Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Samer og særrettigheter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-13, 21:17   #21
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samer og særrettigheter

Jeg er som Bomull, bare at jeg er er fra og bor langt nord for Trøndelag.
Da jeg gikk på skolen trodde jeg ikke helt på at jeg var same, ettersom jeg ikke snakket samisk, ikke hadde kofte, og aldri hadde tatt på en rein. Det siste har jeg forresten enda til gode.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 21:34   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samer og særrettigheter

Mannen min er litt godt blandet same på morssiden, og moren til hun som er gift med den ene broren min er same. Svigerinnen min har samisk mellomnavn, men har ikke gitt det videre til sine barn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 22:01   #23
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Samer og særrettigheter

Jeg er veldig godt informert om at samer bor de fleste steder, altså - hvis det er meg dere har behov for å forklare at dere er samer "som ikke virker samiske for andre". Jeg har familie i områder der det bor mye samer, jeg har jobbet med samer (både synlige og usynlige), jeg har ansatt samer og har generelt lite fordommer mot samer.

Det var bare en forklaring på at jeg ikke tror årsaken til manglende norsk bruk av samiske ord og uttrykk ikke nødvendigvis har med nedvurdering av samisk kultur å gjøre - det kan være praktiske årsaker også.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 23:16   #24
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samer og særrettigheter

Mitt innlegg hadde ingenting med ditt å gjøre, Pelle - det leste jeg først etterpå forøvrig. Bare for å ha det klart. Du har absolutt et poeng.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 11:48   #25
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Samer og særrettigheter

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Mitt innlegg hadde ingenting med ditt å gjøre, Pelle - det leste jeg først etterpå forøvrig. Bare for å ha det klart. Du har absolutt et poeng.


Puh! Var redd for å bli satt i bås med idioter som skyter på veiskilt med samiske navn.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no