Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Hva skal du dyrke i år?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-11, 18:43   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Hage] Hva skal du dyrke i år?

Jeg har nettopp sådd orientalsk valmue:


Paprika - Ferenc Tender:


Chili - Aji Blanco Crystal:


... samt en albansk chili som visstnok skal være ganske hardfør. De tre sistnevnte kan det hende jeg ikke flytter ut, men valmuene skal ut så snart frosten er borte for godt.

Jeg har bestilt massevis av frø, og framover er det en del til som skal forkultiveres. Det er så deilig at sesongen har begynt igjen!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 18:46   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Jeg har sådd stemor (fordi de kan settes så tidlig ut ), cherrytomater og vanlige tomater. De har blitt så store at de må ompottes nå. Har satt en pose jord fra garasjen til tining. Etterhvert skal jeg forkultivere diverse krydderurter også. Og erteblomster. Og sikkert en hel haug impulskjøp kjenner jeg meg selv rett.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 18:47   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Jeg er ikke ferdig med å planlegge, men jeg har i hvert fall bestemt meg for å så gresskar, som skal brukes til Halloween i år. Jeg innbiller meg at det er mulig å få disse ganske store.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 18:49   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Gresskar ja. Definitivt. Sådde diverse små gresskar da vi bare hadde veranda - og i år skal mannen få snekre meg blomsterkasser til å ha nederst i hagen. Der blir det prima dyrkningsforhold - når jeg bare får satt på sneglebånd og rådyrsikring.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 19:14   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

På grunn av diverse dustete EU-direktiver så har det blitt ulovlig å importere villtomaten min. Jeg har noen frø igjen fra i fjor, så får vi håpe jeg greier å ta ut noen frø av dem igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:15   #6
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 242
Ma Dalton er litt kul
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Noen som har tips til nettsteder der man kan kjøpe frø? Ser for meg at den nye hagen i det nye huset skal bli såååå fin. Men jeg aner jo ikke hva som befinner seg under snøen, siden vi flyttet inn i desember.

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:20   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Ja! Sjekk impecta.se og runabergsfroer.se. De er definitivt de beste.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:25   #8
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Jeg skal så stemor en dag denne uken. Jeg har sånne småpotter, hvor mange frø i hver, Mei?

Ellers blir det nok et nytt forsøk på tomater i år, selv om de aldri ble modne i fjor. Paprika og pyntegresskar skal jeg også forkultivere. Det går mot vår!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:29   #9
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Jeg skal lage grønnsakbed i pallekasser, har jeg tenkt. Men jeg tror rett og slett ikke at jeg gidder å så tomater og agurker, vi bor like i nærheten av en produsent av snackagurker og de besteste perletomatene, og det er mulig å få kjøpt planter på vårparten. Jeg klarer alltid å drepe stiklingene ved å overvanne/glemme å vanne, nemlig...

Ellers skulle jeg veldig gjerne hatt den valmuen din, Tallulah, den likte jeg!

Jeg satte mange stauder i fjor og mengder av løk (forrige eier disponerte altså nesten et mål tomt og presterte å ikke ha en eneste løk eller staude, bare stein, terrasse og vintergrønt - og 100 tujaplanter. Sånt må man jo bare fikse), så jeg er superspent på våren.

Å, kom på en ting til, jeg må få tak i stokkroser, det må man vel gjerne så?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:31   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Vi har ikke hage, men siden borettslaget har bestemt at vi skal ha blomsterkasser på innsiden av balkonggjerdet skal vi se om vi får plantet gulrøtter. I og med at vi aldri har plantet noe i hee vårt liv før, blir det ganske spennende, og jeg føler det som om jeg legger ut på en skikkelig oppdagelsesferd.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:32   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Palmen, prøv noen små tomater, de blir modne. Jeg fikk heller ikke til de store i fjor.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:32   #12
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Å ja, jeg har jo mengder av stokkrosefrø i kjelleren! Yey!

Vi satte mengder av løk i høst, så jeg er spent på hva som kommer opp av det. I skråningen vet vi nå at det er bare ugress som vokser (i tillegg til en type bunndekkende staude) så den skal til pers i år, der skal jeg få ugresset under kontroll og plante noen stauder utover sesongen.

I fjor lagde jeg grønnsakshage midt på plenen, men den skal jeg flytte i år. Hvordan får man tak i pallekarmer? Finnes det en grønnsakshagemedpallekarmerfordummies-innstruksjon noe sted?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:36   #13
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Småtomater, ja, godt tips, Tallie! Lykken er at jeg nå har kontor rett i nærheten av både Plantasjen og et Hagesenter (hva heter den andre kjeden? de med den røde, ovale logoen?) så nå kan jeg dra på frøhandel i lunsjen!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 00:00   #14
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Jeg har ikke forsøkt å få tak i pallekarmer, men jeg tenkte jeg skulle innom Felleskjøpet (bor på landet, gitt) eller rett og slett Obs! Bygg for å høre om de har til en grei penge. Gidder ikke bruke en formue, det svarer seg å bygge selv fremfor å kjøpe til Plantasjenpris.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 00:06   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Jeg dyrker rips, solbær og kirsebær.

Også skal jeg følge med på tråden her, for jeg tror jeg må ha en grønnsakshage, men akkurat nå virker det litt gresk for meg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 00:54   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Pallekarmer fra Plantasjen er i hus.
199,- pr. stk, så løp og kjøp!
Det blir urter, gulrøtter og sukkererter, og mer som jeg ikke har bestemt enda.
Jeg har lyst på flerfargete gulrøtter, har noen sett frø til det?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 01:50   #17
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Jeg bor i fjerde etasje med knøttebalkongen fra helvete ... Jeg ska'kke plante noenting, tenk. Og jeg vil ha hage. Nå!

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 07:34   #18
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

For all del ikke kjøp pallekarmene på plantasjen! De tar det veldig-mangedobbelte av foreksempel Felleskjøpet og andre som selger pallekarmer til dem som bruker det til det de er ment til å brukes til.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 07:35   #19
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg bor i fjerde etasje med knøttebalkongen fra helvete ... Jeg ska'kke plante noenting, tenk. Og jeg vil ha hage. Nå!

Jeg bodde sju år med en liten balkong, og jeg dyrket masse-masse. Det finnes mye fint som kan henge på veggen, henge på verandakanten og stables i høyden!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:18   #20
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hva skal du dyrke i år?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg bodde sju år med en liten balkong, og jeg dyrket masse-masse. Det finnes mye fint som kan henge på veggen, henge på verandakanten og stables i høyden!

Den er full alt av møbler og grill og det vil jeg jo også ha der. =) Den er forbausende brukandes til å være så liten, men man må velge. Det er jo helt greit dét, jeg ville bare sutre litt fordi jeg ikke har hage.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no