Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-09, 18:15   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.255
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

Jeg kan ingenting om dette. Hva er best for en ikke-konsollvant 5-åring? Og hva er forskjellen? Går spillene om hverandre, eller må jeg sjekke hva besteforeldrene har kjøpt?


:blåndie:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 18:30   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.507
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

Dsi og Lite går om hverandre, så det går helt fint. Dsi har litt større skjerm og har innebygd kamera og noen andre finesser og er litt dyrere enn Lite. Jeg kjøpte Lite, fordi jeg så ikke poenget med Dsi, med det var før prisene på Dsi droppet såpass mye som de har gjort nå. Tror jeg hadde gått for Dsi nå.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 18:33   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.255
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

Det er bare noen få hundrelapper mellom, men en 5-åring trenger vel ikke kamera og sånt? Er noen av dem enklere å bruke, eller er det kun tykkelse og finesser?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 18:35   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.990
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

Her har både 4-åringen og 7-åringen DS lite.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 18:37   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.507
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

Jeg vet egentlig ikke, men tror de er like enkle å bruke.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 18:40   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det er bare noen få hundrelapper mellom, men en 5-åring trenger vel ikke kamera og sånt? Er noen av dem enklere å bruke, eller er det kun tykkelse og finesser?

Storebror har hatt det mye gøy med kamerafunksjonen på sin DSi. Du kan ta bilder av deg selv osv, og vrenge på bildet - utrolig festlig. Lillebror har grått sine modige tårer for å få prøve
Jeg hadde definitivt kjøpt DSi.

  Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 23:10   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.877
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

Jeg hadde kjøpt dsi. Man må jo ha det nyeste og kuleste!

veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 23:17   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.144
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Dsi og Lite går om hverandre, så det går helt fint. Dsi har litt større skjerm og har innebygd kamera og noen andre finesser og er litt dyrere enn Lite. Jeg kjøpte Lite, fordi jeg så ikke poenget med Dsi, med det var før prisene på Dsi droppet såpass mye som de har gjort nå. Tror jeg hadde gått for Dsi nå.

Jepp, det Adrienne sa.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det er bare noen få hundrelapper mellom, men en 5-åring trenger vel ikke kamera og sånt? Er noen av dem enklere å bruke, eller er det kun tykkelse og finesser?

Trenger ikke, men kjekt å ha.

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg hadde kjøpt dsi. Man må jo ha det nyeste og kuleste!

Jepp!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 23:24   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

DSi, klart.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 23:26   #10
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

Vel, jeg tenker at hva skal de med så fine finesser som mulighet til å koble seg opp på internett med en spillkonsoll?? Tenker at DS lite bør holde til så små barn, men man velger jo selv... Kameraet i seg selv er jo greit, da...

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 08:22   #11
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: 5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

Jeg ville ikke gått for DS når DSI har vært på markedet såpass lenge. De trenger jo ikke kamera, men de har det veldig gøy med det. De trenger jo ikke DS heller....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 09:24   #12
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

Jeg ville kjøpt DSi. Spillene går jo til begge. Emily'en min har DSi og Sarah har DS.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 09:28   #13
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Vel, jeg tenker at hva skal de med så fine finesser som mulighet til å koble seg opp på internett med en spillkonsoll?? Tenker at DS lite bør holde til så små barn, men man velger jo selv... Kameraet i seg selv er jo greit, da...

Derfor vi kjøpte DS Lite til storesøster. Internettilgangen trenger hun virkelig ikke ennå. Så brukte heller de hundrelappene vi sparte på et ekstrea spill.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 09:33   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

DSi, om man har sjans til å velge. Seksåringen har DSi, men det var mest fordi svigers betalte og fordi DSi var på tilbud hos GameStop til 1499,- kroner, det er jo like billig som vanlig DS Lite. Jeg regner med hun skal ha konsollen i såpass mange år fremover at det er greit å ha det nyeste på markedet, og kameraet er virkelig veldig morsomt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 09:37   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: 5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Derfor vi kjøpte DS Lite til storesøster. Internettilgangen trenger hun virkelig ikke ennå. Så brukte heller de hundrelappene vi sparte på et ekstrea spill.

Samme her, nå har vi to stk. som er 5 og 6 og da sier det seg selv at de mmå ha en spillekonsoll hver.
Skulle vi kjøpt spill(for det må man jo ha!) og DSi hadde det blitt forferdelig dyrt.
Flere jeg har snakket med sier at det er selve DS'en de har bruk for,
det andre ekstra er litt sånn som foreldrene gjerne tenker mere på og liker.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 10:59   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.091
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

Vi har DS Lite til Knotten, kjøpt rett før eller samtidig som DSi kom. Om jeg skulle kjøpt det samme til poden i dag, og det var marginalt med prisforskjell, så hadde jeg nok kjøpt DSi.
Men her i huset er det hele familien sin, a.k.a. mor spiller også.
Jeg rundet Star Wars Clone Wars i går.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 17:21   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.255
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

Det ble en DSi. Den kostet omtrent det samme på elkjop.no som Lite gjør i butikken. Godt jeg kan ta veilledning her i stedet for hos suppegjøkene på Skøyen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 17:30   #18
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: 5-åring - Nintendo DSi eller Lite?

DSi så klart. Det skal jeg kjøpe til min 5-åring.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no