Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-09, 13:35   #81
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Vi kan ikke hindre folk i å baksnakke andre generelt, nei. Men vi vil ikke ha det her.

Men det er vel slik at PM-er, også når de er sendt ut til flere ikke modereres?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:35   #82
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Sånn som via PM, altså?

PM kan vi ikke følge med på, nei, så selv om forumreglene gjelder der også, har vi ikke mulighet til å moderere dem. Men det betyr ikke at det er greit å bryte reglene der heller - eller at vi skal la være å moderere andre deler av forumet, siden vi uansett ikke kan få med oss det som blir sagt på PM.

(To av forskjellene på PM og en blogg er jo ellers at vi for det første ikke kan se hvem som har tilgang til en blogg, og dermed ikke vet at det bare er to - og for det andre at vi ikke vet om bloggeieren senere kommer til å gi tilgang til flere.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:36   #83
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Sånn som via PM, altså?

Det er et poeng det, at om noen brukere sitter og baktaler en annen bruker via PM så har vi ingen mulighet for å sjekke det. Så om man ønsker å baktale noen, så er det måten å gjøre det på, helt klart.

Likevel, bloggene har en funksjonalitet som gjør at om det er fritt frem for å fruste ut i bloggen sin, så mener vi at det er lavere terskel for å gjøre det i bloggen enn å lage en PM med flere brukernavn. Og jeg tror (uten at jeg kan vite hvor vanlig baktaling er pr PM) at forumet er bedre om folk kan være trygg på at om de har en krangel med noen på forumet så sitter ikke den andre og sutrer om det i bloggen sin.

Jeg synes mao at det at vi ikke kan lese PM-er er et argument for å la bloggene være helt umoderert, om jeg forstod deg riktig da.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:38   #84
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(To av forskjellene på PM og en blogg er jo ellers at vi for det første ikke kan se hvem som har tilgang til en blogg, og dermed ikke vet at det bare er to - og for det andre at vi ikke vet om bloggeieren senere kommer til å gi tilgang til flere.)

Dette blir litt flisespikking, men jeg skjønte ikke denne helt.

Forskjellen ligger vel i at dere vet absolutt ingen ting om PM-er, mens dere vet litt mer om blogger?
PM-er kan jo sendes i hytt og pine og til mange mottakere på en gang og mottakere og avsender kan sende videre når som helst.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:38   #85
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Men det er vel slik at PM-er, også når de er sendt ut til flere ikke modereres?

Ting vi ikke faktisk kan se, kan vi selvsagt ikke moderere. Hvis PM-en sendes til en av oss, eller en av mottakerne videresender den som innrapportering, kan det derimot være at vi foretar oss noe.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:38   #86
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes mao at det at vi ikke kan lese PM-er er et argument for å la bloggene være helt umoderert, om jeg forstod deg riktig da.

Nei, jeg syns heller dere bør lese PM-er også. Definitivt. Dessuten sier jeg ikke at bloggene skal være helt umodererte. Det er jo ikke rart man må gjenta seg selv her inne.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:39   #87
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Forskjellen ligger vel i at dere vet absolutt ingen ting om PM-er, mens dere vet litt mer om blogger?
PM-er kan jo sendes i hytt og pine og til mange mottakere på en gang og mottakere og avsender kan sende videre når som helst.

Ja, det var jeg jo inne på i det første avsnittet mitt, som du klippet vekk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:39   #88
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Jeg forstår ikke helt de kritiske spørsmålene her, angående moderatorer i blogger. Jeg har den oppfatning at alle moderatorene her på FP er ansvarsfulle mennsker med innsikt i hva som er rett og galt. Hvis de ikke hadde brukt sin tid på å følge med (og veilede) så hadde vi ikke hatt noe FP. Jeg føler meg tryggere ved å vite at de har mulighet til å bryte inn og stanse eventuell baksnakking på en veldig grei og ryddig måte.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:39   #89
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, jeg syns heller dere bør lese PM-er også. Definitivt.

Det synes du vel.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:40   #90
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi sitter ikke og følger med på prikkekommentarer, nei. De fleste av oss har jobb og familie og andre ting å ta oss til, også - det går mer enn nok tid til bare å delta i forumet på helt vanlig vis!

Jo, jeg skjønner det altså, men jeg lurte på om dere har noen "retningslinjer" på dette. F.eks. at moderatorer bare skal se på prikkekommentarer hvis noe blir rapportert.

Jeg synes det er flott at folk vil ta på seg jobben med å være moderatorer, og det ser ut til å fungere bra på FP. Samtidig er det viktig i hvert fall for meg som bruker å lett kunne finne ut hvem som gjør hva og hvordan. I tråden jeg viste til om hvem som er moderatorer, kunne det kanskje vært mulig å legge inn litt mer informasjon om hva moddene har som oppgave og hva de har mulighet til å gjøre.

Noe annet jeg har savnet lettere tilgjengelig informasjon om, er "privatsalongen" (tror jeg den kalles). Så vidt jeg kan se er den ikke beskrevet i noen klistret foruminformasjonstråd. Jeg oppdaget at den finnes i en tilfeldig tråd. At det er en lukket del av FP i tillegg til M1 og M2, er relevant informasjon synes jeg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:42   #91
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Det finnes noen andre lukkede fora også? Pedagogforumet? Andre?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:42   #92
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, jeg syns heller dere bør lese PM-er også. Definitivt. Dessuten sier jeg ikke at bloggene skal være helt umodererte. Det er jo ikke rart man må gjenta seg selv her inne.

Jeg vet ikke om det er mulig å lese PM-er faktisk, det får HP eller noen andre svare på. Dessuten så tviler jeg på at vi har kapasitet til det. Det blir en avveiing av nytte/effekt.

Grunnen til at du må gjenta deg flere ganger er at innleggene dine inneholder 90 % sinne og 10 % informasjon. Du klarer så visst å skrive presist når du gidder og når du ikke gidder så, vel, tough it out.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:42   #93
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om man skulle latt bloggene være helt umoderert så hadde det nok blitt et problem at man hadde fått baksnakking av andre brukere og kommentarer på konflikter ute på forumet. De gangene jeg sveiver innom blogger som jeg ikke har tilgang til, er nettopp ved mistanke om sånne ting. Det kan ikke aksepteres at brukere på forumet blir snakket om et sted hvor de ikke har tilgang og har anledning til å reagere.

Jeg tror heller ikke det hadde fungert, så vi er helt enige.Jeg bare skrev meg litt bort, sånn alt tatt i betraktning fungerer det veldig bra på FP med minimal innblanding fra forumledelsen. Men jeg tror ingen steder (hverken i nett eller RL) fungerer spesielt bra uten noe styring.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:47   #94
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Jeg forstår ikke helt de kritiske spørsmålene her, angående moderatorer i blogger. Jeg har den oppfatning at alle moderatorene her på FP er ansvarsfulle mennsker med innsikt i hva som er rett og galt. Hvis de ikke hadde brukt sin tid på å følge med (og veilede) så hadde vi ikke hatt noe FP. Jeg føler meg tryggere ved å vite at de har mulighet til å bryte inn og stanse eventuell baksnakking på en veldig grei og ryddig måte.

Jeg synes bare det er greit å få på plass hvem som vet hva og hvem som leser hva. Jeg hadde fått inntrykk av at moderatorene generelt ikke brukte tilgangsretten sin i blogger annet enn ved konflikt. Hvis man skal sammenligne med avlytting så er det en liten forskjell på det å vite at man blir avlyttet og å vite at sjansen er tilstede for at man kan bli avlyttet.

Det er en nyanseforskjell, men kan være greit å ha i bakhodet når man skriver.

Her på forumet er det mange som treffes mye utenfor forumet også.

I en sosial setting hvor 2 av moddene som jeg har gitt tilgang til bloggen og 1 som ikke jeg har gitt tilgang har jeg nå tatt for gitt at den ene ikke vet noe om det jeg har skrevet, mens jeg nå vil tenke at sjansen er større for at det er lest av denne også.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:47   #95
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det finnes noen andre lukkede fora også? Pedagogforumet? Andre?

Det finnes en egen informasjonstråd om pedagogforumet som er klistret, men jeg finner ingen om privatsalongen.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:51   #96
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det virker komplisert å ha ulik tilgang i en og samme blogg. At det kan være praktisk for noen kan jeg skjønne.

Det jeg ser på som en stor fordel for den som leser blogger er at det gjøres tydelig dersom et innlegg kun er ment for de få utvalgte eller om det er ment for alle som følger bloggen.

Det er ikke sjeldent at ting fra tidligere blogginnlegg tas opp i nye og det er ganske naturlig. Da er det viktig at det ikke slarves i et "åpent" innlegg om noe som har vært delt i et lukket.

Jeg var i grunnen litt nysgjerrig på dette. Er det tenkt at den som skriver innlegget skal definere for de andre hvem som leser eller kommer det en funksjon hvor lesere kan se hvem dette er delt til/evt. om dette er av kategorien "veldig lukket".

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:53   #97
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis man skal sammenligne med avlytting så er det en liten forskjell på det å vite at man blir avlyttet og å vite at sjansen er tilstede for at man kan bli avlyttet.

Det er fortsatt bare snakk om at "sjansen er tilstede". Som sagt: alle leser ikke alt, alt blir heller ikke lest, og dersom det er en blogg som noen modder har tilgang til, er det liten grunn for de øvrige moddene til å lese der.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:55   #98
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg var i grunnen litt nysgjerrig på dette. Er det tenkt at den som skriver innlegget skal definere for de andre hvem som leser eller kommer det en funksjon hvor lesere kan se hvem dette er delt til/evt. om dette er av kategorien "veldig lukket".

Jeg skjønte ikke helt spørsmålet, tror jeg. Det er den som skriver som definerer hvem som skal ha tilgang, ja. Jeg tror også det vil være mulig for leseren å se hva slags kategori hvert enkelt innlegg hører til - det vil jeg også synes er en stor forbedring - men dette nye systemet er fremdeles under utarbeidelse, så jeg er ikke sikker på akkurat hvordan det vil fungere.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:58   #99
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

I tråden jeg viste til om hvem som er moderatorer, kunne det kanskje vært mulig å legge inn litt mer informasjon om hva moddene har som oppgave og hva de har mulighet til å gjøre.

God idé, det skal vi få til.

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Noe annet jeg har savnet lettere tilgjengelig informasjon om, er "privatsalongen" (tror jeg den kalles). Så vidt jeg kan se er den ikke beskrevet i noen klistret foruminformasjonstråd. Jeg oppdaget at den finnes i en tilfeldig tråd. At det er en lukket del av FP i tillegg til M1 og M2, er relevant informasjon synes jeg.

Det kan jeg se. Det er vel ikke så veldig mye mer å si enn nettopp at det er en lukket del av FP, men det kunne sikkert gjerne stå et sted, ja. Vi skal se på det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:59   #100
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Det jeg er opptatt av er hvorvidt den som leser på noen måte blir gjort oppmerksom på om dette er noe som blir delt til de få eller om det er noe som blir delt med hele bloggpublikumet og om dette kommer opp som en funksjon eller om bloggeier må skrive det innledningsvis i hvert enkelt tilfelle. Var det mer forståelig? (Jeg synes det er vanskelig å forklare)

Eks. er om en person har en elsker som man deler alt om i den åpne delen av bloggen, mens man har en ekstra elsker som man bare skriver om til de ganske få. Dukker det da opp en elskertråd i den åpneste bloggdelen er det ålreit å vite at det store flertall som leser denne tråden ikke vet om den ekstra elskeren og at man holder kjeft om den i den sammenhengen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no