Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Tips til type hekk?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-12, 01:47   #21
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til type hekk?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Ok, jeg fant endelig noe som jeg kan stole på ...

Eg har googla mykje nå, utan å finne sikre kjelder....

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 01:55   #22
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til type hekk?

http://helsenorge.no/Helseogsunnhet/...r/Barlind.aspx

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 07:13   #23
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til type hekk?

Ja, den fant jeg også. Og en plass der det sto at selve fruktkjøttet ikke er giftig, men frøene er, så da er jo bærene giftige da.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 22:15   #24
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Tips til type hekk?

Tusen takk for tips!
Agnbøken ser veldig fin ut, men jeg ble noe skeptisk da det ble nevnt at dette egentlig er en bjørkeplante. Jeg er nemlig allergisk mot bjørk. (Bare for å gjøre dette enda lettere )

Fant følgende skrevet om agnbøk og allergi:
"Hvis treet brukes som klipt hekk, blir det lite blomstring, og det blir ingen problemer for allergikere. Hvis treet derimot vokser til som tre og blomstrer, kan enkelte allergikere være følsomme. Høysnue er ikke kjent. Derimot er det registrert at pollen kan gi overfølsomhet mot agnbøkpollen hos enkelte bjørkeallergikere."
Om den eksisterende bjørkeallergien min kan trigges til å inkludere hekken i hagen, er ikke det helt bra. Vet ikke helt om jeg tør stole på null blomstring til tross for hekk-klipping?

Så på bøk /blodbøkhekk som foreslått, men ser den ikke liker seg i tørr jord. Spørs om rein sandgrunn blir for tørt?

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 22:42   #25
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til type hekk?

Opprinnelig lagt inn av Moia, her.

Tusen takk for tips!
Agnbøken ser veldig fin ut, men jeg ble noe skeptisk da det ble nevnt at dette egentlig er en bjørkeplante. Jeg er nemlig allergisk mot bjørk. (Bare for å gjøre dette enda lettere )

Fant følgende skrevet om agnbøk og allergi:
"Hvis treet brukes som klipt hekk, blir det lite blomstring, og det blir ingen problemer for allergikere. Hvis treet derimot vokser til som tre og blomstrer, kan enkelte allergikere være følsomme. Høysnue er ikke kjent. Derimot er det registrert at pollen kan gi overfølsomhet mot agnbøkpollen hos enkelte bjørkeallergikere."
Om den eksisterende bjørkeallergien min kan trigges til å inkludere hekken i hagen, er ikke det helt bra. Vet ikke helt om jeg tør stole på null blomstring til tross for hekk-klipping?

Så på bøk /blodbøkhekk som foreslått, men ser den ikke liker seg i tørr jord. Spørs om rein sandgrunn blir for tørt?

Eg har tatt den sjansen, nettopp fordi det var den einaste hekken vi stod igjen med.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no