Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Krig og fred og religion og politikk og sånt ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-07, 17:21   #21
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Krig og fred og religion og politikk og sånt ...

Jeg er bevisst mine valg for å si det sånn.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 18:07   #22
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig og fred og religion og politikk og sånt ...

Jeg synes lokalvalg er litt unntakstilstand på en måte. Det handler mye mer om personer enn ved stortingsvalg og det handler mye om hvilke lokale saker hvert enkelt parti engasjerer seg i. Dessuten kan det ende med de underligste konstellasjoner i lokalpolitikken.

I desember i forfjor ble det vedtatt et budsjett her i kommunen som etter mitt skjønn av helt hårreisende dårlig. Det ble protestert mot av alle lærere, barnehageansatte og diverse hundre foreldre. FAU'ene rundt baut engasjerte seg, men til ingen nytte. Det var kun to partier som ikke stemte for dette budsjettet og det var garantert av helt ulike årsaker. Disse to er for meg pest eller kolera, men ett av dem skal få min stemme. Valget kan bli avgjort ved hjelp av ellemellemetoden.

Ved stortingsvalg er partiprogrammet mye viktigere.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 18:16   #23
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig og fred og religion og politikk og sånt ...

Jeg har vært politisk interessert og engasjert siden jeg var 14, og har til tider vondt for ikke å si hva jeg mener ...
Broren til en av venninnene mine (som tilhører de blå) har alltid tittelert meg med "rødstrømpen", "lillekommunisten" og "kjælenavn" i den gata.

Jeg er trofast når jeg stemmer, og er "nyheter-holiker".

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 21:17   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig og fred og religion og politikk og sånnt ...

Jeg har funnet et parti som rent ideologisk og tankemessig er sånn noenlunde på nett med meg. Mer enn de andre, i hvert fall. Ellers så følger jeg ok med i aviser og på nyheter. Men debattprogrammer orker jeg ikke å se. Jeg blir så rasende.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 21:38   #25
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig og fred og religion og politikk og sånt ...

Jeg får store problemer med blodtrykket av å se de utrolig dårlige debattprogrammene som Tabloid, Holmgang og dets like.

Stortingsvalget er for meg relativt bankers. Jeg stemmer alltid det samme, og kommer alltid til å gjøre det tror jeg.
Kommunevalget blir litt annerledes, men jeg kommer uansett til å gjøre mitt beste for at nåværende styre blir kastet langt til havs, og kommer til å stemme rødt. Hvor rødt er jeg ikke sikker på enda.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 21:46   #26
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Krig og fred og religion og politikk og sånt ...

Jeg stemmer fast, omtrent uten unntak, på AP ved Stortingsvalg, og SV ved kommunevalg.

Jeg er nok noe over middels engasjert i enkelte politiske spørsmål, jeg er voldsomt engasjert i innvandringsspørsmål, og heller labert interessert i enkelte deler av politikken. Av en eller annen grunn, er jeg ikke så voldsomt interessert i miljøpolitikk. Har aldri vært det heller, selv ikke da jeg var ung i AUF.

Klart, jeg gjør det jeg kan for miljøet, og resirkulerer og alt det der, sparer strøm der vi kan, og bærer blikkbokser flere hundre meter til nærmeste dunk, men er ikke engasjert i politikken, det blafrer forbi på nyhetene.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 21:55   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig og fred og religion og politikk og sånt ...

Jeg blir helt enkelt fornærmet av det de presterer å kalle debattprogram nu til dags :savner Heradstveit:.

Men da jeg sto ved et politisk vannskille for en del år siden - jeg innså at jeg ikke lenger hørte til i folden - samlet jeg inn alle partiprogrammene og leste det meste. Selv det som var uaktuelt. Nå har jeg, som Polyanna, havnet et sted jeg føler meg hjemme ideogisk sett. Jeg skulle ønske de hadde litt mer karisma, tross alt, i dette tabloidsamfunnet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 22:00   #28
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Krig og fred og religion og politikk og sånt ...

Jeg har vært politisk engasjert siden jeg gikk på videregående, og synes det er rørende å møte elever som er aktive i politikken og ikke bare er opptatt av festing og råning. Nå har jeg hatt en pause på flere år fra politikken, men har tenkt å bli med igjen. Jeg har stått på lister og gjør det gjerne igjen, og jeg har vært trofast mot samme parti så lenge jeg har hatt stemmerett.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 22:34   #29
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Krig og fred og religion og politikk og sånt ...

Jeg står på liste, så jeg må vel sies å være engasjert.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 23:15   #30
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krig og fred og religion og politikk og sånt ...

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg får store problemer med blodtrykket av å se de utrolig dårlige debattprogrammene som Tabloid, Holmgang og dets like.

Stortingsvalget er for meg relativt bankers. Jeg stemmer alltid det samme, og kommer alltid til å gjøre det tror jeg.
Kommunevalget blir litt annerledes

Fullstendig enig

Jeg er godt over middels engasjert i politikk, og gleder meg vilt til jeg skal undervise i neste års nye fag i videregående: politikk og menneskerettigheter.

Jeg synes imidlertid ikke det er spesielt rart at mange velger "rart" i kommunevalg. Det er veldig vanskelig å orientere seg skikkelig i lokale saker, når media hele tiden får det til å se ut som om alt dreier seg om rikspolitikk og de sentrale partilederne. Det kan være veldig store forskjeller fra AP sentralt til et lite lokallag, f.eks. I tillegg synes jeg personvalget er veldig viktig i kommunevalget -det er besynderlig hvor mange underlige personer som står høyt opp på partienes lister...Men jeg har som sagt full forståelse for at mange ikke får med seg alt dette ved kommunevalg.

Snippa er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no