Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Sammenheng mellom fiskeallergi og skalldyrallergi?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-07, 11:10   #1
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.814
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sammenheng mellom fiskeallergi og skalldyrallergi?

Jeg lurer på om noen vet noe om dette jeg?

Min gutt på vel 2 år er allergiker. Blandt annet er han allergisk mot forskjellige fisketyper. Torsk er han veldig allergisk mot, reagerer anafylaktisk på det. Makrell, sild, sardiner, laks er han noe mindre allergisk mot, med utslett rundt munnen (ligner elveblest).

Vi har derfor ikke turd å gi han skalldyr av noe slag. Er det noen som vet om sannsynligheten for at han er allergisk mot dette også? Altså om det er sannsynlig at det er en sammenheng mellom fiskeallergi og skalldyrallergi? (han er allergisk mot egg, melk, nøtter og erter også)

Vi kan selvfølgelig spørre barnelegen vår om å teste han på dette, men det er lenge til vi skal på kontroll igjen.

Det er litt skummelt å prøve ut hjemme synes jeg, siden han har hatt svært kraftig allergisk reaksjon mot torsk. Vi har ikke lyst til å oppleve det igjen.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no