Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Puffermer

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Puffermer, rysjer og volanger
Nei takk! 49 42,24%
Ja takk! 43 37,07%
Muligens/kanskje/brokkoli 24 20,69%
Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-23, 21:58   #41
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Puffermer

Jeg liker puffermer veldig godt! Jeg er litt "rett opp og ned" i fasongen, sett forfra, og puffermer gjør at jeg blir litt mer spennende i fasongen, synes jeg. Noen ganger synes jeg det er litt gøy å være litt ekstrem og da tenker jeg at puffermer er en fin måte å få utløp for det

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 22:22   #42
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Puffermer

,,,,,,


Sist redigert av Nelly Nickers : 27-05-23 kl 05:24.
Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 23:42   #43
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Jeg har en hvit bluse med høy krage og svære puffermer som jeg synes er helt superfin med svarte jeans og boots.

Jeg har et par andre bluser med puff, og synes de er fine og at jeg kler dem.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 23:48   #44
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Puffermer

Jeg tar gjerne både puffermer, rysjer og volanger og mønstermix, farger og alt annet som er gøy. Life is too short. Dog ikke alt på en gang.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 00:33   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Jeg har champagneflaskefasong, så puffermer er virkelig en guds gave til skuldrene mine.

Jeg syns det er pent og, på meg, kledelig.

For mye romantisk dill er jeg ikke så glad i, altså volanger og rysjer. Men puffermer - hell, yeah!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 07:21   #46
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Jeg synes det kan være pent på andre. Det handler nok mest om fasong, som flere påpeker. På meg vil jeg tro det ser malplassert ut.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 07:27   #47
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puffermer

Puffermer: jatakk!

Forøvrig synes jeg det er innafor med tråder der man diskuterer stil/
Mote. Det kan jo selvsagt oppleves kjipt når noen
ikke liker stilen din, men mener likevel at man må kunne diskutere mote og trender.

Brur meg ikke om hva andre synes om det selv. Jeg elsker klær og mange synes
jeg er overdressed. Men det er greit.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 08:27   #48
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puffermer

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Liker puff og liker skomoten - hvilke tenker du på Bluen?
Er fremdeles på søken etter makne sko som hun koreanske advokaten med Asberger har i Netflixserien.

Blir absolutt ikke krenket over at noen hater puff og klumpsko, altså. Det er både synd og tåpelig at moten skifter så fort (mtp overforbruk).

Jeg hater ikke puff, men jeg bruker det ikke selv. Samme med sko, det er mye fine sko og se på folk, men det er ikke alt jeg liker å bruke selv, eller kan bruke for den del.
Meeeen, hvorfor må folk kjøpe og kaste sko og klær etter hvert som moten skifter? Jeg bruker både klær og sko til det ikke lar seg reparere lenger.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 12:05   #49
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Puffermer

Ikke glad i rysjer og volanger, men kan like gensere og kjoler med moderate puffermer. Har feks en strikkekjole med det som jeg syns er veldig fin.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 17:49   #50
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puffermer

Det er visst volanger også på Cissy-kjolen. Jeg var ikke helt sikker på hva volanger er, tydeligvis. Så da har jeg nok det også, men lite rysjer.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 18:26   #51
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Puffermer

Ccccc


Sist redigert av Nelly Nickers : 27-05-23 kl 05:24.
Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-23, 19:15   #52
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puffermer

Jeg liker det og synes det er raet å starte tråder som dette.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 09:23   #53
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Jeg syns det er rart å synes det er rart å starte tråder som dette.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 09:46   #54
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Haha. Jeg synes det er rart å utbasunere at man synes noe er stygt.
Man legger på en måte føringer for tråden.

Etter mange år her inne, vet jeg jo at det er flere som blir usikre og lurer på om de er utafor når de mener eller liker noe som andre mener er støgt eller dumt.

Ja, vi er voksne folk, men noen er mye mer usikre og utrygge i egne meninger og valg enn andre.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 09:51   #55
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Puffermer

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Haha. Jeg synes det er rart å utbasunere at man synes noe er stygt.
Man legger på en måte føringer for tråden.

Etter mange år her inne, vet jeg jo at det er flere som blir usikre og lurer på om de er utafor når de mener eller liker noe som andre mener er støgt eller dumt.

Ja, vi er voksne folk, men noen er mye mer usikre og utrygge i egne meninger og valg enn andre.

Jepp. Jeg har selv gått i fellen, altså sagt at noe er stygt her inne, og det har jeg lært av. Selv synes jeg bare det er gøy å gå med ting som andre ikke vil ha på seg, og finner ofte yndlingsplaggene mine som jeg har kjøpt til full pris til minus 70 % helt på tampen av salget fordi ingen andre vil ha sånne greier. Etter hvert har jeg lært at jeg kan vente med å kjøpe fordi mine greier ofte ikke blir solgt uansett.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 10:39   #56
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Jeg har også funnet min stil, men den endrer seg jo. Da jeg begynte å poste her inne for 11- 12 år siden, var jeg sånn hvit blondedame. det er jeg ikke lenger - men det er jo også fordi det ikke er in lenger.

Men jeg er et ekte mote-barn av 80-tallet, og elsker oversized og pastell. Og puffermer passer ganske bra etter at jeg fjernet mye pupp på grunn av kreft og i tillegg gikk ned noen kg. Tror neppe jeg hadde omfavnet det på samme måte den gang jeg var litt mer omfangsrik oventil enn jeg er nå. Men nå elsker jeg det.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 11:14   #57
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puffermer

Jeg har nok et par bluser med en liten puff på hengende, men jeg bruker de ikke så ofte. Hjemme og på eget verksted tråkker jeg nok helst rundt i turbukse og ullgenser. Ute blant folk blir det nok gjerne jeans og en eller annen genser eller enkel skjorte. Men jeg synes ikke puff er stygt og jeg har generelt få meninger om andres klesstil. Folk må kle seg som de vil, jeg har mer enn nok med meg selv og min egen manglende stil.

Jeg skal forøvrig ut på verkstedet for å sy puffermer nå straks. Det er flere bunadsjakker som har til dels ganske markerte puffermer. Den jeg skal fullføre i dag er en stuttrøye/svarttrøye fra Gudbrandsdalen. Det er en kort, tettsittende jakke med vide ermer med ganske mye puff. Den har vært i bruk i mitt område i snart 200 år med kun små endringer opp gjennom tidene. De er som regel sydd i svart klede (ull), men den jeg skal gjøre ferdig til en konfirmant nå er i blå toskaft-vevd ull. Den skal brukes sammen med Gudbrandsdal festbunad laget i samme stoff. Stuttrøyene brukes forøvrig til alle damebunadene fra Gudbrandsdalen.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 11:22   #58
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puffermer

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Haha. Jeg synes det er rart å utbasunere at man synes noe er stygt.
Man legger på en måte føringer for tråden.

Etter mange år her inne, vet jeg jo at det er flere som blir usikre og lurer på om de er utafor når de mener eller liker noe som andre mener er støgt eller dumt.

Ja, vi er voksne folk, men noen er mye mer usikre og utrygge i egne meninger og valg enn andre.

Akkurat det jeg mener også, man kan gjerne spørre om man liker noe, men det er jo ikke akkurat det sommelier gjort i hi.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 12:26   #59
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Akkurat det jeg mener også, man kan gjerne spørre om man liker noe, men det er jo ikke akkurat det sommelier gjort i hi.

Morsom autocorrect, gitt nicket ditt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 13:44   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Jeg elsker estetikken i det, men selv ser jeg ut som ei tjukk lita kremkake i det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no