Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-24, 19:17   #961
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Den genseren har jeg også strikket til mannen i huset, Tjorven Jeg har jo flere ullgensere enn jeg rekker å bruke, så jeg blir glad når han også ønsker seg ullplagg. Har nettopp gjort ferdig en Celeste sweater til ham også

Akkurat nå strikker jeg Cloud sweater til ei av jentene

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 08-02-24, 08:57   #962
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Først: beklager for enorme bilder. Lett å se i de minste...

Jeg har akkurat gjort ferdig en bluse til meg selv. Fikk en ide om at jeg ville lage nye penklær, så nå er toppen ferdig, skjørtet skal jeg sy i morgen. Utgangspunktet er Gabi blouse, men jeg har laget korte ermer med økt puff og lang vrangbord samt et ganske kort liv med lang vrangbord nede. Det tok evigheter å få tak i garnet jeg ville ha, så den ble strikket fort, det er fest på lørdag!


Jeg er også nesten ferdig med Obbagenser til meg selv i deilig dansk ull. Den var veldig gøy å strikke.


I går kjøpte jeg garn til en Louvregenser til bonusfrøkna - det blir vel min 6. Louvre. Strikker den i Peer Gynt tweed som på bildet denne gangen.


Jeg kjøpte også garn til denne, Levitate wrap til min datter. Veldig anderledes garn, så det gleder jeg meg til å prøve ut.


På Shetland i sommer kjøpte jeg garn som har ligget å ventet på et passende mønster. Jeg tror jeg har endt på en Kelly med splitt. Garnet er mørkt, men med nydelig melering, så det fortjener en enkel design. I tillegg driver jeg med litt småstrikk, så jeg tror jeg skal ha nok å strikke i vinterferien.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 08-02-24, 09:03   #963
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Tjorven: Så utrolig fin genser, mulig mann min må få den.

Kula: Holder på med den nå, OL 94, den er gøy å strikke, men strikker ikke flere enn den ene for å si det sånn…

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 08-02-24, 09:31   #964
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.931
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Sol: den obbagenseren var veldig flott.



Jeg likte også godt den som Tjorvenmannen skal få.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 08-02-24, 21:54   #965
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.793
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Har ikke strikka den, men har planer om det. Den er så fin! Hvilket garn strikker du i?

Jeg strikka fieldgenseren i Alpakka ull fra Sandnes, en nydelig grønnfarge. Jeg måtte rekke opp 5 ganger før jeg knekte koden, men når jeg bare klarte å konsentrere meg, gikk det fint. Og genseren ble helt utrolig fin, frøkna har brukt den så masse. Helt klart min favoritt av alt jeg har strikket. Siden da har jeg også strikket en islender til henne, hun valgte en beige-ish bunnfarge og en brungrå mønsterfarge. Den ble også veldig fin. Nå holder jeg på med Prik bluse fra Knitting for Olive til ei lita jente som snart kommer til verden. Den er så morsom å strikke og blir kjempefin. https://knittingforolive.dk/collecti...use-baby-norsk

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv  
Gammel 08-02-24, 23:27   #966
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.507
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Puter fra boken «Garngleder fra Rosendal».

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 23-02-24, 18:11   #967
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Denne lille saken ble godt mottatt.
Lille Sukkerspinn romper til i lita frøken.

IMG_6089.jpg

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 25-02-24, 18:24   #968
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Cruden-vest fra Ysolda, i garn fra adventskalenderen til Kate Davies. Kalenderen bestod av 24 enkeltnøster i ulike farger. Vesten skal egentlig ha 7 farger hvorav flere skulle hatt flere nøster i samme farge. Så min versjon blir litt annerledes. Jeg har allerede rekt opp en gang fordi jeg var misfornøyd med fargevalget jeg hadde gjort og måtte prøve på nytt. Usikker på om resultatet blir "fint", men det blir i alle fall lærerikt tror jeg.

Her er mønsteret: https://ysolda.com/products/cruden

Og her er garnet: https://www.shopkdd.com/colour-compass

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 29-02-24, 19:22   #969
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.326
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Rimelig fornøyd så langt. Var spent på passformen. Jeg er midt mellom 2 størrelser, og endte opp med den største. Tror ikke den blir for stor.
Nå er det bare kjedelig glattstrikk igjen på pinne 3. Lengst "spranget" var 56 masker grønt (endte på 130 masker på diagrammet). Ble mye telling, men supergøy etterhvert som fuglene begynte å ta form.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20240229_191449_resize_38.jpg (892,3 KB, 44 visninger)
__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 29-02-24, 20:14   #970
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.827
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Oj, så utrolig flott den blir, Svanen!!

Jeg fikk endelig ferdigstilt min Sunday tee, og har begynt på en Cumulus bluse i Tilia garn, den blir ufattelig myk. Håper den kommer til å passe også.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 29-02-24, 20:26   #971
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Rimelig fornøyd så langt. Var spent på passformen. Jeg er midt mellom 2 størrelser, og endte opp med den største. Tror ikke den blir for stor.
Nå er det bare kjedelig glattstrikk igjen på pinne 3. Lengst "spranget" var 56 masker grønt (endte på 130 masker på diagrammet). Ble mye telling, men supergøy etterhvert som fuglene begynte å ta form.

Nydelig!

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 01-03-24, 12:23   #972
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så nydelig, Svanen!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 01-03-24, 14:41   #973
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.880
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Kjempefin svanen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 01-03-24, 17:24   #974
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker «påskemarius» til de små på 5 og 3 år. Ferdig med den ene.

85812BF9-512D-4E5D-B7B3-01F97F5FFFAD.jpg

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 43FE5776-3440-4603-AB22-69B375371C26.jpg (13,8 KB, 2 visninger)
Retz er ikke aktiv  
Gammel 03-03-24, 12:47   #975
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg holder på med nummer tre av denne genseren, i forskjellige farger. Litt annerledes fasong, jeg liker den veldig.

https://myfavouritethings-knitwear.c...er-no-28-norsk

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 03-03-24, 13:37   #976
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.169
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg holder på med nummer tre av denne genseren, i forskjellige farger. Litt annerledes fasong, jeg liker den veldig.

https://myfavouritethings-knitwear.c...er-no-28-norsk

Aha. Jeg satt og så på en sånn genser på et møte tidligere i uka og lurte på hvilket mønster det var.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 03-03-24, 14:40   #977
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.102
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg holder på med nummer tre av denne genseren, i forskjellige farger. Litt annerledes fasong, jeg liker den veldig.

https://myfavouritethings-knitwear.c...er-no-28-norsk

Har også sikla på den.
Kan du anbefale garn?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 03-03-24, 15:49   #978
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikket den første i Knitting for Olive Merino + alpakka følgetråd.
Den jeg har begynt på nå er i Sandnes Sunday + alpakka følgetråd.
Holder også på med en i Drops Cotton Merino, den blir jo annerledes og litt slappere.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 04-03-24, 15:12   #979
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.516
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg strikker «påskemarius» til de små på 5 og 3 år. Ferdig med den ene.

Vedlegg 67589

Den var fin, heldige små

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 15-03-24, 16:16   #980
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Akkurat ferdig med "Mr Casual", strikket i Sunday:




Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Der klarte faktisk mannen min å ønske seg en genser. Så da skal jeg strikke Lynns genser i olivengrønn til ham. Den er kanskje litt "kjedelig", men jeg har mer enn nok av gensere, og han har nesten ingen. Han er litt kortvokst, og denne strikkes ovenfra og ned, og da blir det enklere å få den i rett lengde. Jeg strikker den i Xl i bredde og M i lengde.

Denne har jeg strikket til begge gutta, og holder nå på med en til mannen min. Denne gangen i lys grå Sunday og litt mørkere grå tynn silk mohair; blir veldig fint! Kjempefin passform på denne genseren.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no