Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hudvennlig og fin foundation

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-13, 17:26   #1
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Hudvennlig og fin foundation

Det er flere tråder på akkurat dette, noen ganske nylig, men jeg håper noen er klar for en ny runde. Jeg har lenge brukt Max Factor Colour Adapt Foundation med noen lunde bra resultat, men jeg har et par ting som gjerne skulle vært bedre. Den er litt tørr for min hud, som variere fra normal mot tørr, men likevel ikke lett å finne en som er merkbart bedre. Den er også vanskelig å vaske av, jeg minstenker det er de silikonbaserte ingrediensene som gir både den myke, forholdsvis lette konsistensen, mens på den andre side gjør den vanskelig å få ordentlig av. Over tid mistenker jeg den gjør huden tørrere også.

Hovedingrediensen i alle Max Factor foundationtypene jeg har brukt er Cyclopentasiloxane, og lenger ned på listen er der i tilleggg så og si alltid Dimethicone Crosspolymer, Dimethicone, PEG-10 Dimethicone Crosspolymer, PEG/PPG-18/18 DimethiconeAlcohol, Hydrogen Dimethicone. Alle er nært beslektede stoffer. Når lurer jeg på om der er alternativer til disse. Jeg søker altså noe fritt for disse ingrediensene, men likevel en type flytende eller krembasert foundation.

Noen som har tenkt i samme bane?

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 20:59   #2
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hudvennlig og fin foundation

Etter å ha tenkt og søkt litt på nettet har jeg bestemt meg for å prøve Dr. Hauschas Translucent Make-up. Det trenger ikke være helt økoligisk, men ingen hindring i hvert fall.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 21:03   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.021
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hudvennlig og fin foundation

Jeg lurer litt på den nye CC cream fra Clinique. Noen som har formening om dette kunne vært noe i den leia?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 21:59   #4
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hudvennlig og fin foundation

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg lurer litt på den nye CC cream fra Clinique. Noen som har formening om dette kunne vært noe i den leia?

Ja den virker veldig lovende, noterer den på listen

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 22:11   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.868
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hudvennlig og fin foundation

Jeg synes brunkremer, foundation og sånne puddergreier er ekle å ha på, de lukter vondt og huden føles stiv.
Men så kjøpte jeg CC cream fra Max Faxtor. Bruker den over vanlig dagkrem. Liker den veldig godt faktisk. Har brukt den nesten daglig i flere uker nå. Har sluttet med concealeren min når jeg bruker denne. Føles fin.
De fra dyrere merker er sikkert enda bedre.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 22:23   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.936
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hudvennlig og fin foundation

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg lurer litt på den nye CC cream fra Clinique. Noen som har formening om dette kunne vært noe i den leia?

Jepp, den har jeg og er meget fornøyd. Dersom man, som meg, har tørr hud, anbefales det å ta den på rett etter fuktighetskremen. Da blendes den finest inn.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 14:47   #7
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hudvennlig og fin foundation

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg synes brunkremer, foundation og sånne puddergreier er ekle å ha på, de lukter vondt og huden føles stiv.
Men så kjøpte jeg CC cream fra Max Faxtor. Bruker den over vanlig dagkrem. Liker den veldig godt faktisk. Har brukt den nesten daglig i flere uker nå. Har sluttet med concealeren min når jeg bruker denne. Føles fin.
De fra dyrere merker er sikkert enda bedre.

.

Ja, det er finest med myke og lette typer. Jeg ser CC cream fra Max Factor har cyclopentasiloxane som hovedingrediens og det er akkurat denne jeg prøver å finne alternativ til. Max Factor kremer er ofte lette, myke og lett å ta på, men likevel noe tørre og jeg syns det krever mye å bli helt ren igjen om kvelden. Jeg har brukt flere av Max Factor foundation-typene og de er ganske bra, men alle har cyclopentasiloxane som hovedingrediens. Jeg vet jeg er prikete nå, men jeg prøver å finne noen som føles litt annerledes.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 16:08   #8
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hudvennlig og fin foundation

Jeg sverger til kanebo sensai. Jeg har også normal/tørr hud.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no