Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Slettetang vs. strykejern

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-08, 19:07   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Slettetang vs. strykejern

Lillesøs skal bruke bunad for første gang på 17.mai. Nå har ikke denne vært i bruk siden storesøs brukte den. Den ble levert til mamma, og skjorten og forkleet kom nystrøkne og pene i retur.
Men jeg glemte å levere med luen.Den har "vanlige" sløyfebånd som skal knytes under haken, og de er krøllete. Går det å ta de en runde med slettetangen eller bør jeg lete etter strykejernet?

Uff, jeg må lære meg med det strykejern-greiene før jeg blir 40.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:13   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slettetang vs. strykejern

Unnskyld at jeg flirer men syntes forslaget ditt var ganske morsomt og lurt dersom du ikke aner hvor strykejernet ditt er.

Det går helt sikkert veldig greit.Prøv først på tuppen av sløyfen om den tåler varmen.Da kan du ev bare klippe av dersom den ikke skulle tåle varmen.

Lykke til

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:15   #3
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.018
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Slettetang vs. strykejern

Gratulerer med en fantastisk overskrift!
Forøvrig vet jeg ikke, aner ikke hvor varm en slettetang blir, men tviler på at den blir varmere enn et strykejern, så muligheten for å ødelegge båndene med slettetangen er kanskje ikke der? Det er vel bare å prøve.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 20:12   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slettetang vs. strykejern

Jeg veide faktisk for og i mot før jeg bestemte meg for å spørre om råd. Skrekken for strykejernet vant.
Prøve nederst var lurt, så jeg tar sjansen og forsøker.
Trenger sikkert ikke å referere resultatet for det er nok ikke noen aktuell problemstilling for flere.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 20:14   #5
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slettetang vs. strykejern

Bare ikke prøv deg motsatt vei, ser for meg at strykejern i håret kan bli litt ubehagelig.

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 20:15   #6
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slettetang vs. strykejern

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Bare ikke prøv deg motsatt vei, ser for meg at strykejern i håret kan bli litt ubehagelig.

Jeg er venn med slettetangen.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 20:16   #7
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slettetang vs. strykejern

Kostelig!

Pingis, jeg kjenner noen som prøvde det trikset også. Med lite hell og stor møye...

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 20:38   #8
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Slettetang vs. strykejern

Egentlig var ikke det så dumt tenkt. Kanskje kjappere å finne frem rettetangen enn strykejernet.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no