Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er det slemt?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-19, 21:41   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det slemt?

En flaske med gin i familiens skap viser tegn på (et svært moderat)innbrudd. Mistenkte er ikke gammel nok til å drikke gin.
Er det slemt å bytte ut 5/6 av innholdet med vann og la flaska stå?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 21:45   #2
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.459
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det slemt?

Slemt? Nei, det synes jeg ikke. Hvis det var min flaske og jeg hadde klart meg uten ginen, kunne jeg glatt byttet ut det meste med vann og knegget litt for meg selv.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 21:46   #3
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det slemt?

Nei ikke slemt.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 21:47   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det slemt?

Ikke slemt.

Jeg ville ikke oppnådd det jeg ønsket med å gjøre det, så jeg hadde latt det være. Men hvis man oppnår det man vil med den løsningen så ville jeg gått for det.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 22:09   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det slemt?

Jeg hadde byttet det ut med munnskyllevann.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 22:10   #6
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det slemt?

Tja, litt eddik i vannet kan vel ikke skade i så fall.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 22:13   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det slemt?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 22:28   #8
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det slemt?

Jeg er usikker på om jeg ville gjort det. Hvis ungdommen drikker av den utvannede spriten og tror at han tåler så mye uten å bli veldig full så tenker jeg at risikoen for at han drikker for mye neste gang av annen sterk sprit er tilstede.

Ville nok heller ha hatt noe i så han skjønte at han var fersket.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 22:36   #9
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det slemt?

Noe som farger tennene, kanskje. Skikkelig avslørt da.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 23:00   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det slemt?

Jeg sier som Erica - bytt ut ginen med noe som gjør at «kjeltringen» skjønner han er ferska - helst noe som smaker skikkelig høgg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 23:35   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det slemt?

Ikke vann ut nei. Det lærer han null av, all den tid han ikke vil merke noe til det. Pluss det faktum at dere da ødelegger en god drikke for dere voksne.

Jeg ville heller ikke tilsatt noe som smaker vond, nettopp av den grunn. Ødelegge gode og dyre dråper.

Jeg hadde nok gjort en av to ting: Det nærmeste, og mest spontane, hadde vært å konfrontert han med at vi vet...Vi har stålkontroll, og vi ser at det er tatt av flaska. Alternativt, om jeg ikke hadde reagert spontant, så hadde jeg kopiert min far her, da han busta meg i tenårene... Ikke med alkohol, men ved å forsyne meg av ting jeg ikke hadde lov til...

Pappa hadde en diger eske med mintsjokolade stående. Innpakkede sjokolader i Twiststørrelse. Jeg klarte jo ikke motstå fristelsen, og levde i den tro at han aldri merker at jeg tar en... Men når det blir "bare en", 3-4 ganger pr dag, over flere dager, så merkes det jo... Klart pappa merket det!

Men pappa "tok" meg ikke i form av å konfrontere meg. Neida, han var sleip han, og kjente vel dattera si...viste det ville komme en rekke med benektelser, tårer over urettferdige beskyldinger, og en uløst sak :P Så han valgte en alternativ vei...

En dag da jeg stakk hånda nedi eska, bare for å ta en, så er det et papirark jeg møter. Jeg tar opp arket, som er brettet sammen. Bretter det ut, og leser det som er skrevet med STORE bokstaver... HUSK, GUD SER DEG!!!

Altså, jeg hverken var eller er kristen, og kristendommen og God var ingen del av min oppvekst, så det var vel ikke budskapet i sin helhet som tok meg der. Men fy fader...det var som å brenne seg på fingrene... Jeg var avslørt. Busta. Tatt på fersken. Den satt!! Og tro meg...jeg rørte ikke eska etterpå, og jeg takket høflig nei da jeg ble tilbudt sjokolade...

Episoden ble aldri nevnt etterpå, og det gikk sikkert 30 år før jeg brakte det på bane overfor mine foreldre. Pappa hadde glemt det da, men kom på det, og han holdt på å le seg i hjel. Den lappen, den funka.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-19, 00:29   #12
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.476
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det slemt?

Nei, slemt? Men hva i alle dager tenker du at du oppnår med det? Hva er resultatet du ønsker deg?

Hvis jeg hadde oppdaget det, og ikke ønsket at barnet/ungdommen skulle drikke hadde jeg fjernet alkoholen på en eller annen måte.
Hvis jeg var redd for barnet/ungdommen på ett eller annet nivå, hadde jeg tatt en samtale.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-19, 02:12   #13
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det slemt?

Erica har et godt poeng. Jeg må innrømme at jeg flirer godt av den opprinnelige ideen og de med å tilsette noe som bare ikke smaker godt, men jeg er litt usikker ... Problemet er vel mer at har det kommet dithen at det stjeles gin så må det en prat til antar jeg. Får hen ikke tak i det hjemme prøves vel andre metoder. Da (og der) jeg vokste opp betydde det hjemmebrent.

Jeg gruer meg til de søte små blir store og snikete.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-19, 10:39   #14
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det slemt?

Superlime korka fast?

Vi et sånn kjedelige som bare spurte ungdommen. Han nekta. Vi burde vært smartere.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-19, 11:04   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det slemt?

Jeg og broren min stjal alkohol og fylte opp med vann. Det ble aldri oppdaget. Vi hørte iallefall aldri noe om det. De drakk ikke noe særlig og det vi tok må jo ha blitt ganske utvannet for vår egen del også.

Sønnen her stjal en Rom for et års tid siden. Han har også tatt noen Coronaøl. Vi snakket med han om det og han har ikke tatt noe mer etter det. Vi må kunne stole på han og at han ikke stjeler fra huset. Han skjønte poenget.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-19, 11:20   #16
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det slemt?

Carrera:

Min første tanke hadde nok også vært å vanne ut, men det hadde nok ikke ungen lært så mye av. Vi kommer nok til å legge noe der som gir samme reaksjon som Carrera fikk, tenker jeg. Takk for tips.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-19, 11:59   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det slemt?

Ikke slemt, men ser ikke poenget.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-19, 14:38   #18
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det slemt?

Tråden ligger i skravleforumet
Ikke i oppdragelses forumet.

Flasken er fjernet og saken er ute av verden. Men jeg lo mye av tanken på å vanne den ut og lure egne unger slik jeg i sin tid (trodde jeg) lurte mine egne foreldre.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-19, 15:20   #19
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det slemt?

Hadde det ikke vært egne unger kunne man lurt i noe litt avførende. Kanskje de hadde levd i troen om at alkohol = diare?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-19, 15:26   #20
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det slemt?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Tråden ligger i skravleforumet
Ikke i oppdragelses forumet.

Flasken er fjernet og saken er ute av verden. Men jeg lo mye av tanken på å vanne den ut og lure egne unger slik jeg i sin tid (trodde jeg) lurte mine egne foreldre.

Og så åpner du skapdøra en lørdag og utbryter "Neimen! Hvor er flaska med gin som sto her?!"

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no