Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

"Flaue" julegaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 23:19   #41
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Har ikke fått særlig mange flaue gaver. Fikk en gang noen veldig stygge hunder (med stråhatt) som sto og gav hverandre en klem (to stykker som satt sammen) Fyren jeg fikk gaven av var jeg egentlig litt småforelska i - helt til den jula (jeg var kanskje 18)

Ja, takk, du. Jeg var overbevist om at jeg skulle få parfyme jeg. Samme størrelse på pakka, og når jeg ristet på den, så skvalpet det. Så åpnet jeg den, også var det en fullstendig meningsløs dings; en lags sylinder, med en spiral av plast i midten, som var fylt med vann. Når jeg snudde den opp-ned kom det blå bobler ut og skle ned spiralen. Så kunne jeg snu den - samme regla om igjen.

Ikke så forelska lenger.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 23:27   #42
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Ingen flaue gaver og ikke er jeg så opptatt av hva jeg får heller.
Pleier å få ting jeg/vi trenger.

Ellers liker jeg å gi bort tullegaver da og de rosa elefantene er noe jeg meget gjerne hadde gitt bort i gave.

Mannen fikk rød oppvaskbørste formet som et hjerte med diamanter på til bursdagen sin.
Han holdt på å forgå av glede : ja, særlig:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 23:28   #43
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Haha, jeg husker en gang vi feiret jul sammen med onkelen min (ikke han med gravkransene). Han hadde med den nye samboeren sin, og under hele middagen satt han og hintet om den fine gaven hun skulle få. Vel, vi åpner de andre gavene, ryddet bort papiret og kokte kaffe. Så gikk han ut på et annet rom, for å hente gaven. Før han gikk sa han at dette skulle markere at han virkelig ønsket å tilbringe så mye av tiden sin som mulig sammen med henne. Det lå forlovelse i luften.

Og så kom han inn med...




















Et sett golfkøller!




(De er ikke sammen lenger, forresten..)

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 23:33   #44
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Jeg hadde en tante (som nå er død) som ga bort de skrekkeligste gaver, av både den hjemmelagde typen og den mer masseproduserte. Med unntak av LSK-vimpler, LSK-skjerf osv - som mer var for å frelse oss stakkars mellom-barken-og-veden-barna fra den skumle Rosenborg-støttende kona pappa hadde giftet seg med - så la hun virkelig sin sjel i det, altså.
Det var nesten umulig å ikke bli glad uansett.

  Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 00:07   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Gravkranser til jul.

Tanten min fikk et toalettsete (det var helt seriøst ment, de trengte nytt toalettsete) til jul av onkelen min for noen år siden. Det sykeste var at HUN hadde kjøpt det til ham også, i samme farge. UTEN at de visste om det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 00:23   #46
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Av tante og kusine så er det helt vanlig å få gaver som de har mottatt tidligere. Jeg husker jeg fikk en flettet kurv, som forøvrig ikke var spesielt fin, i den var det malt navnet til min kusine og påskriften "fra Hanne".

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 00:23   #47
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av kzy75, her.

Av tante og kusine så er det helt vanlig å få gaver som de har mottatt tidligere. Jeg husker jeg fikk en flettet kurv, som forøvrig ikke var spesielt fin, i den var det malt navnet til min kusine og påskriften "fra Hanne".

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 00:26   #48
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Jeg og mannen fikk en bok med "sanne" historier om spøkelser av broren min for få år tilbake. Hverken jeg eller mannen har noen som helst tro på slikt, og det har heller ikke broren min, så jeg skjønner ikke hva han tenkte.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 00:30   #49
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av kzy75, her.

Av tante og kusine så er det helt vanlig å få gaver som de har mottatt tidligere. Jeg husker jeg fikk en flettet kurv, som forøvrig ikke var spesielt fin, i den var det malt navnet til min kusine og påskriften "fra Hanne".

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 08:38   #50
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Den flaueste gaven jeg har fått, var en vibrator av mannen.
Den måtte jeg pakke opp på julekvelden i påsyn av ungene og en nabofar, som var praiet inn som nisse av min mann......

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 08:55   #51
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Når jeg tenker meg om så husker jeg at jeg kjøpte nesehårsfjerner i julegave en gang. Det virket det ikke som ble satt pris på.

  Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 09:38   #52
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av kzy75, her.

Av tante og kusine så er det helt vanlig å få gaver som de har mottatt tidligere. Jeg husker jeg fikk en flettet kurv, som forøvrig ikke var spesielt fin, i den var det malt navnet til min kusine og påskriften "fra Hanne".

For to år siden fikk jeg en gave fra ei venninne til jul (vi hadde egentlig avtalt å IKKE kjøpe gaver til hverandre det året, men hun bare måtte som hun sa). Den viste seg å inneholde gaven hun fikk av meg jula før. Både julete og brente mandler som allerede var utgått på dato. Har aldri helt skjønt om det var en spøk......

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 09:40   #53
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Ikke flau gave, men ikke direkte vel gjennomtenkt heller: Fra en kompis fikk jeg for en del (les mange) år tilbake en potetskrellemaskin til jul. Jeg var singel og var ikke veldig glad i poteter for å si det sånn.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 09:48   #54
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

15 rosa elefanter

For sikkerhetsskyld hadde han pakka dei inn kvar for seg. I nokre gedigne pakker.

Ja. Eg blei sur.

Opprinnelig lagt inn av Dinochef, her.

De var ikke hver for seg, på slutten av innpakkingen ble jeg lei og pakket både 2 og 3 sammen.

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Det gjorde det ikkje noko betre din gnom.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 10:18   #55
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Svigerfar er en sånn som kan finne på å impulshandle på Nille og andre dillebutikker, og det har resultert i grelle plastnisser, fjøslykter som ikke tåler varme og andre kjekt-å-ha-ting. Toppen var i forfjor, da svigermor fikk raclette i gave. Settet hadde stått rett ved kassen, og han hadde bare røska det med seg uten å se etter hva det var engang.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 11:01   #56
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Jeg får sånn ca. 2 gaver og de er veldig greie. Penger.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 11:37   #57
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Broren min hadde en samboer som var ekstremt nipsete. Jeg er helt motsatt, og etter X antall juler med ræl grep jeg sjansen da hun spurte hva jeg ønsket meg og ga henne mange lure, praktiske, rimelige ønsker samtidig som jeg understreket at jeg absolutt ikke ønsket meg nips og pynteting. Og hva fikk jeg? Joda, en aldeles grusom pyntegreie som besto av ei bok som var lagt åpen og dekket med lim og/eller maling eller noe sånt, pyntet med kvister og annet dill, og med et dikt skrevet på med sånn halvproff kaligrafiskrift. Hun bare måtte kjøpe den, visstnok.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:41   #58
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Broren min hadde en samboer som var ekstremt nipsete. Jeg er helt motsatt, og etter X antall juler med ræl grep jeg sjansen da hun spurte hva jeg ønsket meg og ga henne mange lure, praktiske, rimelige ønsker samtidig som jeg understreket at jeg absolutt ikke ønsket meg nips og pynteting. Og hva fikk jeg? Joda, en aldeles grusom pyntegreie som besto av ei bok som var lagt åpen og dekket med lim og/eller maling eller noe sånt, pyntet med kvister og annet dill, og med et dikt skrevet på med sånn halvproff kaligrafiskrift. Hun bare måtte kjøpe den, visstnok.

ÅH, de er grufulle!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:49   #59
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Gravlys fra en av fetterne mine til vår felles bestemor. Heldigvis er vi en humørfylt familie og holt på å le oss i hjel over at noen begjærte arven så inderlig. Dette skjedde forøvrig samme år som min andre bestemor i et forsøk på være forberedt, ta kontroll over ettermælet osv, hadde forhåndsbestilt gravstein hvor det bare var å fylle i dødsdatoen, så det ble mye makaber humor.

Stakkars fetteren min hadde egentlig bare villet kjøpe et pent lys på -nille, han. Og han var kanskje 10 år.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:05   #60
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Før jeg fikk forklart svigermor at nips ikke er helt min greie, og fikk krystallglass i stedet, så fikk jeg også mye flott. Gul- og blåmalte glasslysestaker på stett. Røyk visst med i flyttinga, gitt. Eller et nyyydelig kaffeservice i svart og hvitt, sånn typ sett m/6 stk i eske fra -nille. Forsvant sporløst da vi flyttet forrige gang. Kattepuser, engler og noen merkelig syntetiske glitteraktige stofflysmansjetter som virket veldig lite brannsikre... Huffameg. Jeg vet hun mener det veldig godt, for hun synes jeg har det så trist, siden jeg har lite pønt og stæsj. Og regner med at det er fordi jeg ikke har råd eller noe, for har man penger, har man nips. Åffkårs.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no