Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gave til en sykehusavdeling i forbindelse med begravelse

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-13, 10:34   #1
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Gave til en sykehusavdeling i forbindelse med begravelse

I dødsannonsen står det "like kjært som blomster er gave til x avdeling på y sykehus".

Hvordan går man frem når man ønsker å gi en slik gave?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 10:37   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til en sykehusavdeling i forbindelse med begravelse

Jeg var i en begravelse, for noen år siden, hvor ei ung jente jeg kjente døde av kreft. Foreldrene hennes ønsket gave til lokalsykehuset, i stedet for blomster.

I dette tilfellet, var det et bord i kirkens våpenhus, hvor vi gikk inn. På dette bordet sto det en kurv, og det var konvolutter. Vi kunne så legge penger i en konvolutt, og så legge denne i kurven igjen.

Jeg veit ikke hvordan det gjøres i andre tilfeller, for dette er eneste gang jeg har vært med på å gi minnegave i forbindelse med dødsfall.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 10:39   #3
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gave til en sykehusavdeling i forbindelse med begravelse

Jeg tror jeg ville spurt. Jeg har noen steder sett at de har skrevet kontonr, eller at det har vært en så kjent organisasjon at det er lett å finne frem til kontonr på egenhånd (type Kreftforeningen).

Jeg har også vært borti at de har samlet inn penger i begravelsen. Så har de skrevet i "takke-annonsen" hvor mye som ble samlet inn.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 10:42   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til en sykehusavdeling i forbindelse med begravelse

Jeg har opplevd dette en gang i en begravelse der jeg skulle. Der delte de ut en brosjyre i begravelsen med kontonummeret til sykehusavdelingen.

Jeg tror at jeg ville tatt kontakt med sykehuset. Dette har de helt sikkert rutiner for.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 10:48   #5
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gave til en sykehusavdeling i forbindelse med begravelse

Hmm.. ulik praksis altså.
Føler det er litt vanskelig å spørre de etterlatte. Men det er vel kanskje det jeg må gjøre.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 10:53   #6
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gave til en sykehusavdeling i forbindelse med begravelse

Jeg var borti dette i vinter. Da stod det en bunke med "visittkort" der navn og kontonr til organisasjonen på bordet i inngangen, der bildet av avdøde stod.

Hvis det står i dødsannonsen så vil jeg tro begravelsesbyrået har ordnet med noe liknende. Hvis ikke kan man jo ha et kondolansekort med penger i bakhånd, det var slik man pleide å gjøre det før.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 10:54   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til en sykehusavdeling i forbindelse med begravelse

Da mamma døde sto det noe slikt i annonsen, men det sto også telefonnummer til avdelingen vi ønsket gave til, slik at de som ville kunne ringe og få kontonummer.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 11:07   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til en sykehusavdeling i forbindelse med begravelse

Vi samlet inn penger og ga til barneavdelingen etter begravelsen. De disponerte pengene fritt etter føringer om trivselsrettede tiltak. Jeg trodde dette var mest vanlig?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 11:08   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til en sykehusavdeling i forbindelse med begravelse

Jeg tror at det er greit med muligheten til å gi til et kontonummer. Man kan jo ikke regne med at folk har med seg kontanter i begravelsen.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 11:12   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til en sykehusavdeling i forbindelse med begravelse

Hvis du skal i begravelsen så kan du levere konvolutt med kort og penger i kirken. Samles inn et sted der da.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 11:19   #11
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gave til en sykehusavdeling i forbindelse med begravelse

Jeg skal i begravelsen ja. Så da kan jeg levere kort med penger der.
Takk for hjelpen.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 11:23   #12
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til en sykehusavdeling i forbindelse med begravelse

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi samlet inn penger og ga til barneavdelingen etter begravelsen. De disponerte pengene fritt etter føringer om trivselsrettede tiltak. Jeg trodde dette var mest vanlig?

Begravelsesbyrået vårt anbefalte å ikke gjøre det slik fordi det ble veldig tydelig hvem som ga hvor mye, og mange ville føle at de ikke ga nok. Det forstår jeg godt, jeg ville følt det slik også, viljen er ofte større enn evnen. Av samme grunn ba vi også om å få listen over givere til avdelingen uten å få vite summene, annet enn totalsummen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 11:44   #13
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til en sykehusavdeling i forbindelse med begravelse

Vi så ikke summen fra den enkelte, for ordens skyld. Vi fikk kort og penger seperat. Etterpå leverte vi samlet sum til avdelingen. (Ikke at jeg hadde vært i stand til å registrere sum på det tidspunktet, men jeg ser poenget).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 16:26   #14
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til en sykehusavdeling i forbindelse med begravelse

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvis du skal i begravelsen så kan du levere konvolutt med kort og penger i kirken. Samles inn et sted der da.

Jeg var i begravelse rett etter påske og der ønsker de pårørende en gave til Blindeforbundet. Jeg puttet penger i en konvolutt og den ble puttet i en boks på vei inn i kirken.
Begravelsesbyrået teller opp og avleverer penger og kort hver for seg.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 11:56   #15
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til en sykehusavdeling i forbindelse med begravelse

I kirken vår står det en stor kasse i våpenhuset ved inngangen, ligner på slik som vi putter stemmesedler i ved valg.
Vi legger pengene i konvolutt sammen med kort og putter i.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no