Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Vente på våren, 2016

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-16, 02:30   #81
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Hvor store potter trenger agurk og chili til slutt?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-16, 15:59   #82
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Jeg bruker murerbøtter av ymse størrelse, du sparer deg jo for en del vanning med større potter. Men jeg ville valgt ca 20 liter minimum.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-16, 16:47   #83
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Kun 1 i hver potte?

Borer du bare et par hull i hver bøtte og så er den fiks ferdig til bruk?


Sist redigert av Éowyn : 26-05-16 kl 21:13.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-16, 16:48   #84
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg bruker murerbøtter av ymse størrelse, du sparer deg jo for en del vanning med større potter. Men jeg ville valgt ca 20 liter minimum.

Det bruker mamma også.

Her går det trått i hagen, det er så tett program om dagen. Skal se om jeg får sådd litt ute i pallekarmene i dag, så kommer det vel opp etter hvert... Ellers står pelargoniene og spirene ute og lufter seg, det var på tide.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-16, 21:56   #85
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Kun 1 i hver potte?

Borer du bare et par hull i hver bøtte og så er den fiks ferdig til bruk?

Ja, borret hull i dem nede ja, ganske langt ned eller under, slik at de kan drikke litt selv hvis de står på noe som fanger opp vannet (lurt). En plante per bøtte ja.

Jeg har masse tomater og agurk og paprika ute i drivhuset nå. Ellers en haug med urter ute, estragon, gressløk, mynte, rosmarin, oregano, timian, jordbær og ikke minst purreløk og pipeløk. De to sistnevnte i nye pallekarmer.

Har planta 5 solsikker som er ser veldig lovende ut, det har jeg aldri prøvd før! Flytta jordbæra fra et annet sted i kjøkkenhagen, det ser ut til å ha gått greit.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (17,0 KB, 10 visninger)
__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 08:47   #86
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

For 2 uker siden puttet jeg sukkertertefrø i sånne små torvbrikker. Jeg har jobbet mye og knapt vært hjemme og mannen har ordnet med disse i mitt fravær, og jeg holdt på å få sjokk i går da jeg skulle se til de. 15 cm lange, kraftige planter var det blitt.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 11:16   #87
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Den største blodbegerplanten blomstrer!

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 11:57   #88
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Jeg har jukset og kjøpt ferdig tomatplante. Cherrytomater.

Nå har det endelig kommet 6pk på surfina så da skal jeg kjøpe på Hageland i dag. Synes det blir for dyrt å kjøpe enkeltvis til 80,- når jeg skal ha mange så jeg har ventet på flerpk.

Også vokser liljene skikkelig om dagen. Ser forskjell fra dag til dag. I fjor ble de angrepet av liljebiller. Jeg visste ikke hva det var og trodde de var en form for Marihøne så jeg lot de være og da ble bladverket helt oppspist.
I år har jeg bare sett de to dager og siden har det ikke vært noen så de er så kraftige og fine nå.
Jeg har også plantet enda flere liljer så gleder meg. Synes de er så lekre.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-16, 12:58   #89
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Den ene argurkplanten har hvite utstående prikker på stilken. (Minner litt om små kviser. Får lyst til å "poppe" dem.) Hva kan det kommer av?

Den ser ellers frisk og grei ut, ikke noe flekker ol. på bladene.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-16, 10:23   #90
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Vi har bare sådd solsikker i dag. De vokser seg kraftige og fine i store potter på terassen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-16, 10:44   #91
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Den ene argurkplanten har hvite utstående prikker på stilken. (Minner litt om små kviser. Får lyst til å "poppe" dem.) Hva kan det kommer av?

Den ser ellers frisk og grei ut, ikke noe flekker ol. på bladene.

Det får gjerne mine også, jeg har aldri tenkt noe over det. Kan det være anlegg til nye røtter?

Ellers har jeg to agurker som ser helt perfekte ut, men litt mindre enn ventet. Når vet jeg om de er modne?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-16, 11:04   #92
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Agurkene vokser seg vel litt større med tiden, bare, men er modne nå?
Jeg har en agurktype som skifter farge i år, så den er ganske grei å skjønne når er moden.

Har for øvrig plantet ut mine agurkplanter før de var helt herdet, så de er blitt solbrente på bladene. Det skjedde fordi de to jeg hadde var blitt så store at de kjervet seg inn i hverandre og andre planter. De er plantet tettere enn ønskelig også, fordi de satt så innmari godt sammen. Satser på å vanne dem godt, og at det går bra.

Har også handlet squash og sylteagurk på plantemarked i år. Gleder meg til å se om det blir noe av. Squashen jeg sådde selv daua.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-16, 20:15   #93
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Vi tok den ene agurken til middag. Den var god.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no