Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen med erfaringer fra noen av disse stedene i Danmark?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-07, 20:22   #21
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med erfaringer fra noen av disse stedene i Danmark?

Jeg husker sant å si ikke hvordan strendene var på Fyn. Det er mange år siden jeg var der. Men det er masse fine slott og herregårder, jeg tror det var dette vi besøkte. Masse å se på både ute og inne, labyrint og lekeplass og koselig kafe. I Odense fins bl.a. H.C. Andersens hjem og museum.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 20:27   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen med erfaringer fra noen av disse stedene i Danmark?

Egeskov slot er et besøk verdt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 20:34   #23
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med erfaringer fra noen av disse stedene i Danmark?

Jeg sitter med "Feriehuse" sin katalog med utleieboliger i Fyn, og der står det litt om disse attraksjonene:
- Fun Park Fyn (utendørs sommerland/badeland)
- Fjord- og Bæltcentret (www.gounderwater.com)
- Fyrtøyet (www.fyrtoejet.com) kulturhus for barn
- Sommarland syd (forlystelsespark)
- Egeskov Slot (www.egeskov.com)
- Johannes Larsens Museet (www.kert-mus.dk)
- Den Fynske Landsby (www.odmus.dk) Frilandsmuseum
- Odense Zoo (www.odensezoo.dk)
- Tanekær Slotsmølle (www.rudkom.dk/museum)
- Kolding hus (www.koldinghus.dk)
- Valdemars Slot (www.valdemarsslot.dk)
- Danfoss Universe (www.danfossuniverse.dk) Opplevelsespark naturfenomener
- Danmarks Jernbanemuseum (www.jernbanemuseum.dk)
- Naturama (www.naturama.dk)
- Nyborg Svømme- og Badeland (www.ni-f.dk)
- Fredericia Badeland (www.f-i-c.dk)
- Grimmerhus Keramikmuseum (www.grimmerhus.dk)
- Asgård Badeland (www.hasmarkcamping.dk)

Jøsses, ble mye dette. Noe ligger utenfor Fyn også, det er vel det som regnes som innen rimelig reiseavstand vil jeg tro.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 21:28   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med erfaringer fra noen av disse stedene i Danmark?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Spørsmål:
- Hvordan er strendene på Fyn?
- Er det mye vind/bølger?
- Attraksjoner (utover det som er nevnt allerede)?

Jeg har ikke vært på Nord-Fyn. Strendene på Sør-Fyn er flotte, synes jeg. Men det er mulig vi har vært ekstra heldige med været og da blir jo alt flott.. Det er mye å finne på på Fyn og det er relativt lite, lett å komme seg rundt, selv om Fyn i grunnen er en nokså stor øy. Jeg har vært tre ganger i Faaborg, en utrolig sjarmerende liten by. Minsten her kalte den "Gulebyen". Favorittfargen hans er gul og bindingsverkhusene er nokså gule.. Det er kort vei til Svendborg, en litt større, emn like koselig by. Odense er en liten "storby" med både Zoo, H.C. Andersens hus, muligheter til elveturer og shopping. I områdene på Syd-Fyn er det en stor, flott naturlekeplass, gode turmuligheter, sykkelturmuligheter, fine slott (Egeskov er et must) og mye annet. Det går også båt til Tyskland (gjorde iallefall det tidligere) og båt til mange flotte øyer sør for Fyn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 21:30   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med erfaringer fra noen av disse stedene i Danmark?

Mamsen oppsummerer ganske fint, så jeg etterpå.

Det er forøvrig lite vind og bølger på Syd-Fyn. Det ligger lunt til i forhold til f.eks. vestkysten av Jylland og klimaet er noe mer stabilt der nede.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 21:39   #26
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen med erfaringer fra noen av disse stedene i Danmark?

Vi var i Ebeltoft, og stortrivdes. Vi la litt penger i sommerhuset vårt(hadde svømmebasseng bl.a.) og et lønte seg, felere dager med regn.

Fra Ebeltoft er det kun kort tid til:
-Ebeltoft dyrehage.
-Akvarium(husker ikke hva det heter) men de må jeg skryte av, minsta var bare 2 mndr når vi dro dit og den stolte strebror kjøpte ett kosedyr, en hammerhai til henne. Denne er ALT for henne, og etter flere leiteaksjoner etter denne sendte jeg de en mail, hvor de sendte meg en ny i posten hjem hit. Husker navnet nå: www.kattegatcentret.com
-Djurs sommerland www.djurssommerland.dk

God tur.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 21:45   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med erfaringer fra noen av disse stedene i Danmark?

Trixie: Kattegatcentret er i Grenaa, en liten by en halvtimes kjøring fra Ebeltoft. Anbefaler å kjøre landeveien langs kysten, det er koseligst!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 21:50   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med erfaringer fra noen av disse stedene i Danmark?

Jeg har badet der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 22:23   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med erfaringer fra noen av disse stedene i Danmark?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vestkysten er nydelig, men jeg har aldri opplevd at det er mulig å bade på strendene der og jeg har vært på vestkysten et tosifret antall ganger.

Jeg er jo Stavangerjente og vant til litt vind i håret og bølger. Jeg trives best med litt luft rundt meg og Jærstrendene er flotte! Av denne grunn liker jeg forsåvidt også Jyllands vestkyst, men du har rett i at det ofte ikke er så badevennlig :dulter på Maximillia:

I Faaborg i fjor sommer (2006) var det 24 grader i sjøen og 30 i lufta!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 22:44   #30
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen med erfaringer fra noen av disse stedene i Danmark?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg deler Kristins begeistring for Faaborg.

Vestkysten er nydelig, men jeg har aldri opplevd at det er mulig å bade på strendene der og jeg har vært på vestkysten et tosifret antall ganger.

Jeg har badet massevis på vestkysten.
Elsker å bade der jeg, selv om det er håpløst å løpe ut i vannet for man løper og løper o gløper og har fortsatt bare vann til knærne.
Barnevennlig er det også, for det er utrolig langgrundt der. (i allefall er vi har vært) Man må gå maaaaaaaaaaange meter ut får å få vann opp til magen.
Så selv med store bølger er det barenevennlig, for bølgene bryter langt fra stranden.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 23:02   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med erfaringer fra noen av disse stedene i Danmark?

Det ble vestkysten. Kompromiss med de andre, samt hva som var tilgjengelig. Skal ha hus med svømmebasseng, så det blir nok bading på oss uansett.

Takk for alle svar!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 22:13   #32
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen med erfaringer fra noen av disse stedene i Danmark?

Det blir sikkert flott - lurt å leie hus med svømmebasseng.

Og hvis dere ikke har bestillt ennå - se etter et hus med boblebad som tar fire personer istedenfor to. Vår erfaring er at de som tar fire (eller fler!) er mye bedre - kjappere å få igang blant annet!

  Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 10:04   #33
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Noen med erfaringer fra noen av disse stedene i Danmark?

Vi var to uker på Vest-Fyn i sommer, på et sted som heter Sandager Nes.
Det ligger ut mot LilleBælt, og vi storkoste oss. 30m til stranda, og sjøen var rolig, så det var fint for ungene.

Vi fartet litt rundt på Fyn; FunPark Fyn (greit sted, men ta med mat, for maten de solgte der var elendig!) , besøksbondegårder, og til Legoland tok det 1,5 t å kjøre. Dagstur til Tyskland, badeland på de grå dagene, Odense...
Nei, skal vi til Danmark igjen, drar vi nok igjen til Fyn - har lyst til å utforske områdene i sør.

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 10:12   #34
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen med erfaringer fra noen av disse stedene i Danmark?

Danmark er flott. Vi bodde her for noen år siden. Da var vi to familier med barn på 2 år og tenåringsbarn. Har fant vi aktiviteter for alle.
Vi var ikke heldige med været men siden området hadde et stort innendørs badeanlegg, restauranter og andre aktiviteter så var ikke det noe problem.

http://www.lalandia.dk/Badeland#frames(content=)

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 10:19   #35
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med erfaringer fra noen av disse stedene i Danmark?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det ble vestkysten. Kompromiss med de andre, samt hva som var tilgjengelig. Skal ha hus med svømmebasseng, så det blir nok bading på oss uansett.

Takk for alle svar!

Tar dere i mot campingturister i hagen da?
:smiske:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no