Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

"Flaue" julegaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 21:22   #1
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Flaue" julegaver

Er familien din flinke til å handle gaver? Eller har dere en pappa, ei gammeltante eller ei svigermor som handler de mest unødvendige gaver.

Kom til å tenke på det da jeg skrev i den tråden om man handlet på julaften. Pappa er ikke særlig julete av seg, og det ser man på gavene han har handlet opp gjennom årene.

Hvor glad hadde du liksom blitt for å få boka "Blodtype-dietten" av din kjære? Eller ei gammel parfymeflaske han hadde spart på i skapet, til den rette anledningen.

Han har slått til noen ganger med diamantring, smykker, gore-tex sko, overtrekksdress og slikt.

Men jeg er like nervøs hver gang mamma skal åpne pakken fra han. Man vet jo aldri hva man kan vente seg. Og atmosfæren i rommet kan forandre seg på ett øyeblikk.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:24   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Både familien og min kjære er gode på å handle gaver. Heldigvis. Jeg er sikkert kjempesær, men jeg er så håpløst romantisk av meg at jeg ikke ønsker meg hva som helst fra mannen. Selv om jeg gjerne kan få tingene av noen andre..

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:29   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Jeg har fått askebøtte til jul en gang av mannen min. Jeg reflekterte ikke så mye over det akkurat da jeg fikk den, for vi trengte det jo. Men i ettertid ser jeg jo at det kanskje ikke er den mest romantiske presangen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:30   #4
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg har fått askebøtte til jul en gang av mannen min. Jeg reflekterte ikke så mye over det akkurat da jeg fikk den, for vi trengte det jo. Men i ettertid ser jeg jo at det kanskje ikke er den mest romantiske presangen.

Jeg ønsket meg brødboks i fjor, og var en stund stygt redd for at jeg kom til å få det av mannen (ut i fra hvordan han beskrev gaven). Heldigvis var det ikke det. :sær:

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:32   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.749
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg er sikkert kjempesær, men jeg er så håpløst romantisk av meg at jeg ikke ønsker meg hva som helst fra mannen. Selv om jeg gjerne kan få tingene av noen andre..

Enig med Salt. Jeg fikk flott koffert av mannen til bursdagen min, men følte det ble for upersonlig. (jeg sa det ikke da).

Husker mamma ble flau og sur da hun fikk sort blondundertøy til jul et år da jeg var barn/tenåring fra min far. Tror mest hun ble flau over størrelsen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:34   #6
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

15 rosa elefanter

For sikkerhetsskyld hadde han pakka dei inn kvar for seg. I nokre gedigne pakker.

Ja. Eg blei sur.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:35   #7
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Acsa hadde vonde skuldre, og mens vi drev og ble kjent satt jeg noen ganger på raden bak henne i auditoriet og masserte dem. Så til vår første jul som par ga jeg henne en god massasjeolje god nettopp for skuldre. Men hadde ikke helt sett for meg at hun kom til å åpne pakka foran familien sin, som jo fikk det moro for hennes regning resten av kvelden....

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:39   #8
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Acsa hadde vonde skuldre, og mens vi drev og ble kjent satt jeg noen ganger på raden bak henne i auditoriet og masserte dem. Så til vår første jul som par ga jeg henne en god massasjeolje god nettopp for skuldre. Men hadde ikke helt sett for meg at hun kom til å åpne pakka foran familien sin, som jo fikk det moro for hennes regning resten av kvelden....

De kan jo bare skylde på seg selv. Det var jo tross alt de som hadde skitne tanker!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:39   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.713
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Jeg ler så jeg dauver av Ulvefar.

Jeg har ikke fått så mange rare gavene egentlig. De gavene som har vært flaue å åpne foran familien har min mann vært elskverdig nok til å gi meg i en mer privat setting. Jeg fikk stiftepistol av han til jul for to år siden, men siden det også innebar jobben med å trekke om spisestuen så syntes jeg det var svært så romantisk.

(men jeg er veldig lite opptatt av at mannen skal kjøpe perfekt gave, altså. I år ønsker jeg meg boken "Livslyst" fra han)

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:40   #10
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Mannen kjøper som regel noe han har husket at jeg har sagt at jeg ønsker meg, men gjerne for leeenge siden sånn at jeg har glemt det. Og så kommer jeg på det igjen når jeg åpner gaven. Da blir jeg glad. Det er romantisk. Han hører jo faktisk på meg.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:43   #11
Dinochef
Aktiv
 
Dinochef sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 161
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

15 rosa elefanter

For sikkerhetsskyld hadde han pakka dei inn kvar for seg. I nokre gedigne pakker.

Ja. Eg blei sur.

De var ikke hver for seg, på slutten av innpakkingen ble jeg lei og pakket både 2 og 3 sammen.

__________________
Det er kokkens rett - når maten er ferdig skal han være mett.
Dinochef er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:45   #12
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av Dinochef, her.

De var ikke hver for seg, på slutten av innpakkingen ble jeg lei og pakket både 2 og 3 sammen.

Det gjorde det ikkje noko betre din gnom.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:46   #13
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:47   #14
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Husker et år mormor og morfar feiret jul sammen med min familie jeg, og min beste venninne hadde vært på kondomeriet i våre værste fjortisår og kjøpt en kjærlighet på pinne formet som en penis.... Det var kjempeflaut husker jeg, særlig med de to gamle sittende der....

Ellers er det lite flaue gaver her.

__________________
Mjau maler videre...

Sist redigert av Mjau : 17-12-08 kl 21:48. Årsak: skriveleif...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:49   #15
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Jeg har sikkert skrevet om det før, men ett år hadde onkelen min kommet over noen billige gravkranser som han pakket inn og puttet under treet. (Orginalt var det jo, det kunne ingen ta fra han.)

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:50   #16
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Jeg fikk stringtruser en jul (ikke frekke, helt vanlige), og bestefar lurte på hva jeg hadde fått. Han skjønte ikke så mye av det der han snudde og vendte på dem..

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:50   #17
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Lite flaut her i gården også ja.

Av mannen får jeg stort sett det jeg ønsker meg, og det kan være alt fra personlige ting, til praktiske ting som jeg trenger.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:51   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

15 rosa elefanter

For sikkerhetsskyld hadde han pakka dei inn kvar for seg. I nokre gedigne pakker.

Ja. Eg blei sur.

Hva var tanken bak de lizzom??? Rosa = romantisk??

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:53   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Jeg har kjøpt en veldig kinky gave til Salt.

Nå har jeg også hilst på foreldrene hennes, jeg kjenner gubben hennes, og ja.. i det heletatt. Jeg har troen på at det blir en fiiiin julaften Salt!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:54   #20
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Flaue" julegaver

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hva var tanken bak de lizzom??? Rosa = romantisk??

Det må du spørre han om. Det skulle sikkert vera morsomt.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no