Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-09, 20:42   #141
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Du er så flink til å dra ut essensen i innleggene mine.

Jeg vet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 20:55   #142
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Kort om Det Nye:

- Det er ikke ferdig enda.
- Det blir ikke helt som typiske/tradisjonelle blogger.
- Jeg lager systemet, jeg avgjør hvordan det teknisk kommer til å fungere. Hvordan dere velger å bruke systemet bli selvsagt opp til dere, jeg gleder meg til å observere den biten.
- Tilgang vil kunne angis per innlegg, leserne vil bli informert om hva som er tilgangskravet og hvem andre som har lesetilgang.
- Av juridiske og gruppedynamiske hensyn skal moderatorer ha lesetilgang til alt anonyme brukere publiserer for flere enn seg selv på FP (unntaket her er private meldinger). Vi har per i dag ikke noe system der brukere kan identifisere seg for oss som driver FP.
- De gamle bloggene vil kunne hentes over i det nye.
- I det nye bloggsystemet ville denne listen blitt vist som en pen punktliste.

Mer informasjon kommer, etter andre runde med utprøving på serveren, testbrukere vil bli kontaktet direkte. Første testversjon vil være oppe neste uke, etter høstferien.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 21:35   #143
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har en blogg som er lukket for utenverdenen og Google, men som er åpen for de fleste aktive på FP. (Hadde jeg hatt muligheten til å velge "åpen for alle aktive medlemmer", noe jeg tror kommer i det nye systemet, ville jeg brukt den.) Innimellom kunne det jo likevel hende at jeg hadde lyst til å skrive noe som ikke absolutt alle kan lese - kanskje noe litt mer privat eller utleverende, som jeg ikke synes at alle på FP trenger å kunne lese. Greit nok at du ikke ser "nødvendigheten" av noe sånt (hvor "nødvendig" er det nå egentlig å henge på forum i det hele tatt?), men hvorfor så oppgitt og nedlatende og øyerullende til det?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg syns det å være på et åpent forum og henge litt med vennene sine der, kan sammenlignes med å gå på kafe eller bar. Man henger med vennen sine der også, og kringkaster ikke alt man har på hjertet til hele etablissementet, men man har altså valgt å være ute blant folk fremfor å sitte i sin egen stue.


Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Herlige London, rine, er du så blond eller spiller du? Hvis ikke, så kan jeg fortelle deg på ditt eget språk: you´re wrong!
Å gi noen tilgang til alt, noen til noe og noen ingenting er da helt normalt? Det er i alle fall slik mitt liv fungerer.
Jeg sier lite til postmannen, litt mer til en kollega, enda mer til en klubbvenninne og aller mest til bestevenninnene mine. Det har ingenting med ungdomsskolegreier å gjøre, men mitt behov for å være privat og personlig med enkelte, men ikke med alle.

Men har du postmannen, klubbvenninene, og kollegaen på besøk for så å dra med deg bestevenninen inn på rommet og lukke døren, da snakker man ungdomsskole. Det var dette fenomenet jeg snakket om, jeg har aldri bestridt det faktum at man er mer privat med noen i sin omgangskrets enn man er med andre.

Har signert Skilpadda og nolo også, fordi jeg innser at mange bruker nettet på en helt annen måte enn jeg noen gang kommer til å gjøre. Jeg ville aldri valgt å dele personlige ting på nett med kanskje opp til 20? 40? stk, men jeg skjønner jo at mange her synes det er OK. Det må jo forsåvidt være opp til hver enkelt hva de skriver og hvem de deler med, men det er jo uheldig hvis bloggingen går ut over kvaliteten på forumet og hvis man får en slags indre og ytre sirkel her, for det gjør man jo, mener jeg.

Sånn ellers innser jeg jo at bloggene er kommet for å bli, og at det sikkert er flere som er interessert i å ha dem enn det er som ikke ønsker dem, egentlig ville jeg bare gi uttrykk for mine inntrykk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 20:46   #144
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei jeg gjør jo ikke det. Burde jeg?

Nei, egentlig ikke.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 20:47   #145
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, egentlig ikke.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 13:19   #146
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

I tråden jeg viste til om hvem som er moderatorer, kunne det kanskje vært mulig å legge inn litt mer informasjon om hva moddene har som oppgave og hva de har mulighet til å gjøre.

Noe annet jeg har savnet lettere tilgjengelig informasjon om, er "privatsalongen" (tror jeg den kalles). Så vidt jeg kan se er den ikke beskrevet i noen klistret foruminformasjonstråd.

Nå har jeg postet en tråd om hvordan moderatorene jobber, og en tråd om de lukkede underforaene på FP - de er klistret her på Informasjon.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 13:20   #147
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Jeg syns forresten alle som har gitt meg tilgang i bloggen sin, som ikke har tilgang i min, kan fjerne meg, så blir ikke det så forbaska uoversiktlig i bloggområdet.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no