Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Den beste mandolinen

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-22, 20:02   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den beste mandolinen

Jeg trenger ny mandolin. Altså ikke musikkinstrumentet. Den jeg har brukes overraskende mye, men den er blitt skjev og skjærer ikke ordentlig.

Kriterier:

1. Maskinvaskbar
2. Solid og trygg
3. Helst så liten som mulig, men så stor som nødvendig.

Den jeg har i dag er litt svær. Tar stor plass i maskinen. Den har flere kniver, men jeg bruker egentlig bare den som skjærer tynnest.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-07-22, 20:06   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste mandolinen

Jeg har Microplane, ett redskap som kan justeres, med slede. Har aldri tenkt på maskinvask.
https://www.jernia.no/kjøkken/matlag...UaAnQGEALw_wcB

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-22, 20:10   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste mandolinen

Takk! Ikke dumt. Jeg har allerede flere dingser fra Microplane. Elsker dem. Og alle går i maskinen hos meg iallfall.

Kanskje det er relevant å nevne at det jeg slicer mest på mandolin er kål. Rødkål og hodekål.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-07-22, 20:19   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste mandolinen

Bestilt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-07-22, 20:24   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste mandolinen

Fungerer utmerket til kål, pass fingrene.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-22, 20:26   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste mandolinen

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Fungerer utmerket til kål, pass fingrene.

Jepp, jeg har heldigvis en mandolinhanske. Det kjøpte jeg etter å ga kuttet meg. Jeg er livredd den kniven.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-07-22, 20:40   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste mandolinen

Jeg er også godt fornøyd med den vi har fra Microplane.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-22, 20:55   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste mandolinen

Det høres bra ut!

Jeg lager ulike former for kålsalat halve året. Det er så smakfullt, sunt og lett å variere!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-07-22, 21:40   #9
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste mandolinen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jepp, jeg har heldigvis en mandolinhanske. Det kjøpte jeg etter å ga kuttet meg. Jeg er livredd den kniven.

Den hansken skulle jeg nok hatt. Vi har mandolin og den holderen fungerer dårlig, en av piggene til å feste grønnsaker med har også knukket. Er hansken noe som dette?

https://www.jernia.no/kj%C3%B8kken/m...cer/p/58022679

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-22, 22:22   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den beste mandolinen

Å hanske til mandolin. Det må jeg få meg. Alltid livredd for fingrene når jeg bruker dem. Hvilken har du?

Jeg husker forøvrig en butikk et sted i Tyskland jeg var. De var kjent for å ha ALT av kjøkkenredskaper, men bare en variant - den beste - av alt. De testet såklart alt før de bestemte seg for sortimentet. Da jeg skulle kjøpe mandolin, kom de med en schtøgg, billig, rosa greie i plast. Jeg så tvilende på dem, men har aldri angret kjøpet. Den er vel om lag 15 år gammel nå og like god. Vasker den alltid i oppvaskmaskinen og bruker den mye, 2-3 ganger i uken. Litt liten kanskje, det må være det eneste jeg kommer på som kunne vært bedre (men aner egentlig ikke hvor store de pleier å være. Rimelig sikker på at det er denne: https://www.amazon.de/Buchsteiner-Ge.../dp/B0002HP83U


Sist redigert av liefje : 31-07-22 kl 22:33.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-22, 23:28   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste mandolinen

Det er sikkert bare en sånn man trenger, Liefje!

Angående hanske, så husker jeg ikke merket. Jeg har ikke Microplane sin hanske, men en lignende fra Kitch’n, tror jeg. Den kan vaskes i oppvaskmaskinen, noe jeg synes er en forutsetning.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no