Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

"Knask eller knep", men hva så?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-09, 17:36   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

"Knask eller knep", men hva så?

Skal de ikke gjøre noe selv, da? Når vi gikk julebukk sang vi i det minste en sang eller to ved hver dør. Med risiko for å høres kjerring ut, så lurer jeg bare på det virkelig ikke er noe mer jeg skal instruere Lærlingen om før han dinger på hos naboen?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:43   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Nei, i kveld er det faktisk ikke forventet at de skal gjøre noe mer. Kle seg ut da altså, det skal de, men ikke synge eller noe.

Men jeg skulle ønske ungene gikk litt mer julebukk OGSÅ, og sang julesanger... Det er vel mulig å beholde en gammel tradisjon selv om man får en ny?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:57   #3
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Her er det alltid noen som synger selv om de fleste ikke sier noe.
Jeg syns igrunnen det er greit at de ikke gjør noe, så går det fortere..

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:21   #4
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Jeg synes julebukk er myyyyye koseligere. Åh, jeg vil ha julebukker på døren min i stedet for troll og spøkelser.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:22   #5
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg synes julebukk er myyyyye koseligere. Åh, jeg vil ha julebukker på døren min i stedet for troll og spøkelser.

I oktober?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:24   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Knaske eller knep, en godteri til hver og god tur videre. Enkelt og greit.

Eneste barna som går julebukk her er forøvrig barna som ikke feirer jul (muslimer), en morsom kuriositet.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:28   #7
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Okei. Jeg får bare sende ham ut på legd.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:30   #8
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg synes julebukk er myyyyye koseligere. Åh, jeg vil ha julebukker på døren min i stedet for troll og spøkelser.

Samme her.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:32   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Sier "jatakk, begge deler" jeg. Skumle unger i dag, julebukker i romjula. (Men da er vi ikke hjemme... det kommer julebukker til mine foreldre da, det er dog bare et "julenissetog" bestående av en del unger i slekta. Ingen andre)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:34   #10
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Poenget er vel at de skal skremme. Få ungen til å si uhuuuuuu, så har de gjort sitt..

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:37   #11
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Har nettopp hatt besøk av en gjeng med gutter. De var så høflige og søte, eller oppførte seg ordentlig for de var jo utkledd. De sang for oss, også takket de mange, mange ganger og ga ungene komplimenter. Det var hyggelig, for mange holder bare ut godteskåla og forventer en hel haug.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:40   #12
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Et minimum er at de er utkledd, i hvert fall. Ikke alltid det er tilfelle, og da blir jeg skikkelig skuffa, men jeg er ikke så kjip og kynsik at jeg lar være å gi noe av den grunn.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 20:43   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Et minimum er at de er utkledd, i hvert fall. Ikke alltid det er tilfelle, og da blir jeg skikkelig skuffa, men jeg er ikke så kjip og kynsik at jeg lar være å gi noe av den grunn.

Eldstemann idag: "MÅ jeg kle meg ut?" Han virkelig hater det. Men han er stor nok nå til å godta at det er en del av pakka.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 21:10   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Da hadde jeg svart: Nei, du MÅ ikke kle deg ut, men da får du heller ikke gå snope-tigge-runde. Ditt valg...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 21:17   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Jeg synes godt vi kan ha både knask og knep OG nyttårsbukker. Før var jeg litt sånn motstander av Haloween, men etterhvert som jeg har oppdaget hvor gøy ungene synes det er, og det bare har vært forventningsfulle glade utkledde barn på dørene her, så har jeg innfunnet meg med at sånn er det her nå. Det er en festdag, ungene koser seg, og det er bra.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 21:51   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Da hadde jeg svart: Nei, du MÅ ikke kle deg ut, men da får du heller ikke gå snope-tigge-runde. Ditt valg...

Jeg sa: Nei, du må ikke kle deg ut, men det er vanlig når man skal gå runde på halloween, og det vil se litt rart ut om du kommer i vanlige klær.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 22:02   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Jeg skjønner forsåvidt den, men jeg er litt særere jeg. Meget mulig jeg forandrer meg innen guttungen blir så gammel... jeg ser ikke det som utenkelig. Men pr i dag så hadde jeg sagt noe annet, for ja, det SER veldig dumt ut når de ikke engang gidder prøve... jeg forvener ikke avanserte kjøpe-kostymer og masse sminke, jeg synes jentungen med en svart søppelsekk over kroppen, med hull i bunnen som hodet stakk ut gjennom, med svart plast knyttet rundt håret var sjarmerende utledd også jeg.

Men skal de ut på snopetiggerunde i en slik runde som dette, så synes jeg utkledning er "obligatorisk", det hører jo med. Så, jeg skal svelge mange kameler før jeg tillater guttunge å gå på slik runde uten utkledning...

Men som sagt, jeg ser for meg at årene som kommer kommer til å bringe med seg en del kameler...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 22:08   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg skjønner forsåvidt den, men jeg er litt særere jeg. Meget mulig jeg forandrer meg innen guttungen blir så gammel... jeg ser ikke det som utenkelig. Men pr i dag så hadde jeg sagt noe annet, for ja, det SER veldig dumt ut når de ikke engang gidder prøve... jeg forvener ikke avanserte kjøpe-kostymer og masse sminke, jeg synes jentungen med en svart søppelsekk over kroppen, med hull i bunnen som hodet stakk ut gjennom, med svart plast knyttet rundt håret var sjarmerende utledd også jeg.

Men skal de ut på snopetiggerunde i en slik runde som dette, så synes jeg utkledning er "obligatorisk", det hører jo med. Så, jeg skal svelge mange kameler før jeg tillater guttunge å gå på slik runde uten utkledning...

Men som sagt, jeg ser for meg at årene som kommer kommer til å bringe med seg en del kameler...

Jeg sa som jeg sa av to grunner: For det første regnet jeg med at han da selv ville trekke den konklusjonen at han burde ha på seg en utkledningsdrakt, noe som stemte. For det andre har ikke det med utkledning hatt noe med å ikke gidde å gjøre hos han, han har virkelig fått helt hetta hver gang det har vært karneval i barnehagen. Det har gjort han så usikker at det er på linje med å kreve av han at han skal stupe fra timeter'n. Så jeg tenkte han fikk føle litt på det selv, hva var mest ønskelig - å ha på seg utkledningsklær eller å se malplassert ut.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 23:45   #19
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg synes godt vi kan ha både knask og knep OG nyttårsbukker. Før var jeg litt sånn motstander av Haloween, men etterhvert som jeg har oppdaget hvor gøy ungene synes det er, og det bare har vært forventningsfulle glade utkledde barn på dørene her, så har jeg innfunnet meg med at sånn er det her nå. Det er en festdag, ungene koser seg, og det er bra.

Ikke sant!
Dessuten, vi trenger noe å lyse opp i høstmørket med.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 23:51   #20
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Knask eller knep", men hva så?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg sa som jeg sa av to grunner: For det første regnet jeg med at han da selv ville trekke den konklusjonen at han burde ha på seg en utkledningsdrakt, noe som stemte. For det andre har ikke det med utkledning hatt noe med å ikke gidde å gjøre hos han, han har virkelig fått helt hetta hver gang det har vært karneval i barnehagen. Det har gjort han så usikker at det er på linje med å kreve av han at han skal stupe fra timeter'n. Så jeg tenkte han fikk føle litt på det selv, hva var mest ønskelig - å ha på seg utkledningsklær eller å se malplassert ut.

Det er jo et poeng. Et alternativ kunne jo vært at han fikk godteri hjemme i stedet for å gå rundt utkledd, kanskje. Man jo ikke gå en sånn runde for å feire Halloween. Men han hadde kanskje lyst til å dra sammen med venner?

Den minst utkledde på døra mi i dag hadde laget "bandasje" av dopapir. De mest utkledde var noen 10-åringer (eller 11-12?) som hadde fancy parykker og stilig sminke. Det synes jeg er litt gøy, når "så store" barn ser gleden i å kle seg ut og gjøre noe ordentlig ut av det. Derimot er det ikke sjarmerende med 13-åringer som går "knask eller knep" bare for å få en anledning til å kaste egg på rutene til folk, og som har gjort seg mindre flid med kostymene. (Men dette var totalt avsporing, og ikke rettet til Kattas sønn!)

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no