Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Innafor med utearbeid første påskedag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-19, 09:55   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Innafor med utearbeid første påskedag?

Jeg har jo selv ikke noe forhold til påsken annet enn deilig vårfri og har altså noen ting ute som absolutt burde vært gjort. Ikke motorisert altså, men en gedigen dunge med ved som det haster med å stable før det skal graves her i mai. Er sånne ting som stabling av ved og vasking av vindu OK på første påskedag?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 09:58   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Jeg synes ikke det, men ingen kan vel nekte deg, så lenge det ikke bråker.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 09:59   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

I min bok er det ok hele påsken. Jeg hadde ikke startet motorsags eller borret i veggen. Type stille ting har jeg drevet med hele påsken.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 10:03   #4
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Veldig innafor hos meg. Jeg hadde reagert negativt dersom noen hadde brukt hageredskap som bråker, men ellers synes jeg folk må få kose seg med litt hagearbeid i påsken.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 10:15   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Jeg synes det er helt innafor så lenge det ikke bråker.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 10:20   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Jeg synes ikke det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 10:31   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.162
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Helt greit.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 10:37   #8
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Helt i orden i min bok.
Ville ikke brukt ting som bråker for mye, men kunne fint brukt noe som lagde noe lyd.
Naboen min er forresten pastor, og han har jobbet i hagen i hele påsken, mellom prekner og arrangementer.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 10:44   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Vi bor i gate hvor det bor en prest og et svært kristent ektepar. Vi har alltid tatt hensyn og bråker ikke på sånne røde dager.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 10:45   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Veldig innafor hos meg. Jeg hadde reagert negativt dersom noen hadde brukt hageredskap som bråker, men ellers synes jeg folk må få kose seg med litt hagearbeid i påsken.

Det er jeg enig i, men det er mye hagearbeid som bråker mindre og og gjør mindre av seg enn stabling av ved og vasking av vinduer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 10:48   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Ja, virkelig! Ville ikke kastet vedlass rundt meg akkurat, men å stable ved bråker vel ikke noe?

Jeg er helt enig i at man kan droppe bråkete aktiviteter, men at noen få religiøse her til lands skal diktere at alle andre ikke kan rake i hagen eller vaske vinduer er da ganske ekstremt? Hvordan tenker dere som mener at det ikke er greit?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 10:52   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Det kommer vel litt an på både vedstablingen og vindusvaskingen. Vindusvasking her i området er ikke en lydløs og dempet affære, det er høye eneboliger, mange vindu, mye rigging og spyling.

Jeg liker ro og helligdagsfred, men jeg synes som sagt folk må kunne gjøre hagearbeid etc som ikke bråker.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 10:56   #13
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Jeg er for fjerning av lov om helligdagsfred og mener at religion og religiøs utøvelse bør være en privatsak. Så for meg må man gjerne jobbe ute første påskedag.
Jeg velger likevel ikke å gjøre det selv, fordi vi har veldig kristne konservative naboer. Litt teit egentlig, for jeg vet ikke når våre muslimske naboer har sine merkedager og vi tar jo ikke hensyn til dem.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 10:57   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det kommer vel litt an på både vedstablingen og vindusvaskingen. Vindusvasking her i området er ikke en lydløs og dempet affære, det er høye eneboliger, mange vindu, mye rigging og spyling.

Jeg liker ro og helligdagsfred, men jeg synes som sagt folk må kunne gjøre hagearbeid etc som ikke bråker.

Ok, da skjønner jeg bedre. Det er ikke slik vindusvasken foregår i mitt hus, akkurat.

Sånn generelt kan man la være å bråke folk flest har fri, syns jeg, og ikke kun i påsken.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 11:05   #15
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Det er snakk om bøtte, klut og nal ja. Ikke høytrykkspyler og stilas.

Så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor noen kan reagere på ting som ikke bråker, men som man bare ser om man går forbi.

I kommunen jeg bor så er det forresten mye arbeid på røde dager på våren da det er mye landbruk her og det må legges opp etter været og ikke etter kalender.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 11:14   #16
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Innafor synes jeg. Har jeg pusset og lakket hagemøbler, raket løv og naboen har malt huset i påsken.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 11:19   #17
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Innafor så lenge det ikke bråker. Vinkelsliper, som vår nabo holder på med akkurat nå er ikke innafor.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 12:11   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Jeg tenker at utearbeid, som raking av plen og sette ut blomster er «innafor» bygge platting er derimot ikke det. Å henge ut tøy er jeg oppvokst med at man i allefall ikke skal gjøre.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 13:59   #19
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Bråking er ikke noe særlig. Alt annet er greit hos meg. Klesvask også. Hva er problemet med det?
Jeg syns det er utrolig herlig med helligdager, men det betyr ikke noe for meg å holde de hellige, hva nå enn det betyr? De er hellige for meg.

Møter vel oss litt døra vi som ikke bryr oss om at det er en religiøs høytid, for vi vil jo gjerne ha fridagene uansett.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 14:06   #20
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innafor med utearbeid første påskedag?

Helt greit i min bok.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no