Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Hva skal du dyrke i år?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-11, 12:19   #121
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Jeg har plassert lavendelen min et sted med morgensol og ganske fuktig fordi det er like ved vannkranen. Høres det helt, helt feil ut?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 12:19   #122
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Hva gjør dere andre med forsythia, forresten? Min er så pistrete. Og alt for høy. Enda jeg skjærte den nesten helt ned for to år siden.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 12:56   #123
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.204
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Hva gjør dere andre med forsythia, forresten? Min er så pistrete. Og alt for høy. Enda jeg skjærte den nesten helt ned for to år siden.

Min får en del naturlig beskjæring ved at den står rett under der snøen raser fra taket. Ellers må jeg ta litt hvert år for å unngå at den brer seg ut over både plen og terrasse.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 23:19   #124
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.213
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Jeg har kjøpt 3 syrinbusker i dag.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 23:22   #125
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Jeg håper min syrinbusk blir SVÆR fort.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 18:35   #126
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.213
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Tre syrinbusker plantet mot ved gjerdet mot den ene naboen - to mørkelilla og en hvit. Pyntegresskaret som jeg har forkultivert er flyttet over i kjøkkenhagen, og det ser jammen meg ut til at alle urtene fra i fjor har klart seg. (mynte, timian, persille, hvitløk, gressløk)

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 18:46   #127
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Det spirer i pallekarmkjøkkenhagen min! Ruccula og plukksalat. Under en uke siden jeg sådde.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 19:35   #128
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg har plassert lavendelen min et sted med morgensol og ganske fuktig fordi det er like ved vannkranen. Høres det helt, helt feil ut?

Jeg har en lavendel som står solrikt (i den grad "solrik" egentlig kan brukes i Trøndelag) og ikke spesielt fuktig. Jeg har null peiling på hvor lavendler bør stå, men min kommer i alle fall fin igjen hvert år, og det med nada omsorg.

Jeg plantet ut to hortensiaer fra potter i fjor høst, uten å gjøre noe mer med de, og tenkte jeg fikk se hvordan det gikk. Nå kommer de små grønne skudd nederst på begge og noen av greinene (jeg klipte dem ikke ned) er litt grønne, mens andre ser døde ut. Hva er lurest og gjøre? Klippe noe? Vente og se hva det er liv i og klippe da? Skal de gjødsles?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 19:42   #129
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Jeg ville trodd lavendel ville hatt det veldig solrikt og ikke alt for fuktig. Det er jo en middelhavsplante?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:41   #130
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

I dag var jeg å handlet på et kjempekoselig gartneri med min gode venninne og våre jenter. Et stykke å kjøre men virkelig verdt det. Rastet på veien. Bare det å gå rundt å se, ta på og å lukte gjorde meg så inni granskauen lykkelig Jeg gikk rundt med støttebandasje på begge føttene da jeg er ille for tiden til å vrikke anklene, men glemmer fort at kroppen ikke fungere i alt det vakre.
Vi synes vi fikk mye for pengene og kvaliteten på plantene så bra. Plantasjen er jeg ikke så glad i.
Handlet b.la inn to flotte Hortensiaer til 98 kr for hver. Lavendel også. Div jeg skal plante i amplene til meget hyggelige priser. De ferdige amplene de hadde var til halvparten av prisen på nevnte gartneri ovenfor. På veien hjem kjørte vi innom nok et gartneri også det svært bra. Der hadde de et flott utvalg av flotte stauder.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:44   #131
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.810
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg plantet ut to hortensiaer fra potter i fjor høst, uten å gjøre noe mer med de, og tenkte jeg fikk se hvordan det gikk. Nå kommer de små grønne skudd nederst på begge og noen av greinene (jeg klipte dem ikke ned) er litt grønne, mens andre ser døde ut. Hva er lurest og gjøre? Klippe noe? Vente og se hva det er liv i og klippe da? Skal de gjødsles?

Jeg har en som har overvintret inne, jeg fikk den i vinter. Jeg klippet den ned litt tidligere og nå kommer det nye skudd. Kanskje jeg kan plante den ut nå? Jeg bør vel vente til det ikke er fare for frost.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no