Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Disse flaggene igjen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-09, 14:09   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Disse flaggene igjen

Jeg vet diskusjonen om flaggbruk var oppe i fjor også, men jeg blir nå invitert av ungdomskole.bekjente inn i FB-gruppen "For oss som kun vil ha det norske flagget i 17 mai...". Naivt nok er min hovedtolkning når jeg ser bilder som dette under at de ikke-norske flaggene brukes som en "Se, vi med opprinnelse i xxx vil også være med og feire Norges dag". Ikke at de markerer et politisk standpunkt om at de ønsker at Norge skal bli nigeriansk eller whatever.

Er det vanlig å bruke andres flagg i 17.mai-toget som en politisk markering? En fra SV har gjort det her for noen år siden, men det er det eneste tilfellet jeg har hørt om.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 14:09   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Det er selvfølgelig en krigserklæring å gå med andre lands flagg åpent på 17. mai. Nå skal du ikke være så naiv, Balanse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 14:12   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

I Stavanger (som bildet er hentet fra) har det alltid vært allslags flagg i toget 17. mai, og jeg har alltid tenkt det samme som deg Balanse.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 07:39   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

I Stavanger (som bildet er hentet fra) har det alltid vært allslags flagg i toget 17. mai, og jeg har alltid tenkt det samme som deg Balanse.

Enig. Jeg blir provosert over de som mener at dette er en politisk erklæring.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 14:12   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Jeg ville blitt direkte snurt om noen hadde trodd at jeg ville være med å støtte en slik gruppe, jeg for min del.

Jeg aner ikke om det er vanlig, men jeg har i alle fall aldri tolket det slik.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 14:17   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Jeg vet ikke om det er politikk eller hva det er, men jeg synes at den dagen kan forbeholdes norske flagg. Det er flott med nasjonaldrakter fra alle land, der en kan vise at "Se, vi med opprinnelse i xxx vil også være med og feire Norges dag", men flagget må være norsk.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:27   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ville blitt direkte snurt om noen hadde trodd at jeg ville være med å støtte en slik gruppe, jeg for min del.

Jeg aner ikke om det er vanlig, men jeg har i alle fall aldri tolket det slik.

signerer..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 14:16   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Jeg syns det er helt kurant med ett lands flagg alene på landets nasjonaldag. Det være uavhengig hvilket land det er snakk om.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 10:45   #9
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns det er helt kurant med ett lands flagg alene på landets nasjonaldag. Det være uavhengig hvilket land det er snakk om.

Enig. 17. mai er vår grunnlovsdag. Det er den dagen vi forbinder med at Norge ble selvstendig land. Siden det nå er sånn at alle land har sine flagg, syns jeg det er naturlig at det er det norske flagget som brukes til å markere 17. mai med.

Og tilsvarende at Samefolkets dag i februar(?) markeres med sameflagget.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 10:56   #10
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Jeg har hørt at de som er fra Burundi i Norge gjerne vil være med å feire hhv samedagen og 4.juli med flagget til Burundi og muligens Argentina. Det er til vurdering i hhv Sametinget og 4.julikomitéen i Oslo. Boot Boys (de tre som fremdeles er aktive) skal også ha meldt sin interesse i å delta på arrangementet i Cubaparken, med henvsning om at de vil bidra til et enda større mangfold for arrangementet. Irans president har søkt stillingen som borgermester i Kardemomme by.

For øvrig så er den tyske trikoloren fra Weimarrepublikkens dager og forbindes ikke med nazisme.

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 11:00   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

For øvrig så er den tyske trikoloren fra Weimarrepublikkens dager og forbindes ikke med nazisme.

Den forbindes (i betydningen assosieres) med nazisme, jo, av ganske mange, selv om det selvsagt ikke er et nazistisk flagg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 14:19   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor, Nenne. Er det så mye tvil om at det er Norges nasjonaldag? Går det i det hele tatt an å oppholde seg i Norge i mai og være i den ringeste tvil om at det er grunnloven som har bursda'?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 14:22   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor, Nenne. Er det så mye tvil om at det er Norges nasjonaldag? Går det i det hele tatt an å oppholde seg i Norge i mai og være i den ringeste tvil om at det er grunnloven som har bursda'?

Er det like kurant å komme i bursdag til et barn og inkludere alle de andre barna der som om det er deres dag også? Det er, syns jeg, like lite greit å inkludere alle barn i et selskap som hovedpersoner som det er å inkludere alle flagg på Norges dag. Som Nenne sier, så er det noe helt annet med nasjonaldrakter.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 14:35   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er det like kurant å komme i bursdag til et barn og inkludere alle de andre barna der som om det er deres dag også? Det er, syns jeg, like lite greit å inkludere alle barn i et selskap som hovedpersoner som det er å inkludere alle flagg på Norges dag. Som Nenne sier, så er det noe helt annet med nasjonaldrakter.

Jeg har (tydeligvis) et svært lite høytidelig forhold til flagg, og klarer ikke helt se sammenhengen mellom 17. mai og en barnebursdag.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 15:14   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er det like kurant å komme i bursdag til et barn og inkludere alle de andre barna der som om det er deres dag også? Det er, syns jeg, like lite greit å inkludere alle barn i et selskap som hovedpersoner som det er å inkludere alle flagg på Norges dag. Som Nenne sier, så er det noe helt annet med nasjonaldrakter.

Jeg er ikke helt bursdagssammenhengen. Det måtte i så fall blitt om man skulle nekte andre enn bursdagsbarnet å ha på finstasen sin, fordi det bare skal være bursdagsbarnets dag? Og det blir da ganske urimelig?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 22:38   #16
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor, Nenne. Er det så mye tvil om at det er Norges nasjonaldag? Går det i det hele tatt an å oppholde seg i Norge i mai og være i den ringeste tvil om at det er grunnloven som har bursda'?

Jeg er enig!

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 06:48   #17
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Det med andre lands flagg har aldri vært noe sak før noen "chancers" fra venstresida gjorde det til en issue i Oslo i fjor. Raddisene har i alle år feira at de tar avstand fra tradisjonell 17.mai med s.k. alternativ 17.mai på Cuba, med intellektuelle og hipstere og etnisk. Og dem om det. Vanlige innvandrere, derimot, er stolte av å kunne delta tradisjonelt da 17.mai i alle år har vært den dagen da man har INKLUDERT alle under samme symbol. Religiøse flykninger omfavner ihverfall dagen med åpne armer. Og det er en viss turisttilstømning for å oppleve atmosfæren. Er nok en viss gryende retorikk fra muslimsk religiøst hold om at man ikke liker å markere med et kors-symbol, men foreløpig er dette ikke noe problem. Men igjen er det vel spørsmål om ikke hele det 17.mai handler om er forenlig med det verdigrunnlaget i det hele tatt.

En annen sak er vel om ikke 17.mai etterhvert vil forvitre til en slags relativ FN-inspirert kulturell greie som mer speiler det folk føler i dagens samfunn. Og videre utspille sin rolle og bli marginalisert. Den som lever får se.

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 07:47   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

En annen sak er vel om ikke 17.mai etterhvert vil forvitre til en slags relativ FN-inspirert kulturell greie som mer speiler det folk føler i dagens samfunn. Og videre utspille sin rolle og bli marginalisert. Den som lever får se.

Det er selvsagt ikke mulig å spå om hva som vil skje i fremtiden, men med den oppslutningen 17. mai-feiringen har i dag, anser jeg det for å være uhyre lite sannsynlig i uoverskuelig fremtid.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 11:28   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

En annen sak er vel om ikke 17.mai etterhvert vil forvitre til en slags relativ FN-inspirert kulturell greie som mer speiler det folk føler i dagens samfunn. Og videre utspille sin rolle og bli marginalisert.

Og er det nødvendigvis en dårlig ting? En kulturell greie som speiler det folk føler i dag?

Én ting er å feire nasjonaldagen når man er et land som har vært gjennom tøffe tider, trange kår, krig osv. Men p.t. er vi så himla superior, vi er blant de mest vellykkede på kloden. Beste land å bo i i verden, vi er rikest, og har generelt minst problemer. Og da synes jeg vel kanskje ikke vi trenger den tradisjonelle 17. mai-feiringen like mye som før. Det er kult med en festdag, så absolutt. Og det er hyggelig å feire landet vårt. Men å feire landet slik det er i dag, flerkulturelt (i hvert fall pittepittelitt) og tett sammenvevd med andre land, synes jeg vel egentlig er mer naturlig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 09:20   #20
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Og er det nødvendigvis en dårlig ting? En kulturell greie som speiler det folk føler i dag?

Én ting er å feire nasjonaldagen når man er et land som har vært gjennom tøffe tider, trange kår, krig osv. Men p.t. er vi så himla superior, vi er blant de mest vellykkede på kloden. Beste land å bo i i verden, vi er rikest, og har generelt minst problemer. Og da synes jeg vel kanskje ikke vi trenger den tradisjonelle 17. mai-feiringen like mye som før. Det er kult med en festdag, så absolutt. Og det er hyggelig å feire landet vårt. Men å feire landet slik det er i dag, flerkulturelt (i hvert fall pittepittelitt) og tett sammenvevd med andre land, synes jeg vel egentlig er mer naturlig.

Jeg vil vel tro at ganske mange vil være uenig med deg i dette. Men kanskje ikke høyt utdannede kvinner mellom 20 og 45 på foreldreportalen.no

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no