Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Statussymbol

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-07, 11:43   #121
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statussymbol

Polyanna: Nydelig analogi. Og herlig å få lære så mye nytt av noen som er så kunnskapsrik som deg!
(Skulle gjerne ha spurt om en hel masse, men jeg har ikke tid. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 11:56   #122
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Statussymbol

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det ER den faktisk. Biodiesel er så godt som CO2-nøytral: Plantene den lages av absorberer en viss mengde CO2 mens de vokser, og dieselen slipper samme mengde CO2 ut igjen. Selve esterifiseringen av biooljen koster litt energi, og så går det litt i transport, men det samme gjør raffinering og transport av olje til diesel. Så netto er gir biodiesel null-utslipp av CO2. (Jeg var prosjektleder for å starte biodieselforsøk i Norge for mer enn 10 år siden - dette kan jeg litt om, og jeg er ganske stolt over at det ENDELIG blir noe av. )

OK, men da synes jeg at det blir feil å kalle det for en CO2 avgift. Da burde det kanskje heller kalles for en fossilbrennstoff-avgift eller noe sånt, for jeg synes det er misvisende.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 12:28   #123
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statussymbol

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men med tanke på at det jo er mye bedre med vannkraft enn med annen kraft, hvorfor trakk regjeringen tilbake fordelen bl.a. bønder og andre med store eiendommer hadde med at de kunne starte mikrokraftverk, eller var det bare det at de la på en vanvittig avgift som ikke kunne løses ut?

Ja, søren , hvorfor var det igjen? Jeg var på et seminar der det ble forklart, men ikke pokker om jeg husker grunnen. Men den var veldig logisk. Sånn som ordningen var fikk den en veldig utilsiktet og uheldig bivirkning. Men hva det var.... Hm. Pokkers hullete gravidehjerne. Sorry.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no