:06   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Jeg har lært at du ikke kan så/plante der du har sprayet med round up det første året, men det bør du sikkert sjekke, for jeg er ikke hundre prosent sikker på om det stemmer.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 13:12   #17
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hagen min trenger drastiske tiltak, da det den ser ut som en slagmark. Jeg begynte med ugressfjerning sent i fjor (mengder Round Up), og i år er det gjenoppbygging som står igjen. Jeg skal plante litt blomster og sånt, men først og fremst så ønsker jeg få tatt kålen på ugress, samt få en jevn og fin gressplen og en litt mer ok hage på baksiden av huset.

Legger ikke bilder på åpent forum, men de som vil se på "herligheten" kan det i bloggen min.

Jeg vil også gjerne se om jeg får. Vi overtok også en slagmark av en hage da vi flyttet for to år siden. Det går seg til, sakte men sikkert.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 13:16   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg har lært at du ikke kan så/plante der du har sprayet med round up det første året, men det bør du sikkert sjekke, for jeg er ikke hundre prosent sikker på om det stemmer.

Det stemmer ikke. Man kan plante nye planter etter 10 dager.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 13:21   #19
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det stemmer ikke. Man kan plante nye planter etter 10 dager.

Ok, det hørtes jo bedre ut. Vi brukte sånn superkonsentrert round up da, som brukes i landbruket, så vet ikke om det er forskjell da.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 13:26   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Plantasjen har. Kjøp konsentrat og sånn sprayflaske, så vanner du ut. Og husk at alt du treffer dør...

Her var det ikke noe gress under ugresset, så vi har lagt bark og sånt. Ble mye bedre, og det er ikke så mye styr... ennå i alle fall.

Takk for svar! Det er jo mulig det ikke er gress under ugresset vårt heller, men det er ikke stor trafikk bak der, så planting av nytt bør gå bra.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no