Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-19, 08:56   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Jeg har konfirmant til neste år, antakeligvis i regi av Humanistisk Forbund. Seremonidatoene er antakeligvis i mai, alle sammen. Det passer ikke for oss å ha konfirmasjonsfest i mai, det bør være i juni eller august/september. Hva ville du tenke om å bli invitert i konfirmasjon hvor seremonien var avholdt i forkant? Er det too weird?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 08:58   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Litt weird, men går det ikke så går det ikke.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 08:59   #3
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Som regel er det vel veldig få av gjestene som får vært med på seremoniene uansett?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 08:59   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Kan dere ha mindre fest med mindre jobb og ha det i mai om det er jobben som gjør at det ikke går. Lei inn alt så at det blir nesten ikke noen jobb for dere? Det er vel kanskje ikke at det går en kveld som er ufordringen men forberedelsen.

Men sånn egentlig så har jeg ikke noe sterke følelser for konfirmasjon, jeg hadde tenkt at det var flott om Herremannen hoppet over det, så sikkert helt greit å ha det senere, men leit for eventuelle gjester som må reise langt to ganger.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 09:02   #5
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

For gjestelista til våre konfirmasjoner, og blant gjestene/vertene i de konfirmasjonene jeg har vært i/skal i, så ville det vært så far out at ingen ville ha kommet på ideen en gang.

Men funker det for dere så er det vel greit.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 09:02   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

I en humanistisk konfirmasjon er det mindre rart enn i en kirkelig. For der får jo stort sett ikke alle gjestene vært med på seremonien uansett.

Men jeg ville syntes det var litt rart. Er det fordi tilreisende gjester ikke kan komme i mai? En liten konfirmasjonsfeiring den dagen det faktisk er seremoni og så en større markering for eksempel på konfirmantens fødselsdag dersom det er en tid som passer bedre?

Jeg ville kommet i en konfirmasjonsfest som var en annen tid enn selve seremonien. Og selskapet blir jo sikkert like bra.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 09:04   #7
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Mange steder er ikke sermonilokalet stort nok, så det er begrensninger på antall gjester pr konfirmant som kan overvære seremonien. Sånn sett så tenker jeg at det er innenfor å avholde konfirmasjonsfesten en annen dag, men jeg ville hatt den så nært opptil som mulig, altså juni for deres del.

Men hvorfor passer det ikke med fest samme dag? Dere skal uansett bruke deler av dagen på selve seremonien? Bare nysgjerrig.....

Vet om fler som har hatt fest en annen dag av hensyn til at man ønsket at flest mulig skulle ha andledning til å delta på festen. Spillere i Tippeligaen er ikke så tilgjengelige i sommerhalvåret bl.a.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 09:07   #8
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Jeg hadde konfirmasjonsfesten en annen dato enn konfirmasjonen, dette var i kirken. Vi var tre stk med mange felles og mange ikke-felles gjester som konfirmerte seg samme helg (kun en helg) og det hadde jo vært dumt om bare halve slekta kom liksom. Og å ha 4 slekter i samme selskap ble litt voldsomt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 09:10   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Vi har vært med på fest dagen før (eller var det dagen etter?) selve konfirmasjonen. Noe annet enn samme helg hadde jeg helt klart tenkt var weird, men ikke «too weird».

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 09:16   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Jeg hadde tenkt at det var uvanlig og alternativt, men at det sikkert var en god grunn til det, og hadde ikke hatt noen som helst problemer med det (ikke "too weird" -det tolker jeg som sært på en mer uforståelig måte, og det synes jeg ikke). Jeg har vært i flere bryllup der festen av ulike grunner har vært lenge etter seremonien, så hvorfor ikke. Alle jeg har vært i konfirmasjon til har vært i såpass nær familie (barn av mine eller mannens søsken, eller nære venner) at jeg regner med jeg hadde vært klar over grunnen uansett, og at grunnen ikke hadde vært av typen "vi vil ha det ute og da er det større sjanse for fint vær" eller "det kolliderer med russetreff for storesøster", men det hadde vært mer i retning av "far skal ha en ryggoperasjon uka før" eller "vi må totalrenovere huset etter vannskade, og bor midlertidig i campingvogn".

Men jeg hadde ikke reist langt for å være med på seremonien, hvis jeg ble invitert i begge deler. Da fikk det holde med selskapet. Hadde jeg bodd i samme by hadde jeg møtt opp på begge deler, hvis jeg ble invitert.

(Selskap lørdag når seremonien er på søndag har jeg vært med på flere ganger da, det er vel ikke uvanlig når man har langveisfarende gjester, men det blir jo noe annet).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-03-19 kl 09:31.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 09:16   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Jeg hadde tenkt at det var pussig, men jeg hadde jo kommet likevel. Er det mange som skal være med på både seremonien og selskapet, eller vil de fleste bare komme til selskapet?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 09:20   #12
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Jeg hadde tenkt at det var rart, men regner med vi hadde fått en forklaring og det er jo greit nok. Jeg hadde nok ikke reist langt for å dra på begge deler. Vi har alle det er aktuelt å delta på konfirmasjonen til langt unna og det har alltid vært seremoni og fest samme dag og vi har alltid vært invitert til begge deler.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 09:22   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Eg hadde tenkt at det var greit, viss eg hadde visst grunnen.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 09:24   #14
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg hadde tenkt at det var greit, viss eg hadde visst grunnen.

Samme her.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 09:27   #15
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Synes absolutt at det er litt rart, men jeg ville selvfølgelig kommet likevel. Tror jeg ville slengt ut en forklaring per telefon eller melding i forkant av invitasjonene. Det kan jo være mange veldig gode grunner til sånt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 09:32   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Jeg hadde ikke ofret det en tanke utover at det lå en god grunn bak endringen. Hadde ikke hatt behov for å vite hvorfor heller egentlig. I familien vår så har vi aldri vært med i verken kirke eller HEF seremoni da det alltid har vært sterkt begrenset med plasser.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 09:34   #17
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Takk for svar! Weird, men ikke too weird, kan vi håndtere. Jeg er veldig pragmatisk anlagt rundt disse tingene, og tenker at det ikke bør bety noe for andre enn konfirmanten, ettersom de fleste uansett ikke kan delta i seremonien (maks 10 gjester, og vi utgjør fire av disse plassene). Men jeg har forstått at det er en del do’s and dont’s i konfirmasjonssammenheng, så det er greit å teste det ut her inne først.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 09:40   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Litt rart, men greit nok, ja. Men jeg er temmelig easy-going, da. Bare ikke folk spiser brød til lasagne eller kaller adventskalender for julekalender, så er jeg helt cool.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 09:46   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Det vil sikkert framstå litt weird, men når man tenker etter har det jo virkelig ingen praktisk betydning. I Oslo er det så få som får vært med på seremonien uansett.

Og så deilig å slippe å stresse opp fra Rådhuset for fikse ferdig det siste på festen før gjestene kommer! Jeg tenker stadig på akkurat det puslespillet må jeg innrømme.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 09:48   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Litt rart, men greit nok, ja. Men jeg er temmelig easy-going, da. Bare ikke folk spiser brød til lasagne eller kaller adventskalender for julekalender, så er jeg helt cool.

Vi har alltid hvitløksbrød til lasagne. Og jeg kaller det julekalender. Hadde jo vært krise hvis jeg hadde invitert deg på lasagne-middag i adventstiden.

Til HI: Litt rart, men jeg hadde kommet. Og regnet med det var en god grunn, hadde ikke forventet forklaring.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no